Analiza Instagrama: najlepsze narzędzia do monitorowania followersów

Analiza Instagrama

Chcesz wiedzieć, jak analizować profil na Instagramie? Szukasz najlepszych narzędzi i aplikacji do monitorowania followersów, poznania ich lokalizacji i zdobywania wszystkich kluczowych wskaźników twojego konta osobistego lub biznesowego? Jesteś we właściwym miejscu!

Analiza Instagrama to podstawowa operacja, którą każdy social media manager, przedsiębiorca i influencer powinien wykonywać regularnie, aby mieć pełny obraz skuteczności swojej pracy online.

Dodatkowo, każda firma, przed podjęciem współpracy z influencerem, powinna przeprowadzić dokładną analizę followersów jego profilu na Instagramie, aby wiedzieć, z kim tak naprawdę ma do czynienia. To da jej odpowiedź na pytanie, czy dany influencer jest naprawdę popularny, skąd pochodzą jego followersi i ile może wynosić koszt współpracy.

Analiza Instagrama: najlepsze aplikacje

Poniżej przedstawiamy listę najlepszych stron i aplikacji do analizowania profilu na Instagramie i kontrolowania followersów. Niektóre z tych narzędzi są płatne, inne oferują kilka darmowych funkcji.

1. NapoleonCat

NapoleonCat (oficjalna strona tutaj) to polski serwis oferujący różne narzędzia do zarządzania kontem w mediach społecznościowych. Jednym z najważniejszych z nich jest analiza profilu na Instagramie.

analiza social media napoleoncat

NapoleonCat pozwala dokonać analizy dowolnego publicznego profilu na Instagramie. Każdy profil firmowy może poznać dane dotyczące jego obserwujących i obserwowanych, najpopularniejszych hashtagów i publikowanych treści. Możesz także dokonać analizy porównawczej, sprawdzając się na tle konkurencji. To pozwoli wybrać skuteczną strategię rozwoju twojego profilu.

Z NapoleonCat nie będziesz też już musiał spędzać długich godzin na przygotowywaniu raportów. Wszystkie uzyskane podczas analizy dane otrzymasz w formie automatycznie generowanych wyników.

Serwis ten jest płatny. Oznacza to, że żeby korzystać z niego na stałe, należy wybrać pasujący do naszych potrzeb pakiet. Jeśli jednak nie jesteś pewien, czy NapoleonCat to coś dla ciebie, możesz skorzystać z 14-dniowego okresu próbnego. Po tym czasie możesz wybrać wersję Standard lub Pro lub zupełnie zrezygnować z tego narzędzia.

2. Inflact

Inflact (oficjalna strona tutaj) to obecnie najpotężniejszy bot Instagrama na rynku. Pozwala on nie tylko zautomatyzować publikację treści na tym portalu, ale także zwiększać liczbę followersów dzięki akcjom follow/unfollow i masowemu wyświetlaniu relacji innych użytkowników.

inflact profile analyzer

Oprócz świetnych funkcji do zarządzania publikacjami, zwiększania liczby followersów, wysyłania automatycznych DM i pełnego wykorzystania mocy hashtagów, Ingramer oferuje również darmowe narzędzie do analizy profilu na Instagramie, do którego można uzyskać dostęp klikając tutaj, a następnie na „Instagram Profile Analyzer„.

Musisz wpisać nazwę użytkownika profilu, który chcesz przeanalizować, nacisnąć przycisk „analyze” i poczekać około 30 sekund. Po tym czasie Ingramer wygeneruje obszerny raport zawierający kilka wskaźników: liczba followersów, współczynnik zaangażowania, średnia aktywność użytkownika, częstotliwość i liczba publikowanych postów, najpopularniejsze posty (z większą liczbą polubień i komentarzy), najczęściej używane hashtagi, najczęściej używane słowa w opisach zdjęć oraz główne zainteresowania followersów.

Analiza oferowana przez Ingramer jest darmowa i nie wymaga rejestracji. Aby uzyskać dostęp do pełnego potencjału bota i używać go do 100% zarządzania swoim profilem i rozwoju na Instagramie, musisz wykupić jeden z pakietów premium.

3. Iconosquare

Iconosquare (oficjalna strona tutaj) to narzędzie analityczne dla Instagrama przeznaczone dla agencji internetowych, które zarządzają wieloma klientami lub dla marek, które chcą mieć pełną kontrolę nad swoim firmowym profilem Instagram.

Aplikacja ta jest szczególnie przydatna do porównywania swojego konta z kontami konkurencji. Pozwala również na sprawdzenie tempa wzrostu liczby followersów, ich pochodzenia geograficznego, współczynnika zaangażowania oraz statystyk dotyczących polubień i otrzymanych komentarzy.

Oprócz platformy do analizy profilu na Instagramie, monitorowania wzrostu, analizy najskuteczniejszych hashtagów i planowania postów na Instagramie, Iconosquare oferuje bezpłatny audyt Instagrama, dostępny dla wszystkich profili firmowych.

To narzędzie pozwala zrozumieć, czy twoje konto Instagram Business jest dobrze zoptymalizowane poprzez analizę kilku metryk. Audyt ocenia 30 ostatnich postów i ustawienia konta, aby zapewnić kompleksowy przegląd twojego profilu.

4. Crowdfire

Crowdfire (oficjalna strona tutaj) to szczególnie przydatna aplikacja do monitorowania followersów i zarządzania mediami społecznościowymi, nawet dla wielu profili jednocześnie.

crowdfire tool

Pozwala on na wyświetlenie pełnej analityki, zarządzanie hashtagami i oznaczeniami oraz planowanie treści, które następnie będą publikowane przez aplikację automatycznie.

Jeśli chodzi o followersów, z Crowdfire można łatwo kontrolować, kto cię obserwuje, a kto nie. Co więcej, followers analytics daje ci dostęp do ogromnej ilości przydatnych informacji, takich jak:

  • kto ostatnio przestał cię śledzić;
  • kim są twoi fani (użytkownicy, którzy cię obserwują, a ty ich);
  • których użytkowników obserwujesz bez wzajemności;
  • którzy użytkownicy są twoimi aktywnymi i nieaktywnymi followersami.

5. Onlypult

Onlypult (oficjalna strona tutaj) to narzędzie do planowania postów i historii na Instagramie. To także platforma do monitorowania i analizy mediów społecznościowych. Pomaga śledzić wydajność twojego konta, zaangażowanie twoich postów i wzrost liczby twoich followersów.

analiza instagrama onlypult

To narzędzie jest jedną z najlepszych opcji do analizy istotnych informacji na temat twojej publiczności i miesięcznego wzrostu liczby followersów. Daje ci to dostęp do wszystkich informacji o twoich followersach i ich poczynaniach w dowolnym okresie raportowania.

Interfejs jest przejrzysty, a wszystkie funkcje są niezwykle łatwe w użyciu, nawet dla tych, którzy nie są doświadczonymi menedżerami mediów społecznościowych. Dostępne pakiety są płatne, ale tańsze niż większość narzędzi tego typu. Ponadto, rejestrując się za pomocą tego linku, masz prawo do 7-dniowego bezpłatnego okresu próbnego.

6. Social Blade

Social Blade to darmowe i niezwykle proste w obsłudze (bezpośrednio z sieci i bez rejestracji) narzędzie, które pozwala na przeprowadzenie analizy followersów na Instagramie dla dowolnego profilu, za pomocą jednego kliknięcia.

Dzięki temu narzędziu możesz dowiedzieć się, czy na przykład konkretny influencer miał w ostatnich miesiącach naturalny wzrost liczby followersów, czy też przeciwnie. Być może jego rozwój prezentuje dziwne skoki, spowodowane użyciem Instagramowych botów lub zakupem followersów.

Aby skorzystać z Social Blade wystarczy przejść na oficjalną stronę, wpisać nazwę użytkownika profilu Instagram, który chcesz sprawdzić, i przeczytać statystyki. Będziesz mógł zobaczyć jego dzienny przyrost followersów, liczbę utraconych obserwujących, opublikowane media, a także śledzone profile.

7. Union Metrics

Union Metrics to świetna platforma marketing intelligence, która może pomóc firmom w monitorowaniu ich profili społecznościowych, trendów w branży i konkurentów.

Analogicznie do Instagram Insights to narzędzie oferuje wiele interesujących danych, takich jak: najlepszy czas na postowanie, jakich hashtagów używać, jakie typy postów działają lepiej niż inne, kim są twoi najlepsi obserwujący i jak zachowują się w stosunku do treści, które publikujesz.

Oprócz funkcji specyficznych dla Instagrama, Union Metrics może być używany do monitorowania mediów społecznościowych i wszystkich zawartych tam informacji, słów kluczowych i danych przydatnych dla firmy lub agencji mediów społecznościowych każdego rodzaju.

Podobnie jak Iconosquare, Union Metrics oferuje darmową analizę twojego profilu na Instagramie. Wymaga to jednak rejestracji. Raport dostarcza szczegółowych danych na temat twojego głównego hashtaga, najbardziej zaangażowanych followersów i średniego zaangażowania w post.

8. Instagram Insights

Instagram Insights to darmowe narzędzie analityczne znajdujące się w samej aplikacji Instagram, dostępne dla wszystkich użytkowników posiadających profil biznesowy.

Dzięki Instagram Insights możesz uzyskać wiele cennych informacji o swoich followersach. Dowiesz się, kiedy są najbardziej aktywni na Instagramie, z jakiego kraju pochodzą, jakiej są płci, w jakim są wieku.

Możesz również dowiedzieć się, jakie są twoje najlepsze posty, wraz z innymi danymi, takimi jak zasięg organiczny, odsłony profilu, liczba kliknięć na twojej stronie i wiele innych. Są to wszystko ważne wskaźniki i świetnie jest mieć je w aplikacji, chociaż niektóre z narzędzi, które wymieniliśmy wcześniej, są znacznie bardziej kompleksowe.

Darmowe aplikacje do analizy Instagrama

Wszystkie rozwiązania, które przedstawiliśmy do tej pory to narzędzia profesjonalne i na wysokim poziomie. Są szczególnie przydatne dla osób, które na co dzień pracują z social media i w związku z tym chcą mieć pełną kontrolę nad danymi swoich followersów i profili społecznościowych.

Jednak jeśli twoim celem jest tylko śledzenie twoich obserwujących na Instagramie, aby dowiedzieć się, kto cię obserwuje, kto właśnie kliknął unfollow i kim są twoi fani, wystarczyć może pobranie jednej z wielu darmowych aplikacji tego typu, które można znaleźć w Google Play lub iOS App Store.

Jednymi z najbardziej funkcjonalnych aplikacji tego typu są Followers Assistant, Followers Insights oraz Followers & Unfollowers. Z łatwością można znaleźć jednak dziesiątki innych, przeprowadzić kilka testów, odrzucić te niefunkcjonalne i wybrać tę, która działa dla ciebie najlepiej. Niektóre z tych aplikacji pozwalają również na automatyczne zaprzestanie obserwowania użytkowników, którzy nie obserwują już ciebie.

5/5 - (3 votes)

Czytaj również: