GetResponse: recenzja, opinie, funkcje, korzyści i cennik

GetResponse

GetResponse (tutaj oficjalna strona internetowa) to jedno z najlepszych narzędzi do marketingu online dostępnych na rynku. Oferuje szereg wysokiej jakości, zintegrowanych na jednej platformie narzędzi: email marketing, automatyzacja marketingu, landing pages i webinary.

W tej recenzji GetResponse dowiemy się, jak działa ta platforma, jakie są jej główne funkcje i zalety. Ponadto przeanalizujemy ceny pakietów, bezpłatny okres próbny, a także program afiliacyjny do użytku komercyjnego. Na koniec porównamy GetResponse z innym podobnym narzędziem do email marketingu – Active Campaign – oraz przyjrzymy się recenzjom i opiniom innych użytkowników na temat GetResponse.

Jeśli znasz już GetResponse i chcesz bezpłatnie przetestować to znakomite narzędzie, zachęcam cię do aktywowania 30-dniowej wersji próbnej, do której możesz uzyskać dostęp na tej stronie. Zapewniam, że nie pożałujesz!

Co to jest GetResponse

GetResponse (tutaj oficjalna strona) to jedna z najlepszych platform marketingowych dostępnych obecnie na rynku. Umożliwia tworzenie i zarządzanie listami mailingowymi, łatwe tworzenie nawet bardzo złożonych lejków sprzedażowych czy prowadzenie webinarów. Dzięki temu programowi można także wysyłać automatyczne newslettery/e-maile, a nawet budować landing page o wysokim współczynniku konwersji.

Getresponse.pl

Firma jest polska i jej pełna nazwa to GetResponse Sp. z o.o. Została założona w latach 1997-1998 przez Szymona Grabowskiego, który nadal jest prezesem firmy. GetResponse rozwija się bardzo szybko i stale zyskuje na znaczeniu. Obecnie zatrudnia ponad 300 ekspertów pracujących w Polsce, USA, Kanadzie, Malezji i Rosji. Oprogramowanie GetRespone jest dostępne w 27 językach i zostało wybrane przez ponad 350 000 firm z 183 różnych krajów.

Głównymi atutami platformy są z pewnością jakość i wielofunkcyjność platformy, bardzo wysoki wskaźnik dostarczalności maili (średnio na poziomie 99% – co jest najwyższym wskaźnikiem w branży), doskonała obsługa klienta zarówno za pośrednictwem maila, jak i czatu oraz nieco niższe ceny niż u bezpośrednich konkurentów.

Jak działa GetResponse

Sprawdźmy więc, jak działa GetResponse, wyjaśniając szczegółowo główne możliwości, które oferuje swoim klientom. Znajdziesz je na dashboardzie, zaraz po zakończeniu rejestracji na bezpłatny okres próbny.

Ogromną zaletą platformy jest właśnie niezwykle prosty w użyciu dashboard, dostępny w języku polskim, który sprawia, że korzystanie z tego narzędzia jest bardzo intuicyjne!

Formularze rejestracyjne

Każdy proces tworzenia e-mail marketingu zawsze musi rozpoczynać się od tzw. lead generation, czyli zbierania kontaktów mailowych od potencjalnych klientów zainteresowanych produktami lub usługami oferowanymi przez firmę.

GetResponse zapewnia odpowiednią pomoc w pozyskiwaniu leadów, ponieważ oferuje możliwość tworzenia wyskakujących okien (pop-up) i formularzy subskrypcji newslettera w prosty i efektywny sposób, za pomocą edytora HTML lub wygodnych narzędzi drag&drop.

GetResponse email

Ponadto GetResponse zapewnia również możliwość korzystania z wielu gotowych do użycia szablonów. Oferuje zarówno proste formularze subskrypcji newstletterów, jak i bardziej zaawansowane szablony zawierające lead magnet, czyli bezpłatne bonusy/treści w zamian za podanie adresu e-mail.

Po utworzeniu formularza rejestracyjnego możesz go używać zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie na swojej stronie internetowej. Jeśli chcesz go połączyć ze swoją stroną internetową, po prostu wpisz kod na stronie lub w artykułach, w których chcesz, aby był widoczny.

Kontakty i listy

Dzięki platformie możesz tworzyć i zarządzać swoimi listami kontaktów, przeprowadzając segmentację w oparciu o różne zmienne: dane osobiste kontaktów, położenie geograficzne, datę i metodę rejestracji, wskaźnik zaangażowania, przypisane tagi, itp.

GetResponse email marketing

Oprócz tworzenia nowej listy kontaktów i zwiększania jej poprzez formularze rejestracyjne, możesz także w bardzo prosty sposób zaimportować listę kontaktów, którą już posiadasz. W menu musisz wybrać „kontakty” a następnie „dodaj kontakty” lub „importuj kontakty”. Możesz je wstawić ręcznie, zaimportować plik (CSV, TXT, VCF, XLS, XLSX lub ODS) lub zaimportować kontakty z usługi zewnętrznej, takiej jak Google Contacts, Zendesk czy Magento.

Newsletter

Aby wysłać newsletter do swoich kontaktów lub wysłać jedną niezautomatyzowaną wiadomość e-mail, musisz przejść do dashboardu i wybrać na pasku nawigacji opcję „utwórz newsletter”.

Możesz stworzyć swój e-mail całkowicie od podstaw, korzystając z generatora e-maili z funkcją drag&drop na GetResponse, który ma wysoką jakość i jest bardzo intuicyjny w użyciu. Możesz również zaimportować jeden z setek gotowych szablonów i zmodyfikować go według własnych potrzeb (szablony znajdziesz tutaj).

GetResponse newsletter

Gdy wiadomość e-mail będzie gotowa, musisz wybrać listę lub listy kontaktów, do których chcesz ją wysłać. Następnie powinieneś zdecydować, czy wysyłka ma być natychmiastowa, czy ma być zaplanowana na późniejszy dzień/godzinę, a następnie kontynuować wysyłanie.

Landing pages

Jedną z najbardziej charakterystycznych opcji oferowanych przez platformę, jednak niezbyt rozpowszechnioną wśród innych programów do e-mail marketingu, jest możliwość tworzenia spersonalizowanych landing pages (stron docelowych), które można wykorzystać do różnych funkcji.

Także w tym przypadku możesz skorzystać z ogromnej liczby gotowych szablonów. Tworzenie landing page jest naprawdę szybkie i intuicyjne, zupełnie tak jak przy używaniu page builder na WordPress. Dzięki edytorowi „drag-and-drop” możesz stworzyć swoją stronę w kilka minut: możesz przenosić, zmieniać rozmiar, przycinać, grupować, kolorować i zmieniać kształt każdego elementu landing page.

GetResponse landing page

Oznacza to, że korzystając z GetResponse, właściwie nie musisz nawet posiadać własnej strony internetowej ani bloga!

Jak wspomniałam w niektórych przypadkach nie jest konieczne posiadanie strony internetowej. Powiedzmy, że potrzebujesz tylko strony, dzięki której będziesz sprzedawać swoje usługi, lub strony, która pomoże ci zbierać adresy e-mail osób, które śledzą cię w mediach społecznościowych. W takim przypadku landing page na GetResponse będą ci niezwykle pomocne, abyś mógł rozwinąć swój biznes online! Oto co możesz zrobić dzięki landing page na GetResponse:

  • Prezentować i sprzedawać swoje produkty/usługi;
  • Zbierać e-maile użytkowników;
  • Promować swoje webinary;
  • Oferować darmowe pliki do pobrania;
  • Podawać informacje na dany temat;
  • Tworzyć mini lejki wraz ze stronami z podziękowaniem.

Dodatkowo GetResponse zapewnia dostęp do wszystkich danych dotyczących działania twoich landing pages. Możesz sprawdzać kliknięcia i konwersje, aby uzyskać cenne informacje o odwiedzających użytkownikach, a także przeprowadzać testy A/B, w celu znalezienia najlepszego designu lub treści.

Automatyzacja marketingu

Automatyzacja marketingu to technologia, która pomaga zautomatyzować różne działania marketingowe i komunikacyjne. Na przykład możesz automatycznie witać potencjalnych klientów za pomocą spersonalizowanych wiadomości e-mail lub segmentować kontakty na podstawie ich interakcji z twoimi e-mailami i landing page.

Automatyzacja marketingu na GetResponse oferuje pakiet filtrów i działań, które można łączyć, aby stworzyć workflow. Możesz go zbudować od podstaw lub skorzystać z jednego z gotowych szablonów GetResponse.

GetResponse marketing automation

W ten sposób będziesz mógł stworzyć prawdziwie spersonalizowaną „ścieżkę” dla swojego odbiorcy, właściwą do jego potrzeb, która będzie mu towarzyszyć od punktu A do punktu B twojego lejka.

Pomyśl, jak może zwiększyć się liczba konwersji, gdy zapewnisz potencjalnemu klientowi dokładnie to, czego potrzebuje. I to właśnie dzięki workflow możesz poprowadzić go do rozwiązania jego problemu!

Webinary

Kolejną wyjątkową cechą GetResponse jest możliwość prowadzenia webinarów na swojej platformie przy użyciu zintegrowanego oprogramowania. Jest ono łatwe w konfiguracji i nie wymaga żadnej instalacji.

Możesz stworzyć nieograniczoną liczbę webinarów (zarówno bezpłatnych, jak i płatnych), zebrać do 1000 osób, udostępnić ich prowadzenie innym osobom, a także zaoszczędzić do 20 godzin nagrań webinarów.

GetResponse webinars

Po utworzeniu wydarzenia możesz wysłać zaproszenie do swojej listy kontaktów oraz wszelkie przypomnienia w określonych odstępach czasu, aby zaprosić ich do przyłączenia się do webinaru. Możesz także dostosować adres URL webinaru i wybrać ustawienia rejestracji.

Zarządzanie reklamami

GetResponse, za pośrednictwem swojej platformy umożliwia zarządzanie reklamami na Facebooku i Instagramie wraz z pixel, retargeting i analytics.

GetResponse co to jest

Business Manager na Facebooku jest złożonym narzędziem, dlatego nie przypada do gustu każdemu. Z GetResponse możesz robić to samo, ale znacznie łatwiej: wybierać cel, zaprojektować reklamę, zarządzać kampanią i analizować wyniki. Co więcej, możesz łatwo łączyć swoje kampanie z listami mailingowymi GetResponse, landing pages i lejkami. Dzięki temu możesz mieć cały swój marketing online na jednej platformie.

Rejestracja i bezpłatna wersja próbna na 30 dni

Klikając tutaj, możesz skorzystać z bezpłatnego 30-dniowego okresu próbnego, dzięki któremu uzyskasz dostęp do funkcji, które właśnie opisałam. Wystarczy, że utworzysz nowe konto, wpisując swój adres, imię i nazwisko, adres e-mail i hasło, a następnie klikniesz przycisk „Aktywuj konto”, jak widać na poniższym obrazku:

GetResponse free trial

Uwaga: możesz skorzystać z okresu próbnego bez konieczności podawania danych karty kredytowej. Nie wiąże się to więc z żadnym ryzykiem ani zobowiązaniami. Po zakończeniu miesiąca próbnego możesz skorzystać z płatnej subskrypcji lub przestać korzystać z GetResponse.

Zalecam skorzystanie z tej bezpłatnej wersji próbnej, aby zaznajomić się z oprogramowaniem i rozpocząć kampanię dla subskrybentów twojego newslettera, jeśli już ją posiadasz. Będziesz zaskoczony, o ile bardziej efektywny jest GetResponse w porównaniu ze zwykłym oprogramowaniem do e-mail marketingu i jak bardzo może on zwiększyć twoje konwersje.

GetResponse: ceny

Plany na GetResponse mają rozliczenie miesięczne, 12-miesięczne lub 24-miesięczne. Różnią się w zależności od liczby kontaktów i funkcji oferowanych przez dany plan.

Decydując się na płatność roczną, możesz skorzystać z 18% rabatu. Natomiast przy płatności na okres 2 lat zyskasz rabat wynoszący 30%.

GetResponse cennik

Na przykład plan BASIC dla 1000 kontaktów kosztuje 50zł/miesiąc, przy rozliczeniu miesięcznym, i 35 zł/miesiąc, jeśli zdecydujesz się zapłacić z góry za 2 lata korzystania z GetResponse.

Dostępne są 4 plany. Przeanalizujmy każdy z nich:

  • Basic: obejmuje e-mail marketing, autorespondery, nielimitowane strony landing page, nielimitowane szablony automation, 1 lejek sprzedażowy, lead generation, narzędzia do reklam na Facebooku i sprzedaży produktów cyfrowych. Konto może być używane przez jednego użytkownika. Idealne dla blogerów, freelancerów i cyfrowych przedsiębiorców. Plan znajdziesz tutaj.
  • Plus: oferuje wszystkie funkcje planu Basic oraz webinary (z maksymalnie 100 uczestnikami), tagowanie i scoring, 5 lejków sprzedażowych, 5 lejków webinarowych oraz edytor automation. Konto może być używane jednocześnie przez 3 różnych użytkowników. Idealne dla małych i średnich firm. Plan znajdziesz tutaj.
  • Professional: oferuje wszystkie funkcje planu Plus i dodatkowo nielimitowany kreator automatyzacji, płatne webinary ( max. 300 uczestników) i nielimitowane lejki sprzedażowe i webinarowe. Z konta może korzystać jednocześnie 5 różnych użytkowników. Idealne dla agencji internetowych i średnich firm lub dla wszystkich zainteresowanych organizowaniem płatnych webinarów. Plan znajdziesz tutaj.
  • Max: oferuje wszystkie funkcje planu Professional, a ponadto zapewnia dedykowaną pomoc, dedykowany adres IP, doradztwo w zakresie kampanii e-mailowych i webinarów z udziałem do 500 uczestników oraz wiele innych zaawansowanych funkcji. Jest to spersonalizowana i elastyczna opcja odpowiednia do zarządzania całym systemem marketingu online każdej dużej firmy. Plan znajdziesz tutaj.

Opinie i recenzje

Na Websiteplanet.com, stronie z recenzjami związanymi ze światem marketingu online, GetResponse uplasował się na drugim miejscu wśród 11 usług marketingu e-mailowego i uzyskał wynik 4,8 na 5.

GetResponse opinie

Możemy więc potwierdzić, że większość ekspertów ds. e-mail marketingu uważa GetResponse za usługę wysokiej jakości, łatwą w użyciu, przystępną cenowo i kompleksową. Oto kilka opinii zebranych na samej stronie GetResponse, które również w pełni odzwierciedlają naszą opinię o tej platformie:

GetResponse emial templates
GetResponse forms
GetResponse polska

GetResponse vs Active Campaign

Porównajmy teraz GetResponse z Active Campaign, który jest jego głównym konkurentem. Oba narzędzia są na wysokim poziomie i doskonale nadają się do zarządzania listami kontaktów, wysyłania newsletterów i tworzenia automatycznych sekwencji e-maili. Jednak istnieje kilka różnic, które mogą skłonić nas do wybrania jednej z platform.

Active Campaign oferuje marketing SMS i więcej funkcji do zarządzania relacjami z klientami. GetResponse oferuje natomiast możliwość prowadzenia webinarów i tworzenia landing page za pośrednictwem swojej platformy.

Jeśli chodzi o pakiety, oba narzędzia mają miesięczną subskrypcję, ze zniżką, jeśli wybierzesz opcję płatności rocznej. Cena zależy nie tylko od wybranego pakietu, ale także od maksymalnej liczby kontaktów, które można wykorzystać w swoich listach.

Biorąc pod uwagę podstawowy plan, liczbę 1000 kontaktów i opcję miesięcznych płatności, Active Campaign kosztuje 29 $ miesięcznie. GetResponse jest znacznie tańszy, bo kosztuje tylko 50 zł miesięcznie.

ZALETY GETRESPONSEZALETY ACTIVE CAMPAIGN
– Możliwość prowadzenia webinarów
– Możliwość tworzenia landing page
– Więcej szablonów e-mail
– Darmowe stock images
– Większa dostarczalność wiadomości e-mail
– Możliwość tworzenia automatycznych lejków
– Niższe ceny pakietów
– Dłuższy bezpłatny okres próbny
– Marketing SMS
– Więcej funkcji CRM
– 3 użytkowników już z pakietem podstawowym
– Więcej opcji segmentacji
– Więcej dostępnych integracji

Podsumowując, nawet jeśli różnica między obiema platformami nie jest aż tak duża, polecam GetResponse marketingowcom i przedsiębiorcom, którzy chcą skorzystać z funkcji landing page i webinarów. Natomiast Active Campaign polecam firmom, które chcą komunikować się ze swoimi klientami wielokanałowo (np. poprzez SMS) i potrzebują zaawansowanego systemu CRM.

Odpowiedzi na najczęstsze pytania

Nawet gdy przeczytałeś ten artykuł do końca, możesz nadal mieć wątpliwości co do GetResponse. Poniżej znajdziesz najczęstsze pytania, które użytkownicy zwykle zadają na temat tego narzędzia, wraz z odpowiedziami.

Jakie są ceny na GetResponse?

Ceny GetResponse zależą od planu i maksymalnej liczby wybranych kontaktów. W każdym przypadku jest to plan z płatnością miesięczną, roczną lub dwuletnią (w drugim i trzecim przypadku przysługuje rabat). Minimalna cena zaczyna się już od 35 zł miesięcznie. Tutaj znajdziesz wszystkie pakiety.

Czy GetResponse oferuje bezpłatną wersję próbną?

Tak, możesz zapisać się na bezpłatny okres próbny w GetResponse, korzystając z tego linku. Okres próbny trwa 30 dni, a ty nie będziesz musiał podawać danych karty kredytowej. Pod koniec okresu możesz w wygodny sposób zrezygnować z korzystania z GetResponse lub zdecydować się na subskrypcję jednego z oferowanych, płatnych planów.

Czy GetResponse oferuje program partnerski?

Tak, GetResponse oferuje program mający na celu nagradzanie blogerów, youtuberów lub influencerów, którzy polecają narzędzie innym użytkownikom. Istnieje program premiowy bounty (który przyznaje jednorazową prowizję w wysokości 100 $ za każdą sprzedaż z polecenia) i program prowizyjny (który oferuje 33% za każdą sprzedaż z polecenia). Możesz zarejestrować się na wybrany program partnerski, poprzez oficjalną stronę GetResponse.

Czy GetResponse jest kompatybilne z WordPress?

Oczywiście, że tak! GetResponse jest wysoce kompatybilny z WordPress, a oba narzędzia można zintegrować dzięki wtyczce GetResponse do WordPress. Ta wtyczka umożliwia dodawanie odwiedzających stronę do listy kontaktów, aktualizowanie danych kontaktowych, śledzenie wizyt na stronie i przesyłanie danych e-commerce do GetResponse. Wtyczka pomaga w ciągłym powiększaniu listy i zapewnia informacje kontaktowe i dane e-commerce potrzebne do planowania skutecznych kampanii marketingowych.

Jaki jest wskaźnik dostarczalności GetResponse?

GetResponse to narzędzie do e-mail marketingu o najwyższym współczynniku dostarczalności maili. Jego wskaźnik dostarczalności wynosi obecnie 99%.

5/5 - (2 votes)

Czytaj również: