Jak działa serwis Good Content? Czy na GoodContent.pl znajdę zlecenia dla copywritera? Jakie są opinie o tej platformie?
Jeśli zadajesz sobie choć jedno z powyższych pytań, dobrze trafiłeś. W dzisiejszym wpisie przedstawimy recenzję serwisu Good Content zajmującego się pośrednictwem między copywriterami a ich potencjalnymi zleceniodawcami. Postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące tej platformy, zarówno z punktu widzenia autora tekstów, jak i osoby, która tekst chciałaby zamówić.
Wyjaśnimy przede wszystkim, czym jest GoodContent i jak z niego skorzystać, jeśli szukasz zleceń dla copywritera. Dowiesz się też, ile można zarobić na tej platformie. Następnie przejdziemy do sekcji dla zleceniodawcy: wytłumaczymy, jak zamawiać teksty i czego się po nich spodziewać. Na koniec zapoznamy się z opiniami na temat Good Content.
Jeśli jesteś gotowy, to możemy zaczynać, a w międzyczasie podsuwam ci link do strony głównej omawianego dzisiaj serwisu, na wypadek, gdybyś już teraz chciał się z nią zapoznać.
GoodContent.pl: co to i dla kogo?
GoodContent (oficjalna strona) to polski serwis koncentrujący się wyłącznie na pośredniczeniu w zleceniach copywritingu. Oznacza to, że mogą założyć w nim konto zarówno copywriterzy, jak i ich potencjalni zleceniodawcy. To coś w stylu giełdy copywriterów.

Portal z jednej strony gwarantuje, że tworzone przez współpracujących copywriterów teksty będą odpowiedniej jakości, z drugiej zaś – że zleceniodawca na pewno wywiąże się z umowy i zapłaci. Jest to więc bezpieczne i proste rozwiązanie dla obu stron.
Oczywiście nie każdy korzysta z usług takiej platformy. Copywriterzy chętnie szukają zleceń na własną rękę, unikając pośredników. Firmy wybierają nierzadko usługi agencji lub zatrudniają copywritera na etat. Dla kogo zatem przeznaczony jest GoodContent i u kogo cieszy się największym powodzeniem?
- Dla zleceniodawców, którzy potrzebują na już sporo tekstów, a jednocześnie nie operują bardzo wysokim budżetem. Nie muszą w ten sposób na własną rękę poszukiwać i weryfikować copywritera, a Good Content z pewnością jest tańszym rozwiązaniem niż agencja.
- Dla copywriterów, którzy są początkujący i dopiero komponują swoje portfolio, chcą nabrać wprawy i doświadczenia i dorobić do stałych zleceń, które już mają. Jednocześnie to dobre rozwiązanie dla osób, które nie posiadają jeszcze działalności gospodarczej lub które chcą na razie tylko spróbować copywritingu.
Jak działa Good Content?
Działanie platformy GoodContent.pl jest bardzo proste. Zleceniodawca zamieszcza zlecenia na stronie. Może to być tylko jeden tekst albo też seria tekstów, których potrzebuje. Zleceniobiorca rezerwuje i realizuje zlecenie. Formalnościami zajmuje się serwis.
Tak to wygląda w sporym uproszczeniu. Przeanalizujmy jednak dokładnie, jak krok po kroku zacząć swoją przygodę z Good Content i czego się spodziewać.
Tekst próbny i zakładanie profilu
Aby bezpłatnie utworzyć konto na GoodContent jako copywriter (zrobisz to tutaj), musimy wykonać proste zadanie polegające na napisaniu krótkiego (co najmniej 500 znaków) tekstu na zadany temat (np. z użyciem podanej frazy kluczowej). Zadanie służy do wstępnej weryfikacji. Tekst jest sprawdzany pod kątem zgodności z zadanym tematem, unikalności treści, liczby znaków i poprawności językowej (gramatyka, ortografia, interpunkcja, styl).

Jeśli wszystkie dane będą poprawne i nasz próbny tekst zostanie zaakceptowany, otrzymamy maila z potwierdzeniem (ewentualnie maila z informacją o odrzuceniu zgłoszenia). Wówczas wystarczy tylko aktywować profil i już możemy przeszukiwać dostępne zlecenia. Odpowiedź przychodzi w ciągu 24 godzin lub 3 dni w przypadku dni wolnych, więc dość szybko dowiemy się, czy możemy rozpocząć pracę za pośrednictwem platformy.

Uwaga: odrzucenie zgłoszenia nie oznacza, że nie możemy już nigdy założyć profilu na GoodContent. Będziemy musieli odczekać jednak 3 miesiące, by ponownie uzyskać możliwość podejścia.
Przyjmowanie i realizacja zleceń
Najważniejszą częścią tego przewodnika jest chyba to, jak w praktyce działa serwis Good Content. Warto się temu uważnie przyjrzeć, żeby wiedzieć, jak poruszać się po platformie i jak zacząć pracować i tworzyć teksty.
Zleceniodawcy umieszczają zlecenia w bazie. Jeśli zlecenie dotyczy kilku napisania kilku tekstów, każdy z nich traktowany jest oddzielnie. Oznacza to, że rezerwując zadanie do wykonania, możesz np. wybrać tylko jeden z tekstów, których potrzebuje zleceniodawca.

Tak więc rezerwujesz tekst – i co dalej? Zapoznaj się szczegółowo z wytycznymi zleceniodawcy. Jeśli masz jakieś wątpliwości, skontaktuj się z nim (na GoodContent jest taka możliwość). Następnie przystąp od razu do pracy, bowiem na realizację zlecenia masz 6 godzin. Jest to czas, który obowiązuje dla tekstu do 4000 zzs, natomiast powyżej tego progu jest doliczany czas dodatkowy (po 30 min za każde 1000 zzs).
Po zakończeniu zadania składamy je i czekamy na zatwierdzenie, po którym następuje zapłata na nasze konto w GoodContent. Zleceniodawca, w przypadku braku satysfakcji, może odrzucić zlecenie bądź zażyczyć sobie poprawek – na ich wprowadzenie masz 24 godziny.
Odrzucony tekst możesz wykorzystać, jak ci się podoba. Pamiętaj natomiast, by wystrzegać się plagiatu. Oddawany przez ciebie tekst, zanim trafi do zleceniodawcy, jest sprawdzany przez system antyplagiatowy.
Przeczytaj też: Zlecenia dla copywritera
GoodContent: zarobki
Jak zostało wspomniane, zapłata za zrealizowane zadania zostaje przelana na konto na platformie. Oznacza to, że gotówka nie trafia od razu do twoich rąk. Zarobione pieniądze można wypłacić od kwoty 100 zł, raz w miesiącu. Najlepiej zatem realizować zlecenia systematycznie i wypłacić środki na koniec miesiąca. Jeśli nie uda nam się uzbierać 100 zł w miesiąc, środki nie przepadną – po prostu wypłacimy je dopiero wtedy, gdy osiągniemy ten próg, bez względu na to, kiedy to nastąpi.
Stawki za teksty są ustalane przez zleceniodawcę, ale jako początkujący użytkownicy mamy dostęp tylko do tych poniżej 9 zł brutto za 1000 zzs. Po udanej realizacji większej liczby zleceń (konkretnie 20) uzyskujemy dostęp do „poważniejszych” ofert. Serwis pobiera prowizję (17,5%), która siłą rzeczy nieco obniża stawki.
Nie martw się natomiast o bezpieczeństwo transakcji. Nie ma możliwości, by zleceniodawca ci nie zapłacił. Platforma działa tak, że wpłaca on kwotę z góry, która zostaje zamrożona przez serwis. Jak tylko twój tekst zostanie przyjęty, pieniądze lądują na twoim koncie.
Good Content deklaruje, że za jego pośrednictwem można zarobić nawet 4000 zł miesięcznie na rękę. Jest to oczywiście osiągalne, ale pamiętaj, że będzie wymagało systematycznej i intensywnej pracy. Nie tylko ty polujesz na nowe zlecenia!
Przy tej okazji wyjaśnijmy jeszcze, jak wygląda kwestia rozliczenia podatków. Good Content zatrudnia tak, jak najczęściej zatrudnia się freelancerów: na umowę o dzieło albo z fakturą, jeśli masz działalność gospodarczą. Serwis wystawia nam PIT i znacznie ułatwia rozliczenia podatkowe.
Jak zamawiać teksty na Good Content?
Przyjmijmy jeszcze na chwilę perspektywę zleceniodawcy, który być może też w tej chwili czyta ten artykuł. Jeśli zależy ci na czasie i nie masz możliwości szukania i weryfikowania na własną rękę copywritera, Good Content to wygodne rozwiązanie. Konto jest bezpłatne i zakłada się je łatwo i szybko (możesz zrobić to tutaj).

Kiedy zamawiasz tekst, na początku ustal swój budżet. Pamiętaj, że GoodContent pobiera prowizję, po drodze odliczany jest VAT i ostatecznie do kieszeni copywritera trafia znacznie niższa kwota niż ta, którą zaproponujesz. Jeśli będzie ona za niska, nikt nie weźmie zlecenia – wówczas możesz podwyższyć stawkę lub anulować zlecenie. W przypadku anulacji twoje środki wrócą do portfela Good Content i posłużą ci do złożenia kolejnego zamówienia.
Zlecenia nie możesz natomiast anulować, jeśli ktoś już je zarezerwuje. Masz jednak wpływ na to, kto to będzie. Szczególnie jeśli korzystasz z platformy dłużej, możesz mieć swoich ulubionych i mniej lubianych autorów. Do dyspozycji jest opcja zlecenia prywatnego dla copywritera, który już raz się sprawdził, oraz niewidoczność twoich zleceń dla niektórych copywriterów.
Musisz pamiętać, żeby dobrze podzielić pracę, którą chcesz zlecić do wykonania, i jak najlepiej ją opisać. Wyjaśnij szczegółowo wymagania, a zwiększysz szanse na otrzymanie zadowalającego tekstu już przy pierwszym podejściu. Zawsze jednak możesz go odrzucić lub zgłosić do poprawy.
Pamiętaj, żeby na bieżąco śledzić, czy twoje zamówienie jest realizowane. Jeśli napisany przez copywritera tekst będzie czekał dłużej niż 7 dni na twoją akceptację lub odrzucenie, zostanie zaakceptowany automatycznie i już nie będziesz mógł się z niego wycofać.
GoodContent: opinie
Jak się zapewne domyślasz, zdania o tym serwisie są podzielone. Każdy ma inne doświadczenia, ponieważ każdy jest na innym etapie w swojej karierze copywritera. Mówiąc więc o opiniach, tak naprawdę wracamy do pytania zadanego na początku tego wpisu: dla kogo jest GoodContent?
Zleceniodawcy na ogół są zadowoleni z oferowanej usługi. Good Content, w przeciwieństwie do wielu innych podobnych serwisów, pozostawia dużo swobody w kontakcie między zleceniodawcą a copywriterem. Pośrednictwo, wyrażone prowizją, jest tak naprawdę zabezpieczeniem interesów obu stron, a nie dodatkową barierą. Tekst można w ten sposób pozyskać naprawdę szybko, a płacisz i tak podobnie, jak gdyby to było w przypadku prywatnego kontaktu ze sprawdzonym copywriterem. Dzięki serwisowi, jakby nie patrzeć, możesz też pozyskać kontakt do kogoś, z kim zechcesz nawiązać niezależnie stałą współpracę.
Najwięcej kontrowersji ujawnia się po stronie copywritera. W Internecie można znaleźć wiele głosów przeciwnych GoodContent. Są to jednak zwykle opinie doświadczonych copywriterów, dla których korzystanie z platformy może mijać się z celem. Stawki nigdy nie będą bardzo wysokie z powodu prowizji, a zlecenia są na ogół wyceniane podobnie, bez względu na stopień trudności. Ograniczone są też możliwości zamieszczania swojego portfolio – dla Good Content na początku wszyscy jesteśmy nowicjuszami.
Są jednak istotne zalety tego rozwiązania. Jeśli jesteś początkującym copywriterem albo wręcz nigdy jeszcze nie zrealizowałeś żadnego zlecenia, możesz szybko ruszyć właśnie dzięki GoodContent.pl. Osiągnięcie progu 100 zł zajmie ci około dzień, więc jeśli serwis ci się nie spodoba, możesz na tym poprzestać i wypłacić zarobione pieniądze. Na pewno nie spotka cię przykra niespodzianka w postaci braku zapłaty.
Pamiętaj też, że wkraczając na rynek copywriterów, musisz konkurować z doświadczonymi autorami, mającymi bogate portfolio. Bez działalności gospodarczej masz dodatkowe schody, bo większość zleceniodawców preferuje FV. Twoją kartą przetargową mogą być niższe stawki. Ostatecznie więc na Good Content twoja sytuacja ma się podobnie, a nawet pod pewnymi względami lepiej.
Good Content: pytania i odpowiedzi
Serwis Good Content (oficjalna strona) jest pośrednikiem – rodzajem giełdy copywriterów. Firma, która szuka kogoś, kto napisze dla niej tekst, wystawia zlecenie. To z kolei rezerwowane jest i realizowane w przeciągu kilku godzin przez jednego z copywriterów zarejestrowanych na platformie. Zlecenie opłaca się z góry, a pieniądze lądują na koncie copywritera tylko w przypadku akceptacji tekstu przez zleceniodawcę.
Tak, Good Content pozwoli ci szybko uzyskać dobrej jakości teksty. Od rezerwacji zlecenia autor ma kilka godzin na jego realizację. Masz dużą swobodę kontaktu z copywriterem, możesz odrzucić tekst lub zażądać poprawek. Platforma pobiera prowizję, ale finalnie nie zapłacisz więcej, niż gdybyś sam na własną rękę szukał copywritera. Kliknij tutaj i przekonaj się sam.
Good Content będzie najlepszym rozwiązaniem dla początkujących copywriterów z uwagi na niewysokie stawki, zwykle proste zlecenia i brak konieczności posiadania działalności gospodarczej. Kliknij tutaj i zacznij pisać na Good Content.
Według serwisu można zarobić nawet 4000 zł na rękę miesięcznie. Wszystko zależy od włożonego czasu i pracy. W ciągu dnia bez problemu można osiągnąć próg konieczny do wypłaty czyli 100 zł.