Co to jest Iconosquare? Jak to działa?
Jeśli szukasz informacji o Iconosquare, wiodącej aplikacji zajmującej się marketingiem mediów społecznościowych dla Instagrama, to trafiłeś we właściwe miejsce!
W tym artykule zobaczymy, co to jest Iconosquare, jakie usługi oferuje i jak uzyskać dostęp do jego 14-dniowej bezpłatnej wersji próbnej. Dodatkowo znajdziesz tu instrukcję obsługi z opisanymi szczegółowo wszystkimi funkcjami i dostępnymi planami cenowymi.
Ocenimy też Iconosquare na podstawie opinii obecnych użytkowników, aby zweryfikować jego skuteczność.
Po przeczytaniu tego artykułu będziesz miał jaśniejsze wyobrażenie o funkcjonalności Iconosquare i będziesz mógł zdecydować, czy zacząć go używać do pełnego zarządzania osobistym lub firmowym kontem na Instagramie.
P.S. Jeśli znasz już Iconosquare i szukasz kodu promocyjnego, aby otrzymać zniżkę na różne oferowane pakiety, od razu zaspokoję twoją ciekawość. Możesz zdobyć zniżkę, klikając ten link, a następnie w momencie kupna wpisując kod „icopromo5„. W ten sposób otrzymasz natychmiast rabat na usługi Iconosquare w wysokości 5%!
Iconosquare: co to takiego?
Iconosquare (oficjalna strona tutaj) to potężna platforma do analizy, zarządzania i planowania dla agencji i profesjonalistów na całym świecie, którzy chcą poprawić swoją obecność w mediach społecznościowych, a w szczególności na Instagramie.

Platforma powstała w 2011 roku jako „Statigram”, a zaledwie 6 lat później została oficjalnym partnerem Facebooka przy uruchamianiu platformy analitycznej. Do tej pory serwis może poszczycić się takimi klientami jak IKEA, National Geographic, H&M, L’Oréal i wiele innych znanych międzynarodowych koncernów.
Powodem, dla którego to narzędzie do marketingu w mediach społecznościowych jest tak popularne, zwłaszcza wśród znanych marek, jest fakt, że integruje ono podstawowe funkcje analizy, zarządzania i rozwoju w social media.
Iconosquare pozwala analizować wydajność za pomocą pulpitu nawigacyjnego, który jest automatycznie aktualizowany zgodnie z danymi. Dzięki niemu można też monitorować postępy postów w czasie rzeczywistym i planować publikację treści.
Kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji na temat tej usługi:
Jak działa Iconosquare: oferowane usługi
Po tym krótkim wprowadzeniu zobaczmy teraz, jak dokładnie działa Iconosquare i jakie usługi oferuje. Jego funkcje podzielone są na trzy rodzaje: Analytics, Publishing i Listening. Poniżej omówimy je bardziej szczegółowo.
Analytics
W Iconosquare Analytics znajdziesz wszystkie informacje na temat rozwoju twojego profilu i wydajności twoich treści na Instagramie w określonym przez ciebie czasie. Pulpit nawigacyjny jest w pełni konfigurowalny, dzięki czemu możesz przeglądać dane zgodnie z własnymi potrzebami.

Iconosquare Analytics podzielona jest na różne sekcje, aby uporządkować informacje w bardziej przejrzysty i konkretny sposób. Przyjrzyjmy się im razem:
W sekcji Panoramica znajduje się kompleksowy raport z twojego profilu, ze wzrostem liczby osób, do których dotarłeś, liczbą wyświetleń, wzrostem liczby followersów itd.
W sekcji Community możesz sprawdzić wiek, płeć, język twoich followersów oraz ich lokalizację. Są to bardzo interesujące dane, które pozwalają podjąć decyzję o rodzaju publikowanych treści i zrozumieć, czy trafiasz do właściwej grupy odbiorców.
W sekcji Activity profilu możesz zobaczyć aktywność na swoim profilu, w tym kliknięcia na twój wyróżniony link i prośby o kontakt. Natomiast w sekcji Stories masz dostęp do całej analityki związanej z opublikowanymi przez ciebie relacjami na Instagramie (ile osób je obejrzało, czy są oglądane do końca…).

W sekcji Engagement i sekcji Reach możesz zobaczyć liczbę interakcji otrzymanych do różnych postów w zależności od czasu publikacji, a także czasu, kiedy twoi obserwujący są najbardziej aktywni i korzystają z Instagrama. Ta informacja będzie dla ciebie bardzo cenna przy podejmowaniu decyzji o najlepszych porach dnia do zamieszczania treści.
Listening
Iconosquare to oprogramowanie, które oferuje również różne funkcje z zakresu social media monitoring & listening, czyli badania konkurencji i tego, co mówi się w sieci o twojej marce.

Za pośrednictwem platformy możesz zarządzać wszystkimi konwersacjami związanymi z twoją marką. Z jednego miejsca możesz moderować wszystkie komentarze i prywatne wiadomości otrzymane na twoich profilach na Instagramie lub Facebooku, z możliwością odpowiedzi jednym kliknięciem.
Iconosquare pokazuje również, ile razy nazwa twojej marki została wymieniona w sieciach społecznościowych, w komentarzach, tagach, hashtagach i podpisach pod treściami zamieszczonymi przez twoich followersów lub innych użytkowników.
Kolejną bardzo ważną cechą są tzw. benchmarki branżowe. Śledzą one twoje wyniki w porównaniu ze średnimi wynikami w interesującej cię niszy.

Ta sekcja jest jedną z najbardziej przydatnych, ponieważ pozwala szpiegować konkurencję. Pozwala też zrozumieć, dlaczego profile podobne do twojego działają lepiej, identyfikując statystyki, które mają największy wpływ na wzrost zaangażowania.
Publishing
Trzecim obszarem kompetencji Iconosquare jest publishing. Są to wszystkie funkcje, które pozwalają z wyprzedzeniem planować posty w mediach społecznościowych i zarządzać kalendarzem redakcyjnym.
Do dyspozycji masz bibliotekę multimedialną, gdzie możesz przesyłać i przechowywać obrazy, które chcesz wykorzystać w swoich przyszłych postach. Możesz do nich natychmiast przypisać etykiety, hashtagi i podpisy.

Iconosquare udostepnia także tak zwany Scheduler. Jest to prawdziwy kalendarz z przedziałami czasowymi, przydatny do zarządzania postami i historiami. Osobliwością tego narzędzia jest to, że pokazuje ono w sposób natychmiastowy, kiedy jest dogodny moment do publikacji w ciągu dnia.
W Scheduler istnieje także opcja podglądu, dzięki któremu można zobaczyć z wyprzedzeniem, jak twoje treści wyglądać będą w feedzie Instagrama. W ten sposób możesz zaplanować oprawę wizualną swojego profilu nawet z kilkudniowym lub kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.

Masz tu nawet możliwość przesuwania postów na siatce Instagrama tak, jak ci się podoba. Możesz też usuwać niektóre z nich. Wreszcie, możesz zapisać swoje posty jako wersje robocze i edytować je później (czy to obraz, opis, lokalizacja lub hashtag).
Jak zarejestrować się na Iconosquare
Aby zarejestrować się na Iconosquare i skorzystać z 14-dniowego bezpłatnego okresu próbnego, należy przejść na stronę główną (link) i kliknąć przycisk „Start 14 day free Trial”. Zostaniesz wtedy przeniesiony na taką stronę:

Następnie wpisz swój adres e-mail i wybierz hasło. Sprawdź również warunki użytkowania i politykę prywatności. Kliknij przycisk „Next”, aby kontynuować. Zostaniesz przeniesiony na następną stronę:

W tym momencie musisz wypełnić formularz rejestracyjny, wpisując swoje imię i nazwisko, nazwę firmy, jeśli ją posiadasz, liczbę profili społecznościowych, ilu członków nimi zarządza i wreszcie określić kategorię, do której należysz (influencer, mała firma, duża firma, agencja itp.).

Następnie możesz połączyć z platformą swoje profle na Instagramie, Facebooku i Twitterze. Kiedy już to zrobisz, musisz potwierdzić konto, klikając na link potwierdzający, który zostanie wysłany do ciebie e-mailem.
Wtedy możesz wreszcie zacząć analizować dane, zaplanować automatyczne publikacje i monitorować swój profil w czasie rzeczywistym za darmo.
Pamiętaj, że darmowy trial trwa 14 dni, po których możesz zdecydować czy chcesz wykupić usługę.
Iconosquare: ceny i plany taryfowe
Teraz zobaczmy razem wszystkie pakiety dostępne na Iconosquare i ich ceny. Ich podsumowanie można znaleźć na poniższym obrazku.

Jak widzisz, powyżej trzech pakietów znajdują się dwa filtry, które możesz ustawić: liczba członków zarządzających kontami oraz liczba zarządzanych profili. Im wyższa liczba dla obu, tym wyższa cena. Ponadto, pakiety różnią się w usługach i funkcjach, zobaczmy je w szczegółach:
- Pro: za 49€ miesięcznie otrzymujesz pakiet standardowy z 3 profilami społecznościowymi i 2 członkami zespołu. Są tam funkcje analityczne dla Instagrama i Facebooka, post scheduler, analiza konkurentów, wyszukiwanie hashtagów i raport w xls;
- Advanced: za 79€ miesięcznie; dodatkowo do funkcji Pro, masz 2 dodatkowe profile społecznościowe i dodatkowego członka w zespole. Do tego dostępny jest konfigurowalny interaktywny pulpit, analiza sponsorowanych postów, raporty w pdf oraz funkcja śledzenia wzmianek i najlepszych hashtagów;
- Agency: za 139€ miesięcznie; ten pakiet, szczególnie polecany dla agencji internetowych, zawiera wszystkie poprzednie funkcje, plus jeszcze więcej zarządzanych kont społecznościowych (od 10) i nieograniczoną liczbę użytkowników. Dodatkowo masz priorytetowe wsparcie i oficjalne raporty, na których możesz umieścić logo swojej marki.
Jak widać, droższe plany pozwalają na zarządzanie większą liczbą kont społecznościowych i dają dostęp do bardziej zaawansowanych funkcji i osobistego wsparcia. Możesz od razu zapisać się na bezpłatną wersję próbną Iconosquare, a po 14 dniach wybrać plan, który najbardziej ci odpowiada.
Ponadto, musisz wiedzieć, że istnieje kod promocyjny na usługi Iconosquare, który pozwala obniżyć cenę o 5%. Wystarczy kliknąć tutaj i w momencie zakupu podać kod „icopromo5„. Zniżka obowiązuje na wszystkie pakiety.
Dlaczego warto wybrać Iconosquare spośród konkurencji
Możliwość wizualizacji rzeczywistych danych w ramach łatwo interpretowalnych raportów jest kluczem do zrozumienia mocnych i słabych stron twoich kont społecznościowych. Dzięki Iconosquare można również eksportować dane do arkusza kalkulacyjnego w celu łatwego raportowania.
Integracja Iconosquare z narzędziem do automatycznego planowania publikacji to strzał w dziesiątkę. Oprócz stałego monitorowania wydajności możesz planować kolejne kroki, aby uniknąć konieczności przygotowywania wszystkiego na ostatnią chwilę.
Ponadto Iconosquare oferuje również możliwość monitorowania konkurencji, słuchania rozmów, które toczą się wokół twojej marki i pozostawania w kontakcie z odbiorcami. A to wszystko dzięki możliwości odpowiadania na wiadomości i komentarze bezpośrednio z platformy.
Istnieje niewiele usług, którym udaje się zebrać wszystkie te funkcje w jednym narzędziu. Dlatego to nie przypadek, że Iconosquare jest jednym z najczęściej używanych narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi na świecie.
Recenzje i opinie o Iconosquare
Tak jak obiecaliśmy, przyjrzyjmy się, co o Iconosquare sądzą klienci, którzy wykupili pakiety premium. W tym celu odsyłamy do jednego z najpopularniejszych serwisów opiniotwórczych i recenzenckich: g2.com.
Na g2.com, Iconosquare ma ocenę 4.4 na 5, co wskazuje na dość wysoki poziom zadowolenia klientów.

Poniżej znajdują się dwie recenzje opisujące osobiste doświadczenia klientów:

Jak widać, ten klient docenia sekcje planowania i analizy postów w mediach społecznościowych, które są szczególnie przydatne, jeśli chodzi o interpretację wydajności postów i dostosowywanie strategii.

W tej opinii podkreśla się z kolei prostotę w interpretacji danych, którymi dysponujemy. Dodatkowo doceniana jest również pomoc techniczna, która zawsze odpowiada w sposób wyczerpujący.
Częste pytania i odpowiedzi
Zbliżając się do końca artykułu o Iconosquare, spójrzmy na kilka często zadawanych pytań dotyczących tej usługi. Jesteśmy pewni, że rozwieją one twoje wszelkie wątpliwości.
Iconosquare to usługa, która pozwala na zaplanowanie publikacji na 3 portalach społecznościowych: Instagramie, Facebooku i Twitterze. Pomaga w strategii wyboru hashtagów, momentów publikacji, analizy wydajności, badania konkurencji i wiele więcej.
Na Iconosquare znajdują się 3 sekcje: analytics, monitoring, publishing. W pierwszej z nich możesz zbadać różne statystyki dotyczące twoich treści, aby zrozumieć i zinterpretować wyniki, jakie uzyskujesz w sieciach społecznościowych. W drugiej sekcji możesz zobaczyć, jak wypadasz w porównaniu do konkurencji i śledzić wydajność wielu hashtagów do twoich postów. Trzecia pozwala zaplanować automatyczną publikację swoich treści.
Na oficjalnej stronie internetowej można uzyskać bezpłatny okres próbny aż przez 14 dni. Po tym okresie możesz zrezygnować z członkostwa bez ponoszenia kosztów lub wykupić jeden z pakietów.
Aby się zarejestrować, przejdź najpierw na stronę główną. Zobaczysz wtedy przycisk z napisem „Start 14-day free trial”. Kliknij go, aby przejść do formularza rejestracyjnego, który musisz wypełnić, aby skorzystać z darmowego okresu próbnego.
Serwis oferuje 3 różne pakiety, z roczną subskrypcją. Wersja podstawowa, która oferuje wszystkie przydatne funkcje dla zwykłego użytkownika, jest wyceniona na 49 euro miesięcznie, podczas gdy wersja zaawansowana kosztuje 79 euro miesięcznie.
Iconosquare został wybrany przez czołowe marki do opieki nad ich mediami społecznościowymi: wśród nich są IKEA i H&M. Platforma została także partnerem Facebooka przy uruchamianiu jego platformy Analytics. Istnieją różne alternatywy na rynku, ale naszym zdaniem Iconosquare jest najlepszą opcją, jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny.
Platforma Iconosquare działa z Instagramem, Facebookiem i Twitterem.
Tak, dostępny jest kod promocyjny, który obowiązuje na wszystkie pakiety Iconosquare, pozwalający obniżyć cenę o 5%. Wystarczy kliknąć tutaj i w momencie zakupu podać kod „icopromo5„.