Ile zarabia influencer na Instagramie? Zarobki influencerów

Ile zarabia influencer na Instagramie

Ile zarabia influencer na Instagramie?

Jest to pytanie, które przynajmniej raz zadał sobie każdy entuzjasta Instagrama. Zadaniem tego artykułu będzie więc na nie odpowiedzieć i zagłębić się w szczegóły.

Jest to istotna informacja, jeśli i ty też chcesz zostać influencerem na Instagramie. Da ci to pojęcie o tym, jak daleko w górę drabiny sukcesu trzeba będzie się wspiąć, aby naprawdę zarobić na tej platformie.

Więc ile zarabiają influencerzy za jeden post na Instagramie? 10, 100 czy 1000 euro?

Niezależnie od liczby, powinieneś wiedzieć, że zależy to głównie od tego, ilu followersów ma twoje konto. Ważny jest też średni wskaźnik interakcji generowany przez twoje posty.

Jeśli masz więc profil, który ma kilku obserwujących lub który otrzymuje garść lajków do każdej publikowanej treści, niestety wypada stwierdzić, że nie zajdziesz zbyt daleko.

Jeśli nie masz pojęcia, jak powiększyć swoje konto lub wygenerować większy engagement, radzimy wziąć udział w kursie na ten temat.

Ile zarabiają influencerzy na Instagramie?

Przejdźmy do rzeczy. Przyjrzymy się teraz krok po kroku, ile zarabia influencer w stosunku do liczby followersów, których ma. W ten sposób możemy dokładnie odpowiedzieć na pytanie: ile zarabia influencer na Instagramie?

Zanim zaczniemy, powinieneś wiedzieć, że istnieje również bardzo ciekawe narzędzie do obliczania, ile każdy użytkownik Instagrama może potencjalnie zarobić dzięki pojedynczemu sponsorowanemu postowi. To Instagram Money Calculator.

Ile zarabia nano influencer?

Nano influencer to ktoś, kto ma od 6 do 10 tysięcy followersów.

Chociaż takie wyniki były znaczne we wczesnych latach Instagrama, w 2021 roku liczba profili tego typu jest tak duża, jak nigdy dotąd. Nie dziw się więc, że poziom dochodów dla influencera tego typu jest niski.

Przechodząc do danych, liczba profili, które mają od tysiąca do dziesięciu tysięcy zwolenników, stanowi około 37% całości. Nano influencer zarabia średnio około 30 euro za post.

Warto dodać, że zazwyczaj współpraca z małymi influencerami jest zorganizowana w formie pakietów zawierających więcej postów i relacji, które mogą pomóc zwiększyć zarobki. Nadal jednak mówimy o małych liczbach.

Mikro influencer: zarobki

Przez miano „mikro influenecer” rozumiemy profil, który ma kilkadziesiąt tysięcy fanów. W obrębie jednego kraju może to być znaczące osiągnięcie, ale na arenie międzynarodowej jest to tyle co nic.

Według tego raportu z 2020 roku, 7,58% wszystkich profili na Instagramie ma od 10 do 50 tysięcy followersów, a liczba ta spada do 1,2% dla kont, które mają od 50 do 100 tysięcy obserwujących.

Aby dokonać sprawiedliwej oceny, moglibyśmy postawić na tym samym poziomie polskiego influencera z 30 tysiącami i międzynarodowego z 70 tysiącami followersów.

Średnio, mikro influencer z tymi liczbami może zarobić od 100 do 180 euro za post. Zakres ten zależy od niszy, do której się odnosi. Na przykład, niektóre sektory, takie jak finanse, zarabiają o wiele więcej.

Ile zarabiają instagramerzy z ponad 100 tysiącami followersów?

Przejdźmy do następnego poziomu, czyli ile zarabia influencer z 100 tysiącami followersów? To kategoria tych, których moglibyśmy nazwać super popularnymi na Instagramie.

Należy zaznaczyć, że profile o 100 tysiącach lub więcej obserwujących to zdecydowana mniejszość. Na świecie odsetek kont, których liczba followersów waha się od 100 tys. do 1 mln, to mniej niż 1%.

W Polsce liczba profili tego typu nie przekracza tysiąca. Przez to są one rozchwytywane przez firmy w ich działaniach marketingowych.

Influencerzy tego typu mogą łatwo zarobić około 500 euro za post, a liczba ta może być bliska tysiąca euro, jeśli liczba followersów wzrośnie do miliona.

Jak zarabia influencer z ponad milionem obserwujących?

Porozmawiajmy teraz o najlepszych influencerach na świecie. Gdy przekroczysz milion followersów, wchodzisz do elity Instagrama. Im lepsze masz osiągi, tym bardziej zyski niekontrolowanie rosną.

Średnie początkowe zarobki konta, które osiągnęło milion obserwujących, to 1-2 tys. euro za post. A to już jest znaczna kwota.

Przejdźmy do rzeczy i porozmawiajmy o tych najlepszych na świecie i w Polsce. Oto lista najlepiej zarabiających influencerów na świecie:

PozycjaImię i nazwiskoNazwa użytkownikaŚrednie zarobki za post
1.Cristiano Ronaldocristiano600.000 euro
2.Ariana Grandearianagrande450.000 euro
3.Dwayne Johnsontherock430.000 euro
4.Kylie Jennerkyliejenner420.000 euro
5.Selena Gomezselenagomez410.000 euro

Tutaj natomiast ranking 4 najlepiej zarabiających polskich influencerów:

PozycjaImię i nazwiskoNazwa użytkownikaŚrednie zarobki za post
1.Kuba Wojewódzkikuba_wojewodzki_official400.000 PLN
2.Robert Lewandowski_rl9375.000 PLN
3.Edyta Górniakedytagorniak200.000 PLN
4.Małgorzata Rozenekm_rozenek100.000 PLN

Jak zarabia influencer?

W tej części artykułu opowiemy, jak influencerzy zarabiają pieniądze. Chodzi więc o sposoby monetyzacji, które pozwalają na zarobienie dużej ilości pieniędzy na Instagramie.

1. Sponsorowanie produktów

Pierwsza metoda jest najbardziej odpowiednia dla nano lub mikro influencerów. Polega ona na sponsorowaniu niektórych produktów w swoich treściach.

Jeśli publiczność, która obserwuje influencera, kliknie na linki i kupi polecane produkty, zarobić można pewien procent od każdej sprzedaży.

Przykładem może być influencer modowy, który poleca ubrania. Może to być też influencer fitness, który sponsoruje produkty odchudzające.

Dla każdej niszy możliwe jest zidentyfikowanie całej serii produktów i usług, które mogą być sponsorowane.

2. Współpraca z marką

Dla influencerów, którzy mają większą liczbę obserwujących, najciekawszym sposobem na zarabianie pieniędzy na Instagramie jest współpraca z markami i firmami.

Współpraca ta może mieć charakter natychmiastowy (tzn. jednorazowy) lub ciągły. Wtedy podpisywana jest faktyczna umowa.

Uderzający przykład dają słynni piłkarze, tacy jak Cristiano Ronaldo. Ten poprzez swoje treści promuje produkty znanych marek sportowych.

Również w dziedzinie mody współpraca z firmami produkującymi odzież lub biżuterię nie jest rzadkością.

3. Instagram Shoutout

Trzecią możliwością zarobienia pieniędzy na Instagramie jest sprzedaż Instagram Shoutouts.

Shoutout to wzmianka, która wędruje z jednego profilu na Instagramie do drugiego. Wygląda to tak: @username.

Istnieją specjalne miejsca sprzedaży Shoutouts, takie jak ShoutCart. Cena zależy oczywiście od tego, ilu masz followersów.

Może okazać się to kopalnią złota, a wysiłek włożony przez influencera jest minimalny. Wystarczy tylko oznaczyć inny profil, tworząc co najwyżej jeden krótki post ad hoc.

To już koniec artykułu o tym, ile zarabia influencer na Instagramie. Jak widać, można w ten sposób zarobić oszałamiające sumy pieniędzy. Jednak ci, którzy naprawdę zarabiają, są tylko małą częścią wszystkich tych, którzy się o to starają.

5/5 - (1 vote)

Czytaj również: