Jak być w „Dla Ciebie” na Tik Tok 2021: niezbędny poradnik

jak być w dla ciebie na tik tok

Jeśli zastanawiasz się, czym jest i jak działa „Dla Ciebie” na Tik Tok lub co zrobić, aby twoje filmiki znalazły się w „Dla Ciebie”, to jesteś we właściwym miejscu.

Tik Tok jest jedną z najpopularniejszych i najczęściej pobieranych aplikacji społecznościowych na świecie w 2021 roku. Pozwala użytkownikom tworzyć zabawne i kreatywne krótkie filmiki. Coraz więcej aspirujących influencerów oraz firm próbuje zaistnieć i rozwijać się dzięki swojej obecności na tej platformie.

W tym przewodniku dowiesz się, czym jest sekcja „Dla Ciebie” i jak działa jej algorytm. Ponadto wyjaśnię, jak być w „Dla Ciebie” na Tik Tok, i udzielę ci kilku podstawowych wskazówek, dzięki którym twoje filmy staną się viralami. Jesteś gotowy? Zaczynamy!

Czym jest „Dla Ciebie” na Tik Tok?

Przede wszystkim, aby zrozumieć, czym jest „Dla Ciebie” na Tik Tok, muszę wyjaśnić, jak działa ta aplikacja, która ma zupełnie inny mechanizm niż ten, do którego jesteśmy przyzwyczajeni na Instagramie i Facebooku. Strona główna Tik Tok jest podzielona na dwie sekcje:

  • Obserwujesz – sekcja, w której wszystkie filmy tworzone przez użytkowników, których obserwujesz na Tik Toku, pojawiają się w kolejności dodania, a zatem działa podobnie jak Instagram.
  • Dla Ciebie – sekcja, w której pojawiają się filmy od różnych użytkowników, których być może jeszcze nie obserwujesz, ale algorytm Tik Toka wybiera je dla ciebie na podstawie twoich zainteresowań i potencjału upowszechniania się filmów.

Algorytm „Dla Ciebie” na Tik Tok: jak działa?

Sekcja „Dla Ciebie” różni się dla każdego konta, ponieważ jest dostosowywana przez algorytm Tik Toka na podstawie tego, co może ci się spodobać. Na przykład, jeśli spędzasz dużo czasu na oglądaniu filmów tanecznych lub, dajmy na to, filmów, w których występują koty, Tik Tok uzna, że szczególnie interesujesz się tą tematyką i spróbuje wyświetlać ci podobne treści w przyszłości.

Im częściej korzystasz z serwisów społecznościowych, tym sekcja „Dla Ciebie” na Tik Tok lepiej dostosowuje się do twoich upodobań. Dlatego jest ona inna dla każdego użytkownika korzystającego z tej aplikacji.

Jednak oprócz osobistych zainteresowań użytkowników, algorytm Tik Toka bierze również pod uwagę inne wskaźniki, aby określić, które filmy rozpowszechnić, zrobić z nich virale i pokazać w sekcji „Dla Ciebie” setkom tysięcy ludzi. W szczególności mam na myśli interakcje, które otrzymuje wideo.

Jeśli treść otrzymuje wiele interakcji i jest doceniana przez użytkowników, algorytm Tik Toka uznaje, że należy natychmiast wyróżnić wideo i pokazać je innym użytkownikom, gdyż jest bardzo prawdopodobne, że im również się spodoba. W ten sposób film ma szansę stać się w krótkim czasie viralem.

Na podstawie wielu badań przeprowadzonych na algorytmie Tik Toka dotyczących sekcji „Dla Ciebie” uznano, że zakup odpowiedniej ilości polubień, wyświetleń, komentarzy i udostępnień w ciągu 24 godzin od publikacji filmu, może okazać się niezwykle pomocne, aby dana treść znalazła się w „Dla Ciebie”.

Jeśli chcesz wypróbować tę technikę i znaleźć się w „Dla Ciebie”, najlepszymi witrynami do kupowania interakcji na Tik Toku są obecnie SocialMediaBiz i Instalikes. Aby dowiedzieć się więcej o innych tego typu serwisach i uzyskać pełen pakiet informacji na temat metody kupowania usług na Tik Tok, zapraszam do przeczytania naszego artykułu poświęconego zagadnieniu kupowania lajków i fanów na TikTok.

Jak sprawdzić, czy twój film jest w „Dla Ciebie” na Tik Tok

Skąd wiedzieć, czy twój film trafi do sekcji „Dla Ciebie” na Tik Tok? Odpowiedź jest dość prosta: jeśli zacznie on otrzymywać dużą liczbę polubień i wyświetleń w krótkim czasie, jest bardzo prawdopodobne, że algorytm Tik Toka wyróżni wideo, wyświetlając je w sekcji „Dla Ciebie” u wielu użytkowników.

Jeśli chcesz mieć pełny wgląd w informacje na temat pochodzenia polubień i wyświetleń twojego filmu, by lepiej zrozumieć, jak się rozpowszechniał i z której sekcji otrzymywał najwięcej interakcji, możesz aktywować konto TikTok PRO.

Dostęp do TikTok PRO jest całkowicie bezpłatny i umożliwi ci podgląd analizy danych twoich filmów i twojego profilu. Ta funkcja jest porównywalna do firmowego konta na Instagramie.

Jak być w „Dla Ciebie” na Tik Tok?

Po zapoznaniu się z powyższymi treściami, jesteśmy wreszcie gotowi, aby dowiedzieć się, jak być w „Dla Ciebie” na Tik Tok. Omówiliśmy już technikę polegającą na kupowaniu polubień, komentarzy i udostępnień do twoich filmów, która jest bardzo skuteczna, ale nie wystarczy, aby treść stała się viralem, jeśli brakuje podstawowego elementu: jakości wideo.

Oto kilka podstawowych wskazówek, jak znaleźć się w „Dla Ciebie” na Tik Toku.

1. Publikuj regularnie

Przede wszystkim, aby trafić do „Dla Ciebie” na Tik Tok, musisz systematycznie publikować treści. Bez regularnej publikacji wideo (jeśli to możliwe dodawaj filmiki przynajmniej raz dziennie) algorytm nie zaufa ci i nie pokaże twoich filmów wystarczającej liczbie użytkowników.

Publikując regularnie, masz dużą szansę, że Tik Tok zacznie nadawać twoim treściom lepszą widoczność. W ten sposób droga do zdobycia sławy na Tik Toku będzie jeszcze łatwiejsza!

2. Bądź oryginalny

Bycie oryginalnym pozwala na wyznaczenie swojego miejsca na Tik Toku, nadanie sobie unikalnego wizerunku i na wybranie dla siebie indywidualnej tematyki filmów, które zawsze będą się pojawiać na twoim profilu.

Są tacy, którym udaje się zostać zapamiętanym przez innych użytkowników ze względu na styl, z jakim nagrywają i przerabiają filmy, tacy, którzy zyskują popularność ze względu na temat, na który mówią, i format, którego używają, a także na to, jak prezentują się przed kamerą. W każdym razie, jeśli chcesz się pojawić w „Dla Ciebie”, musisz wyróżnić się i dać się zapamiętać innym użytkownikom Tik Toka.

Jeśli uda ci się uczynić swój profil wyjątkowym i niepowtarzalnym, będzie ci znacznie łatwiej zdobywać polubienia, wyświetlenia, obserwujących i udostępnienia, uruchamiając tym samym mechanizm, który sprawi, że trafisz do najpopularniejszej i najbardziej pożądanej sekcji aplikacji: „Dla Ciebie”.

3. Bierz udział w wyzwaniach na Tik Tok

Innym bardzo skutecznym sposobem, aby znaleźć się w „Dla Ciebie” na Tik Toku, jest z pewnością udział w wyzwaniach (challenge).

Challenge to właśnie „wyzwanie”, organizowane przez samego TikToka, które można znaleźć na stronie głównej aplikacji, w sekcji „Odkryj”. Wyzwania te obejmują różnorodną tematykę: taniec, aktorstwo, gotowanie, sport

Udział w wyzwaniu jest bardzo prosty: zasady podaje bezpośrednio Tik Tok w tytule wyzwania, który zawsze odpowiada hashtagowi. Wystarczy więc kliknąć odpowiedni hashtag i postępować zgodnie z podanymi wskazówkami.

Jako że Tik Tok stale się rozwija, każde nowe wyzwanie jest zawsze jedną z najczęściej klikanych i udostępnianych treści w danym momencie, więc uczestnictwo w nim zawsze oznacza podążanie za nowymi trendami i możliwość ulepszania swojej pozycji w rankingach najczęściej oglądanych i udostępnianych treści na Tik Toku.

4. Twórz przyciągające treści

Biorąc pod uwagę, że na Tik Toku codziennie publikowane są setki tysięcy treści, aby móc się wyróżnić, należy zwracać szczególną uwagę na jakość swoich filmów i upewnić się, że będą one naprawdę przyciągające i interesujące, to znaczy będą zachwycać użytkowników już od pierwszej sekundy.

Udowodniono, że filmy kręcone na zewnątrz uzyskują więcej wyświetleń i łatwiej trafiają do sekcji „Dla Ciebie”. Dzieje się tak, ponieważ generalnie światło jest lepsze, tło ciekawsze, a cały film nabiera bardziej profesjonalnego charakteru.

Jeśli nie możesz nagrywać swoich treści na zewnątrz, upewnij się przynajmniej, że do nagrywania filmów używasz telefonu z dobrą kamerą, a oświetlenie pomieszczenia jest optymalne.

Unikaj także filmów, które są zbyt długie lub zbyt krótkie: optymalna długość filmów, które odniosły największy sukces na Tik Toku, wynosi od 10 do 20 sekund.

Staraj się także dodawać napisy na filmach i opisy pod nimi, aby bardziej zaangażować odbiorców. Takie filmy, które zachęcają do wykonania określonej czynności, są częściej oglądane i udostępniane, ponieważ przyciągają uwagę!

5. Jak być w „Dla Ciebie” na Tik Tok dzięki hashtagom

Wszyscy wiedzą, że hashtag jest fundamentalnym narzędziem ułatwiającym wyszukiwanie i kategoryzowanie treści w taki sposób, aby szybko i łatwo dotrzeć do wszystkich zainteresowanych daną tematyką.

O ile prawdą jest, że hashtagi na Instagramie straciły na znaczeniu, a zatem są mniej skuteczne niż kiedyś w rozpowszechnianiu treści, o tyle na Tik Toku jest dokładnie odwrotnie! Użytkownicy Tik Toka uwielbiają hashtagi, a aplikacja wyróżnia je w sekcji „Odkryj”, zachęcając w ten sposób do ich używania.

Krótko mówiąc, używając odpowiednich hashtagów możesz niezwykle łatwo zwiększyć swoją widoczność na Tik Toku i znaleźć się w „Dla Ciebie”. Polecam ci w szczególności używać najmodniejszych w danym momencie hashtagów, a także innych, bardziej dostosowanych do rodzaju treści, które publikujesz.

Jeśli chcesz, możesz również spróbować użyć hashtagów związanych z sekcją „Dla Ciebie”, takich jak: #dlaciebie #foryou #fyp #fup #wdlaciebie #foryoupage.

6. Zadawaj pytania innym użytkownikom

Jeśli jeszcze tego nie zauważyłeś, filmy, w których tiktokerzy zadają bezpośrednie pytania innym użytkownikom, zyskują znacznie większe niż przeciętne zaangażowanie odbiorców i znacznie łatwiej pojawiają się w „Dla Ciebie”.

Możesz skorzystać z tej metody, gdyż jest niezwykle łatwa. Nie musisz zadawać zbyt wyszukanych lub trudnych pytań, wręcz przeciwnie! Sekret tkwi w zadawaniu prostych, a czasem banalnych pytań, na które wielu użytkowników może z łatwością odpowiedzieć, takich jak:

  • jaki przedmiot najbardziej lubisz w szkole?
  • masz braci lub siostry?
  • wolisz brunetów czy blondynów?

Te pytania można zadać bezpośrednio w filmie lub w opisie pod nim. Zobaczysz, że wielu użytkowników odpowie na takie pytanie komentarzem, dzięki czemu twój film stanie się viralem.

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże ci w lepszym prowadzeniu profilu na Tik Toku i dzięki wszystkim wskazówkom dostaniesz się do sekcji „Dla Ciebie”, zyskując w ten sposób popularność.

3.9/5 - (7 votes)

Czytaj również: