Jak usunąć opinie z Google Maps: sprawdzone rozwiązania

jak usunąć opinie z google maps

Chcesz dowiedzieć się, jak usunąć opinie z Google Maps? Zastanawiasz się, czy można usunąć opinie z Google? Dobrze trafiłeś!

Nie od dziś wiadomo, że obecność firmy w Google to absolutny obowiązek każdego przedsiębiorcy. Nie trudno też się domyślić, że przy takiej widoczności opinie klientów są decydujące. Zarówno te pozytywne, jak i niestety te negatywne.

Każdy zwraca uwagę na średnią gwiazdek przy danych firmy, a także na liczbę opinii i ewentualnie towarzyszące im komentarze. Te negatywne zawsze bardziej rzucają się w oczy. Łatwiej nam uwierzyć, że pozytywne zostały pozyskane nieuczciwie, niż w to, że negatywne są np. efektem czyjejś zemsty.

Tak czy inaczej opinie na Google potrafią być bardzo krzywdzące dla naszego wizerunku. Nic więc dziwnego, że zastanawiasz się, jak usunąć negatywne opinie z Google. Dlatego w dzisiejszym wpisie dowiemy się, czy da się to zrobić, jak to zrobić i jak dodatkowo można radzić sobie z negatywnymi opiniami.

Na końcu artykułu znajdziesz podsumowanie w postaci odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Tymczasem przypominamy, jakie są najlepsze serwisy oferujące zakup opinii na Google:

NAJLEPSZE STRONY OFERUJĄCE OPINIE GOOGLE MAPS

4.7/5
4.6/5
4.5/5

Jak usunąć negatywną opinię z Google?

Mam dla ciebie dwie wiadomości: dobrą i złą. Zacznijmy od tej drugiej. Usunięcie negatywne opinii z Google wcale nie jest takie proste. A dokładniej, nie ma możliwości skasowania jej samodzielnie, bez weryfikacji stron trzecich, czyli w tym wypadku Google.

Dobra wiadomość natomiast jest taka, że mimo tych trudności można usunąć opinię, a poza tym jest wiele innych sposobów na poprawę swojego wizerunku i wybrnięcie z niewygodnej sytuacji.

Jak wiadomo, jedna najniższa ocena wraz z wyczerpującym komentarzem na temat niskiej jakości usług naszej firmy może skutecznie zniwelować pozytywne oddziaływanie pięciu gwiazdek pozbawionych komentarza.

Prawda jest jednak taka, że nie wszystkie negatywne opinie zostały wystawione słusznie i zgodnie z zasadami Google. Dlatego możemy je zgłosić do usunięcia przez oflagowanie. Zobaczmy, jak to zrobić.

jak usunąć negatywną opinię z google

Wejdź na profil swojej firmy na Google Maps i przy wybranej opinii kliknij „Zgłoś jako nieodpowiednie” lub „Zgłoś opinię” (w zależności od sprzętu, z którego korzystasz). Na poziomie wyszukiwarki możesz też kliknąć flagę obok opinii, którą chciałbyś zgłosić lub wejść na swój profil firmy w Google i w sekcji „Zarządzanie opiniami” kliknąć „Zgłoś nieodpowiednią treść„.

Następnie musisz określić, którą z zasad Google łamie dana opinia. To np. treści obraźliwe, niezgodne z prawem, o charakterze jednoznacznie seksualnym czy związane z terroryzmem. Ale też takie, które nie są na temat, są fałszywe i mają znamiona spamu. Do tego dochodzi jeszcze podszywanie się i konflikt interesów, czyli np. opinie wystawione przez twoją konkurencję lub byłych pracowników.

Jeśli po zgłoszeniu w ciągu 4 dni opinia nie zniknie, możesz skontaktować się bezpośrednio z pracownikiem Google i opisać swój problem. Wyjaśniając zajście dokładniej, masz szansę na korzystny wynik. W ostateczności pozostaje ci odwołanie i wejście na drogę sądową, ale to już bardziej skomplikowana procedura, związana z ryzykiem kosztów.

Pamiętaj zatem, że nie możesz zgłosić negatywnej opinii tylko dlatego, że nie zgadzasz się na krytykę. Wówczas lepiej przyznać się do błędu i podejść do sprawy dyplomatycznie.

Jak usunąć opinie z Google Maps: poprawa wizerunku w 3 krokach

Już wiesz, że w niektórych przypadkach usunięcie negatywnej opinii z Google nie pozostawia najmniejszych wątpliwości. Bez względu na wszystko, kiedy widzisz negatywną opinię na temat swojej firmy, czy nawet wyłącznie niską ocenę w gwiazdkach, podejmij jak najszybciej następujące kroki:

1. Weryfikacja opinii

Pierwszy krok nawiązuje do tego, o czym mówiliśmy wcześniej. Przyjrzyj się opinii i sprawdź, czy nie łamie przepisów Google. Zgłoś opinię, jeśli twoim zdaniem racja leży po twojej stronie. Jeśli nie ma treści lub jest ona, powiedzmy, wiarygodna, zwróć uwagę na inne aspekty.

kupowanie opinii google

Sprawdź, od kogo opinia pochodzi. Czy ta osoba wystawiała też opinie innym firmom? Jeśli tak, jakiej były treści? Czy ta osoba istnieje? Czy rzeczywiście była twoim klientem? Jeśli coś wygląda na spam, kupioną negatywną opinię, zemstę byłego pracownika lub złośliwość konkurencji, nadal najlepiej będzie dokonać zgłoszenia.

Zakładając, że jednak zgłoszenie nie będzie miało sensu w twoim przypadku, należy podjąć kolejne kroki. Mogą one pomóc w upewnieniu się, że opinia faktycznie pochodzi od klienta, a także w załagodzeniu konfliktu i wyjściu z twarzą.

2. Odpowiedź z komentarzu

Bardzo ważnym elementem dbania o swój wizerunek w sieci jest niezwłoczne reagowanie na interakcje ze strony klientów. Zarówno te pozytywne, jak i te negatywne. Dlatego zawsze staraj się odpowiadać na komentarze, zwłaszcza te krytyczne. Nie proponuj prywatnych wiadomości, ale publicznie pokaż, że potrafisz się zachować.

To nie moment, kiedy należy się kłócić i obrażać. Przeproś za zajście, nawet jeśli nie czujesz się całkiem winny. Postaraj się je wyjaśnić i zapewnić, że sytuacja się nie powtórzy. Podziękuj za opinię i ewentualnie zaproponuj jakąś formę rekompensaty.

To też dobry moment, żeby ostatecznie przekonać się o wiarygodności opinii. Prawdziwy klient określi dokładnie, co i kiedy się wydarzyło, prawdopodobnie będzie miał na to jakieś dowody i prawie na pewno zgłosi się w kwestii rekompensaty. W przypadku fałszywej opinii na tym etapie łatwo będzie się zorientować, że coś jest nie tak, kiedy użytkownik przestanie reagować.

3. Kupowanie opinii Google

Najważniejsze, by pokazać, że jesteś odpowiedzialny za swoją firmę i świadczone przez nią usługi oraz że umiesz przyjąć krytykę. Problem w tym, że zadowoleni klienci nie zawsze pamiętają o tym, żeby ocenić cię na 5 gwiazdek (możesz im o tym delikatnie przypomnieć). A ostatecznie liczy się wynik, czyli średnia ocen.

czy można usunąć opinie z google

Dlatego niektórzy decydują się, zwłaszcza na początku lub w takich krytycznych momentach, na kupienie opinii Google. Nie będziemy zastanawiać się nad kwestiami etycznymi – prawda jest taka, że może być to skuteczne rozwiązanie. Sam zdecydujesz, czy chcesz z niego skorzystać.

Na temat kupowania opinii Google powstał osobny wpis, który znajdziesz tutaj. W skrócie powiemy tyle, że można znaleźć wiarygodne serwisy sprzedające opinie Google. Jednym z nich jest GetAFollower, który gorąco ci polecam. Wystarczy określić ocenę (gwiazdki), kraj pochodzenia opinii, ich liczbę oraz wpisać treść.

W ten sposób na profilu twojej firmy w Google pojawią się zamówione przez ciebie opinie, wystawione przez użytkowników. Jedna taka opinia kosztuje aktualnie 20$, pięć – 99$. Przy niewielkiej liczbie opinii taki zakup może być naprawdę decydujący. Przejdź do GetAFollower, by dowiedzieć się więcej. Kliknij tutaj.

NAJLEPSZE STRONY OFERUJĄCE OPINIE GOOGLE MAPS

4.7/5
4.6/5
4.5/5

Czy da się usunąć opinie na Google, likwidując starą wizytówkę?

Niektórzy doradzają, by zwyczajnie usunąć swoją wizytówkę z Google Moja Firma i założyć nową, z czystą kartą. Wydawałoby się, że przy licznych negatywnych opiniach i „spalonym” wizerunku, to może być najlepszy sposób. Niestety rzeczywistość jest nieco inna.

Przede wszystkim usunięcie firmy z Google nie jest takie proste. Może się okazać, że po ponownym założeniu konta z tą samą nazwą firmy i tą samą lokalizacją, Google automatycznie przeniesie dane z poprzedniej wizytówki i będziemy znowu w kropce.

Możesz próbować zmienić dane firmy czy jej lokalizację. Załóżmy, że prowadzisz bar, który otrzymał kilka negatywnych opinii. Tego typu biznes jest silnie związany z lokalizacją. Jeśli faktycznie ją zmieniasz, Google może pozwolić ci na stworzenie nowej wizytówki, gdzie znajdą się nowe opinie.

Jeśli chcesz stworzyć nową wizytówkę Google dla swojej firmy, możesz skorzystać ze wsparcia specjalistów. Taką usługę świadczy serwis ARSmedia. Ofertę dotyczącą wizytówek Google Moja Firma znajdziesz tutaj.

jak usunąć opinie na google

Tak czy inaczej, zamiast uciekać się do radykalnych metod, które nie zawsze przyniosą efekt, lepiej jest na bieżąco monitorować opinie w Google. Zgłaszaj te, które budzą wątpliwości, żeby oczyścić konto, a na pozostałe odpowiadaj uprzejmie i profesjonalnie, a na pewno w oczach innych wypadniesz wiarygodnie. W końcu krytyka może (a nawet powinna) być konstruktywna i skłaniająca do zmian na lepsze.

Jak usunąć opinie na Google: pytania i odpowiedzi

Zgodnie z zapowiedzą podsumujmy wpis o tym, jak usunąć opinie z Google, serią pytań i odpowiedzi dotyczących kluczowych kwestii.

Czy można usunąć opinie z Google?

Tak, ale jest to bardzo ograniczone. Możesz usunąć wyłącznie opinie, które naruszają przepisy Google. W każdym razie nie robisz tego samodzielnie, a jedynie zgłaszasz opinię i to pracownicy Google decydują o jej usunięciu. Nie ma innego sposobu, żeby to zrobić, a więc powód usunięcia musi być dobrze uzasadniony.

Jak usunąć opinie z Google?

Z poziomu wyszukiwarki przy danej opinii klikasz flagę, żeby ją zgłosić. Możesz też zrobić to przez zarządzanie opiniami na swoim profilu lub w Google Maps. Chodzi o zgłoszenie nieodpowiedniej treści. Musisz zaznaczyć, którą z zasad łamie opinia. Jeśli po 4 dniach nadal będzie widoczna, możesz zgłosić się bezpośrednio do obsługi klienta Google i przedstawić wyjaśnienie i argumenty.

Po czym poznać, że opinia łamie przepisy Google?

Nie tylko treści obraźliwe, naruszające prawo, czy promujące niezgodne z prawem działalności są usuwane. Tak samo stanie się w przypadku spamu albo treści nie na temat. Google usuwa opinie, jeśli użytkownik podszywa się, opinia jest fałszywa lub wynika z konfliktu interesów (wystawił ją były pracownik lub konkurencja).

Gdzie kupić pozytywne opinie Google?

Możesz kupić pozytywne opinie, by zrównoważyć całkowitą ocenę. Taką usługę oferują różne serwisy. My natomiast polecamy w szczególności GetAFollower (tutaj oficjalna strona). Masz możliwość nie tylko określenia liczby gwiazdek, ale i wprowadzenia własnej treści komentarza.

Czy mogę założyć nową wizytówkę bez negatywnych opinii?

Możesz założyć nową wizytówkę samodzielnie lub z pomocą serwisu oferującego taką usługę (np. ARSmedia). Nie ma jednak gwarancji, że negatywne opinie nie zostaną automatycznie przeniesione przez Google z powodu zbieżności nazwy i lokalizacji firmy. Dlatego sposób ten sposób ten można polecić tylko w określonych przypadkach, a nie jako uniwersalną strategię.

5/5 - (3 votes)

Czytaj również: