Jak założyć fanpage na Facebooku: pomocne wskazówki

jak założyć fanpage na facebooku

Jak założyć fanpage na Facebooku? Czy tworzenie fanpage na Facebooku jest trudne?

Na samym wstępie możemy odpowiedzieć na to drugie pytanie: założenie fanpage na Facebooku nie jest trudne i każdy może to zrobić. Ale jeśli chcemy, żeby wyglądał on profesjonalnie, musimy się do tego bardziej przyłożyć. W końcu to od tego zależy nasz wizerunek na tej platformie społecznościowej.

W dzisiejszym wpisie opowiemy sobie o wszystkich aspektach związanych z fanpagem na Facebooku. Dowiesz się, czemu dokładnie on służy i jak założyć fanpage na FB w kilku prostych krokach.

Następnie wyjaśnimy, jakie są zalety zlecenia założenia go zewnętrznej firmie zajmującej się usługami na social media. Na przykładzie serwisu ARSmedia pokażemy, co można dzięki temu zyskać i jak wygląda proces składania zamówienia.

Na koniec dostaniesz jeszcze parę wskazówek dotyczących tworzenia atrakcyjnego i profesjonalnego fanpage na FB. Wpis zamyka podsumowanie w postaci odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w tym temacie.

Jeśli w międzyczasie zainteresował cię serwis ARSmedia i chcesz zobaczyć, jakie rozwiązania oferuje w zakresie zakładania fanpage na FB oraz innych usług związanych z mediami społecznościowymi, zajrzyj na jego oficjalną stronę, klikając poniższy przycisk:

Czemu służy fanpage na Facebooku?

Pierwotnie na Facebooku były tylko zwykłe profile prywatne, które niektórzy wykorzystywali do reklamowania swojej działalności. Mogli w ten sposób np. zapraszać potencjalnych klientów do znajomych.

Od dłuższego czasu już te dwie kwestie są rozdzielone. Istnieje fanpage na Facebooku, zwany też po prostu stroną na FB, przeznaczony dla firm, marek, osób publicznych, instytucji itp. Co więcej, nie trzeba mieć profilu prywatnego, żeby móc założyć fanpage na tej platformie.

Fanpage jest swego rodzaju wizytówką. To miejsce, gdzie można opisać, czym się zajmuje, dodać przydatne linki, np. do swojej oficjalnej strony, wrzucić zdjęcia i wideo, ale też normalnie publikować posty, wchodzić w interakcję z użytkownikami, zamieszczać relacje. Stronę na Facebooku możesz także promować za pomocą odpowiednich narzędzi, dzięki czemu zwiększysz zasięgi.

Na fanpage mogą znaleźć się dane twojej firmy, adres wraz z mapą, cennik usług lub choćby menu, jeśli prowadzisz lokal gastronomiczny. Użytkownicy mają też możliwość recenzowania twojej działalności.

Osoby publiczne, rozpoznawalne, często oddzielają swój profil prywatny od strony, która służy im do oficjalnej komunikacji np. z fanami. A skoro już o fanach mowa, to właśnie o to przecież chodzi w fanpage’u – żeby trafiały na niego osoby, które chcą obserwować naszą działalność i korzystać z naszych usług.

Warto zwrócić uwagę, że osoby prywatne, które stworzyły swoją markę osobistą i świadczą osobiście jakąś usługę pod swoim nazwiskiem, również rozdzielają profil prywatny od strony na Facebooku. Robią to z tych samych powodów i na pewno łatwiej im w ten sposób kontrolować swoje sprawy zawodowe.

Przeczytaj też: Kreator postów na Facebooku

Jak założyć fanpage na Facebooku: krok po kroku

Przyjrzyjmy się teraz, jak założyć fanpage na Facebooku. Prześledzimy całą procedurę krok po kroku. Jeśli nie jesteś zalogowany i nie masz konta na FB, możesz od razu ze strony głównej kliknąć na dole „Utwórz stronę„. Jeśli masz konto, w menu po lewej stronie znajdziesz „Strony” z opcją utworzenia nowej.

Pojawi się dość intuicyjny panel, w którym po kolei trzeba uzupełnić wszystkie informacje. Pierwszy krok obejmuje nazwę, kategorię i krótki opis. Kategoria to np. artysta, sklep (różne rodzaje), restauracja, nieruchomości, organizacja charytatywna itp. Zacznij wpisywać, a Facebook sam podpowie, jakie ma dostępne kategorie.

jak założyć fanpage na fb

Kliknij „Utwórz stronę” i zacznij uzupełniać pozostałe informacje. Najpierw zostaniesz poproszony o załadowanie zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle – oczywiście możesz je później edytować.

Następnie podaj dane kontaktowe, godziny otwarcia, dodaj mapę z adresem czy zakres cen. Jeśli korzystasz z profilu prywatnego na Facebooku, możesz zaprosić znajomych do polubienia strony. Administratorem fanpage może być więcej niż jedna osoba, a każda z nich może zaprosić swoich znajomych.

W zależności od profilu firmy Facebook daje ci do dyspozycji mnóstwo różnych narzędzi biznesowych, dostosowanych do twoich potrzeb. Możesz zarządzać czatem Messenger, połączyć stronę z WhatsApp, dodawać specjalne zakładki (jak menu restauracji), publikować promocje, korzystać ze specjalnych aplikacji biznesowych, używać narzędzi do publikowania i prowadzenia statystyk, prowadzić sprzedaż przez Facebook, organizować wydarzenia i wiele, wiele innych.

Tworzenie fanpage na Facebooku: samemu czy z pomocą?

Jak widzisz, do pewnego momentu tworzenie fanpage na Facebooku to bułka z masłem. Każdy może to zrobić na własne potrzeby, a potem samodzielnie nim zarządzać. Tyle tylko, że mówimy tu raczej o bardzo prostym fanpage’u.

Schody zaczynają się, gdy zostają ci zaprezentowane różne narzędzia, a ty nie wiesz, co z nimi zrobić. Albo kiedy nie masz wyczucia graficznego w kwestii publikowanych zdjęć. Albo kiedy nie wiesz, jak nadać swojej stronie na FB profesjonalny wygląd.

Oczywiście, mając więcej wolnego czasu, możesz samodzielnie zgłębić tajniki edytowania fanpage na Facebooku. Jest to nawet zalecane, bo w ten sposób nauczysz się też nim dobrze zarządzać. Prawda jest jednak taka, że jeśli nie masz do dyspozycji tego czasu albo zwyczajnie nie czujesz się na siłach, żeby się w to zagłębiać, trzeba będzie zwrócić się do kogoś o pomoc.

Na szczęście, tak jak można zlecić komuś zarządzanie twoją stroną na Facebooku, tak też można zamówić fanpage w firmie, która zajmuje się świadczeniem takich usług. Kupujesz w ten sposób gotową wizytówkę na FB, którą sam możesz pokierować lub dla której możesz dokupić dodatkowe usługi.

Taką ofertę ma m.in. serwis ARSmedia. Za chwilę zobaczymy, co dokładnie się w niej mieści, w jakiej cenie i jak wygląda proces składania zamówienia.

Jak stworzyć fanpage na FB z ARSmedia?

ARSmedia (tutaj oficjalna strona) to polski serwis social media, posiadający dość szeroką ofertę oraz odznaczający się łatwością obsługi i konkurencyjnymi cenami. Wśród dostępnych usług znajduje się również założenie fanpage na Facebooku.

jak stworzyć fanpage na facebooku arsmedia

Oferta ARSmedia to pakiet składający się z następujących elementów:

  • utworzenie i konfiguracja strony na FB
  • projekt graficzny nagłówka
  • utworzenie do 3 zakładek
  • post powitalny
  • dodanie zdjęć
  • utworzenie treści „O nas” wraz z grafiką
  • utworzenie zakładki „Usługi” z grafiką

Jak widzisz, jest to coś więcej niż kilka kliknięć. Oprócz podstawowych informacji zostaje uzupełnione całe zaplecze graficzne, a finalnie dostajesz fanpage gotowy do publikowania postów. To spora oszczędność pracy i gwarancja profesjonalnego wyglądu. Cena takiego pakietu to 350 zł netto (430,50 zł brutto).

ARSmedia stworzyło już kilkadziesiąt takich fanpage’y, a ich przykłady znajdziesz na stronie serwisu. Są spójne wizualnie i dobrze prezentują najważniejsze informacje o firmie.

Aby złożyć zamówienie, należy wejść na tę stronę i dodać produkt do koszyka. Kliknij na koszyk, by uzupełnić dane do zamówienia i dokonać płatności (możesz naturalnie poprosić o wystawienie faktury na firmę).

Następnie serwis sam się z tobą skontaktuje w celu omówienia szczegółów. Będziesz musiał podać link do swojego profilu, by ARSmedia mogło wskazać cię jako administratora fanpage’a. Dodatkowo należy przesłać logo, wybrane zdjęcia i materiały reklamowe, dane teleadresowe, informacje o firmie i wypełniony brief, który otrzymasz od serwisu.

Na początkowym etapie administratorami strony jesteś zarówno ty, jak i ARSmedia. Wspólnie ustalacie wszystkie szczegóły i przez cały czas możesz kontrolować przebieg pracy, by zgłosić ewentualne uwagi. Na koniec strona jest publikowana, a ty zostajesz jej jedynym administratorem.

Zapoznaj się ze szczegółami oferty ARSmedia, klikając poniższy przycisk. Może zainteresują cię również usługi prowadzenia fanpage oraz zarządzania reklamą na FB.

Założenie fanpage na Facebooku: przydatne wskazówki

Jeśli postanawiasz samodzielnie zmierzyć się z założeniem fanpage na Facebooku od początku do końca, pozwól, że przedstawię ci jeszcze parę przydatnych wskazówek.

Jeśli tworzysz fanpage dla działalności, którą już prowadzisz i która ma swoją nazwę, oczywiście nazwa strony będzie taka sama jak ta działalność. Warto jednak, by była chwytliwa.

Druga sprawa to opis działalności. Dobrze, żeby był syntetyczny i przejrzysty, ale też przykuwał uwagę – w końcu fanpage to nie encyklopedia, ma cię zareklamować! Zadbaj o to, by najpotrzebniejsze informacje były uzupełnione i aktualne. Użytkownicy chcą bez problemu móc znaleźć cię na mapie, otworzyć twoją stronę, poznać ceny i nawiązać kontakt.

jak założyć fanpage facebook

Jeśli chodzi o grafikę, w zdjęciu głównym powinno się pojawić logo twojej firmy. W przypadku osób publicznych zamiast na miejscu logo znajdzie się oczywiście fotografia tej osoby, która powinna oddawać charakter tego, co robi. Zdjęcie profilowe powinno mieć rozmiary ok. 340×340 pikseli.

Ważne jest również zdjęcie w tle. To powinno być większe, w kształcie prostokąta leżącego, o wymiarach ok. 1640×624 pikseli. Zdjęcie w tle musi wyglądać profesjonalnie – jest jak baner reklamowy. Warto powtórzyć na nim logo, zamieścić slogan, ewentualnie najważniejsze informacje o firmie (np. adres i godziny otwarcia). Na telefonie zdjęcie będzie węższe, więc najważniejsze rzeczy skoncentruj pośrodku.

Wejdź w ustawienia strony, następnie w ogólne i szablony i karty. Tam możesz wybrać, które zakładki chcesz dodać do strony. Wśród nich są np. grupy, relacje na żywo, usługi, oferty pracy, sklep, recenzje i inne. Dobierz te, z których faktycznie skorzystasz ty i obserwujący cię użytkownicy.

Na początku zaproś swoich znajomych do polubienia, poproś ich, żeby udostępnili twoją stronę lub zaprosili swoich znajomych. Sam, jako fanpage, możesz obserwować inne profile (np. inne strony). Kiedyś można było sprofilować grono odbiorców, teraz możesz ewentualnie dodać ograniczenia kraju i wieku, jeśli to konieczne.

Skonfiguruj też swój czat. Możesz ustawić powitanie i podstawowe automatyczne odpowiedzi. Jeśli natomiast szukasz bardziej zaawansowanego narzędzia w stylu chatbota, przeczytaj ten wpis.

Jak założyć fanpage na Facebooku: pytania i odpowiedzi

Na tym etapie powinieneś mieć już wszystkie potrzebne informacje, by móc założyć porządny fanpage na Facebooku, czy to z pomocą, czy bez niej. W razie wątpliwości rzuć okiem na podsumowanie w formie pytań i odpowiedzi.

Jak założyć fanpage na FB?

Wystarczy kliknąć „Utwórz stronę”, wpisać nazwę fanpage’a, dodać jego opis, kategorię, następnie zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle. To minimum, a dalej możesz dodawać inne informacje (adres, kontakt, godziny otwarcia), zakładki czy opcje zakupów.

Czy stworzenie fanpage na Facebooku jest trudne?

Samo stworzenie podstawowej strony na Facebooku to właściwie kilka kliknięć. Nie jest to trudne. Jednak fanpage ma obecnie całe mnóstwo opcji, których zgłębienie wymaga czasu i dobrej orientacji w social media. Zwłaszcza, jeśli chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał narzędzi FB. Możesz zwrócić się o pomoc do firmy, np. ARSmedia.

Czy muszę mieć profil prywatny, by założyć fanpage na FB?

Nie musisz mieć profilu prywatnego, by utworzyć fanpage. Przejdź do oficjalnej strony FB i na stronie logowania kliknij na dole „Utwórz stronę”. Natomiast jeśli masz konto prywatne, wybierz „Strony” po lewej stronie – automatycznie staniesz się jej administratorem.

Jak zlecić założenie fanpage na Facebooku?

Wystarczy zwrócić się do agencji social media czy serwisu takiego jak ARSmedia (kliknij tutaj). W tym drugim przypadku dodajesz produkt do koszyka, opłacasz zamówienie, a następnie podajesz serwisowi informacje o swojej firmie i konsultujesz, jak ma wyglądać fanpage. ARSmedia robi resztę, w tym dba o stronę graficzną fanpage’a.

Ile kosztuje stworzenie fanpage na Facebooku?

Wszystko zależy od cennika firmy świadczącej taką usługę i zakresu oferty. Samodzielne stworzenie fanpage’a nie kosztuje nic. W ARSmedia założenie strony na Facebooku wraz z pakietem dodatkowych usług kosztuje 430,50 zł brutto.

5/5 - (2 votes)

Czytaj również: