Jak zdobyć obserwujących na Pinterest? Jak wybić się na Pinteres? Co mogę zyskać dzięki większej liczbie followersów na Pinterest?
Pinterest to jedna z najbardziej popularnych sieci społecznościowych, służąca do dzielenia się treściami wizualnymi. Choć nie jest może tak rozpowszechniona wśród użytkowników jak choćby Instagram, to tak czy inaczej aktualnie korzysta z niej prawie pół miliarda osób. To z kolei sprawia, że ma wciąż ogromny potencjał jako narzędzie marketingowe i reklamowe.
W dzisiejszym wpisie przeanalizujemy, jak zdobyć obserwujących na Pinterest. W końcu, jakby nie było, to właśnie oni będą świadczyć o twoim sukcesie na tej platformie. Poznamy 8 najbardziej efektywnych sposobów na osiągnięcie tego celu. Na koniec wpisu zrobimy podsumowanie korzyści i dowiesz się, co tak naprawdę daje posiadanie znacznej liczby followersów na Pinterest. Gotów? Zaczynamy!
Jak zdobyć obserwujących na Pinterest: 8 sposobów
Za chwilę przedstawię najlepsze sposoby na to, by zdobyć obserwujących i wybić się na Pinterest. Zanim do tego przejdziemy, mała uwaga na temat liczby i rodzaju followersów na tej platformie.
Ogólnie rzecz biorąc, użytkownicy Pinteresta mogą obserwować twój profil oraz jedną lub więcej twoich tablic. Na ogół obserwujących składają się zarówno ci z pierwszej, jak i drugiej grupy. Bierz jednak pod uwagę, że jeśli jeden użytkownik obserwuj kilka twoich tablic, Pinterest podliczy go tylko raz.
1. Kup followers Pinterest
Pierwszym sposobem na to, jak zdobyć obserwujących na Pinterest, jest ich kupienie. Tak, wśród licznych usług na wszelkie media społecznościowe, takie jak Instagram czy Facebook, są i te dedykowane Pinterestowi.
Kupienie obserwujących to dobra metoda szczególnie na początkowy rozruch. Choć nabyci w ten sposób followersi nie będą wchodzili w interakcję z twoim profilem, to pamiętajmy, że liczby są bardzo ważnym komunikatem. Mówiąc wprost: im więcej masz już obserwujących, tym więcej możesz ich zyskać i tym większym autorytetem się cieszysz.
Jeśli jesteś wstępnie zainteresowany tą opcją, na pewno zadajesz sobie pytanie, gdzie kupić obserwujących na Pinterest i ile to kosztuje. Od razu mogę polecić ci ofertę serwisu Get A Follower, który specjalizuje się w takich usługach na niemal wszystkie platformy społecznościowe.

Aby dokonać zakupu, musisz kliknąć ten link i przejść do strony serwisu. Do wyboru masz obserwujących tablicę i obserwujących profil. Zastanów się dobrze, na czym ci zależy. Pamiętaj, żeby podać poprawny link (do tablicy lub profilu).
Wybierz liczbę followersów w pakiecie. Ceny w obu kategoriach są identyczne i zaczynają się już od $2.00 za 50 obserwujących – to naprawdę symboliczny koszt. Im większy pakiet, tym proporcjonalnie niższa cena. Np. 1000 followersów kosztuje $20.00, a maksymalne 10.000 – $149.00.
Po sfinalizowaniu zamówienia obserwujący pojawią się na twoim koncie w ciągu paru dni (maksymalnie 30 w przypadku największych pakietów). Pochodzą oni z autentycznych, aktywnych kont. Kliknij poniżej, by przejść do Get A Follower:
2. Buduj grono znajomych
Nie zdziwi cię chyba sugestia, że pierwszym krokiem do budowania popularności na Pinterest jest maksymalne poszerzenie grona znajomych. To dzięki nim twój profil ma szansę trafić do większej liczby odbiorców.
Jeśli działasz na innych platformach społecznościowych lub masz inne konta z kontaktami, możesz wykorzystać je do zapraszania do obserwowania na Pinterest. Jako pierwszą rzecz powinieneś wykorzystać listę znajomych na Facebooku i kontakty w Google w celu szybkiego zasilenia grona obserwujących na Pinterest.
Zanim to zrobisz, przygotuj dobrze swój profil, bo nawet znajomi potrzebują zwykle zachęty. Dodatkowo możesz promować swój profil na innych mediach, do czego wrócimy za chwilę.
3. Przeanalizuj niszę
Jeśli Pinterest ma ci posłużyć jako platforma marketingowa, musisz dobrze przemyśleć, w jakiej niszy chcesz się promować. Dzięki temu, że Pinterest koncentruje się na treściach wizualnych, może zostać świetnie wykorzystany np. do sprzedaży produktów. Żeby zacząć to robić, musisz określić, do jakiej kategorii należysz i jaki jest profil twojego potencjalnego klienta.

Pamiętaj, że nisza musi być dostatecznie wąska i wystarczająco szeroka. Powinna być precyzyjna, ale jednocześnie trafiać do sporego grona odbiorców, którzy trafią na twój profil czy twoje tablice nie przypadkiem, ale podyktowani ciekawością i własnymi zainteresowaniami.
Warto wiedzieć, że zdecydowana większość użytkowników Pinteresta to kobiety. Jeśli twoją niszą jest jakiś konkretny obszar związany np. z modą i urodą, wychowywaniem dzieci czy aranżacją wnętrz, to prawdopodobnie masz duże szanse, żeby się wybić właśnie w tej sieci społecznościowej.
4. Działaj regularnie
Każdy ci powie, że aby zyskać popularność na jakichkolwiek mediach społecznościowych, konieczna jest systematyczność. Regularne publikowanie treści, najlepiej o tej samej porze, sprawia, że od razu widać, że jesteś aktywny i że traktujesz swój profil poważnie. To z kolei skutkuje znacznie lepszą reputacją.
Jeśli masz przykuć uwagę swoich odbiorców, musisz określić pewien rytm, w który twoi obserwujący będą chcieli się wdrożyć. Publikuj ciekawe piny i rób to regularnie, dzięki czemu użytkownicy przyzwyczają się do twojego cyklu.
Niezwykle pomocne w takich sytuacjach okazują się narzędzia do zarządzania social media. Niektóre z nich współpracują również z Pinterestem, jak choćby Sprout Social.

Sprout Social oferuje specjalne narzędzia, które usprawnią twoją pracę na Pinterest. Dzięki niemu wykreujesz swoje piny, zobaczysz na podglądzie, jakie robią wrażenie i opublikujesz je. Ponadto dzięki specjalnym raportom przeanalizujesz zaangażowanie użytkowników i swoje wyniki. To pozwoli uzyskać ci jeszcze lepsze rezultaty.
Narzędzie Sprout Social jest płatne, ale klikając poniżej, możesz przetestować je bez żadnego ryzyka za darmo przez 30 dni.
5. Obserwuj i komentuj świadomie
Żeby pozyskać nowych obserwujących, również na Pinterest, obowiązkowo musimy sami pokazać się od strony aktywnego użytkownika. Innymi słowy, obserwować i komentować. Nie chodzi jednak o zupełną przypadkowość w tym działaniu – wtedy mówilibyśmy wyłącznie o szczęściu. Rzecz w tym, by robić to świadomie.
Jeśli masz już swoją niszę, na pewno orientujesz się, kto w tej niszy jest twoim konkurentem. A konkurencja to rzecz jasna najlepsze źródło nowych followersów. Dlatego nie zaniedbuj obserwowania i komentowania na innych profilach z tej samej niszy. Aktywność w mediach społecznościowych działa jak karma – a ta zawsze wraca.
6. Uporządkuj tablice
Znów wracamy do specyfiki Pinteresta, czyli tego, że stanowi on swego rodzaju magazyn czy też galerię obrazów. Domyślasz się zapewne, że w związku z tym aspekty estetyczne są tu niezwykle istotne. To właśnie wizualny porządek i konsekwencja będą przykuwały oko i sprawiały, że twój profil zostanie zapamiętany. I na odwrót – chaos będzie zniechęcał użytkowników do śledzenia tego, co publikujesz.
Jeśli zastanawiasz się, jak wybić się na Pinterest lub dlaczego masz tak mało obserwujących, zrewiduj swoje tablice. Zaprowadzenie na nich porządku, ujednolicenie i uatrakcyjnienie na pewno przyniosą efekt.
I tu zachęcam cię do wykorzystania programów graficznych online, które pozwalają na zaprojektowanie idealnych postów, czy też w tym przypadku pinów, na social media. Jednym z takich programów jest Snappa, który jest zintegrowany z Pinterestem.

Jak widzisz na powyższym obrazku, Snappa oferuje wiele gotowych szablonów na Pinterest. To tylko niewielki wycinek, a znajdziesz ich tam setki. Możesz je dowolnie edytować i dodawać do nich różne elementy z biblioteki aplikacji.
Dodatkową zaletą jest możliwość zaplanowania publikacji bezpośrednio w tym narzędziu. To pozwoli ci działać efektywnie i profesjonalnie. W darmowej wersji możesz wprawdzie pobrać tylko 3 grafiki miesięcznie, ale za $10.00 miesięcznie masz już nieograniczony dostęp.
7. Promuj profil w innych mediach
Bardzo efektowną i banalną strategią jest rozszerzenie promocji na inne media społecznościowe. Udostępnianie pojedynczych pinów, tablic i profilu na Facebooku czy Twitterze natychmiast pozwoli przełożyć potencjał tych sieci społecznościowych na konkretne korzyści dla twojego profilu na Pinterest.
Dzięki temu twoi potencjalni klienci będą wiedzieli, gdzie można przejrzeć najwięcej treści wizualnych związanych z twoją ofertą. To całkowicie naturalne, że twoi obserwujący z innych platform dołączą też do analogicznego grona na Pinterest.
Możesz udostępniać i promować nie tylko poszczególne tablice, ale nawet same piny, jeśli czujesz, że mogą one wydać się wyjątkowo interesujące i dobrze reprezentują to, co robisz. Tu znowu: systematyczności, regularność i przemyślana strategia są mile widziane.
8. Optymalizuj poprzez opisy
Publikowane przez ciebie treści na Pinterest mają wbrew pozorom szansę naprawdę dobrze się wypozycjonować. Jest to aspekt, którego wiele osób niesłusznie nie bierze pod uwagę. Jeśli znasz podstawy SEO, obowiązkowo musisz wykorzystać ich potencjał również na ten platformie społecznościowej.
Skup się przede wszystkim na opisach swoich tablic. Zrób odpowiedni research słów i fraz kluczowych, a następnie wprowadź je w opisach tablic. Jeśli zrobisz to dobrze, twój profil ma szansę zostać uwzględniony w wynikach wyszukiwania Google – tą drogą również pozyskuje się obserwujących. Upewnij się też, że opisy i ewentualne linki, które w nich zamieszczasz, nie zawierają błędów.
Dlaczego warto zdobyć obserwujących na Piterest?
Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy jest sens aktywnego prowadzeniu profilu na Pinterest, na koniec chciałbym przedstawić ci podsumowanie najważniejszych korzyści.
Ostatnio liczba użytkowników Pinteresta przekroczyła 470 milionów. To oczywiście ledwo połowa tego, co prezentują dane choćby Instagrama, jednak zgodzisz się ze mną, że nie są to też liczby, które należy ignorować. Jeśli masz firmę, sprzedajesz coś i treści wizualne są istotną częścią prezentowania twojej oferty, to w zasadzie jest oczywiste, że powinieneś mieć profil na Pinterest.

To prosty sposób, aby dobrze wyeksponować swoje produkty sporemu gronu odbiorców. Skoro masz profile firmowe na innych platformach społecznościowych, to dlaczego miałbyś nie działać również tu?
Tym bardziej, że wiedząc już, jak zdobyć obserwujących na Pinterest, możesz zoptymalizować swój profil, tablice i pojedyncze piny, by wyróżniały się na tle innych, tych mniej profesjonalnych. Niewykluczone, że w twojej niszy nie masz aż tak silnej konkurencji akurat na tej platformie i o ile możesz mieć trudności z wybiciem się na Instagramie, o tyle podbijesz Pinterest przy niewielkim wysiłku.
Jeśli dodatkowo skorzystasz z narzędzi graficznych i do zarządzania, które tutaj zaprezentowałem, może się okazać, że twój profil będzie prawdziwym samograjem. A udostępniając go w innych sieciach społecznościowych, zyskasz jeszcze większy zasięg.
Dlatego zachęcam cię do zaprzyjaźnienia się z Pinterestem. Masz szansę odkryć bardzo skuteczny kanał dostępu do swoich potencjalnych klientów. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę i masz jeszcze mało obserwujących, skorzystaj z niewielkiej pomocy i kup pakiet followersów na Pinterest dzięki Get A Follower.