Jeśli ciekawi cię, jak zrobić ładne Instastory, które będzie wyglądało profesjonalnie, a jednocześnie przykuje uwagę, to dobrze trafiłeś! Właśnie ten temat omówimy szczegółowo w dzisiejszym wpisie.
Instastory, story na Instagramie czy też relacja to treść publikowana na 24 godziny, która kładzie nacisk na to, co dzieje się na danym profilu tu i teraz. Obecność relacji zdecydowanie uatrakcyjnia profil i świadczy o jego aktywności. Jest to także fantastyczne narzędzie marketingowe.
Instastories powodują, że inni użytkownicy bardziej się angażują w treści prezentowane na danym koncie. Tymczasowość relacji sprawia, że na bieżąco sprawdzamy, czy nie pojawiło się coś nowego, i chętnie reagujemy na zamieszczone zdjęcia lub wideo.
Z drugiej strony opcja wyróżnionych relacji pozwala nam zachować na dłużej ważne z naszego punktu widzenia treści. To istotne szczególnie w przypadku firm czy osób świadczących jakieś usługi, chcących uwidocznić np. ważne informacje dla swoich klientów.
Zalety instastories są niekwestionowane, ale czy wiesz, jak zrobić fajne story na Instagramie, które dowiedzie twojej pomysłowości i sprawności w obsłudze tej platformy społecznościowej? Zapoznaj się z 7 trikami zaprezentowanymi w tym wpisie i podnieś swoje instagramowe kwalifikacje!
Jak zrobić ładne Instastory: 7 trików
Poniżej przedstawiamy 7 sposobów na to, jak zrobić ładne story na Instagramie. Znajdziesz tu zarówno przydatne aplikacje i narzędzia, które znacznie ułatwią ci pracę, jak i uniwersalne porady i dobre nawyki. Wdrażając choć kilka z poniższych wskazówek, będziesz w stanie znacznie poprawić jakość i atrakcyjność twoich relacji na Insta.
Przeczytaj też: Aplikacje do tworzenia Instastories
1. Używaj szablonów
Instastories możesz oczywiście tworzyć bezpośrednio w aplikacji Instagrama i… to wszystko. Ale czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego relacje niektórych wyglądają ładnie i profesjonalnie?
Otóż wiele osób korzysta z aplikacji graficznych online, które dysponują gotowymi szablonami dopasowanymi formatem do Instagrama. Nie jest tajemnicą, że wśród nich są i takie, które zaprojektowane zostały z myślą o stories.
Korzystanie z nich pozwala zaoszczędzić czas i pracę, a jednocześnie cieszyć się znakomitymi efektami. Szablony są zwykle przygotowane tak, by pasować do różnych kategorii treści (typu moda, jedzenie, turystyka itd.).
Spośród wielu dostępnych programów godna polecenia jest choćby znana wielu Canva (tutaj oficjalna strona) – jedna z najpopularniejszych na rynku platform graficznych, bardzo łatwa w użyciu. Do jej funkcji należy niezwykle intuicyjny kreator relacji i wpisów na Instagram, który daje możliwość dowolnego dobierania szablonów, kolorów, stylów i innych elementów.

Zdjęcia lub wideo możesz zrobić wcześniej swoim smartfonem, a następnie przesłać je do Canva i edytować, poprawiać, dodawać filtry, tekst, ramki i inne elementy graficzne. Dzięki szablonom i możliwościom dostosowania, nawet najprostsze zdjęcie może stać się bardziej dopracowane i oryginalne, a instastory – atrakcyjne dla odbiorcy.
Możesz używać Canvy na komputerze lub za pomocą aplikacji na smartfon. Program posiada nieograniczoną czasowo wersję bezpłatną oraz płatną wersję Pro (do wypróbowania za darmo), w której masz dostęp do wszystkich funkcji, opcji edycji i gotowych elementów do pobrania, w tym szablonów. Aby założyć darmowe konto na Canva, kliknij tutaj.
2. Dodawaj atrakcyjne elementy
Warto poświęcić trochę czas na to, by odkryć różne funkcje związane ze wstawianiem instastories. Żeby się wyróżniać i przykuć uwagę, trzeba się trochę nagimnastykować, ale takie eksperymentowanie należy raczej do przyjemnych zajęć.
Jeszcze lepiej, kiedy we wszystkim pomoże ci aplikacja, która nie tylko jest dostosowana do warunków Instagrama, ale i posiada dodatkowe funkcje sprawiające, że twoja relacja jest jeszcze bardziej oryginalna i atrakcyjna wizualnie. Do takich aplikacji niewątpliwie należy Storrito.
Storrito (oficjalna strona tutaj) jest najbardziej wszechstronnym narzędziem do planowania relacji na Instagramie i w ogóle jedną z bardziej przydatnych aplikacji do obsługi tej platformy społecznościowej. Pozwala bezpośrednio wstawiać naklejki, GIF-y, pytania lub ankiety, tak jak w przypadku aplikacji Instagram.

Dodatkowo Storrito dysponuje różnymi „bajerami”, jak choćby możliwością animowania naklejek, napisów czy tła, by twoja relacja była jeszcze ciekawsza. Do tego do dyspozycji dostajesz różne szablony.
Co więcej, Storrito służy do planowania relacji na Instagramie i ich automatycznej publikacji. Jak wiadomo, regularność i rytmiczność to jeden z kluczy do sukcesu w mediach społecznościowych, a planer relacji to naprawdę genialne narzędzie, które znacznie ułatwi ci życie.
Możesz korzystać z darmowej wersji Storrito, która ma jednak dość niski limit planowania relacji. Jeśli pracujesz z sieciami społecznościowymi, na pewno trzeba będzie rozważyć aktywację płatnej wersji. Będziesz miał za to naprawdę dobrą aplikację do swojej dyspozycji.
3. Postaw na unikatowy styl
Jak powszechnie wiadomo, Instagram to sieć społecznościowa opierająca się na komunikacie wizualnym. Estetyka treści zamieszczanych na profilu jest zatem absolutnie kluczową sprawą.
Ale nie wystarczy dbać o wygląda poszczególnych, pojedynczych postów i relacji. Sukces danego profilu polega na tym, że jego autor zdołał wypracować pewną spójną estetykę dla wszystkich swoich treści.

Nie chodzi o to, żeby było nudno i monotonnie, ale żeby stworzyć swój własny, oryginalny, wyróżniający się styl. Pomogą w tym nie tylko filtry i odpowiednio opracowane zdjęcia. To też kwestia pomysłu na wideo, wizja zamieszczanych instastories i ogólna narracja.
Twoje relacje mogą składać się z cyklicznych wideo poświęconych jakiejś tematyce. Mogą być sprawozdaniami z jakichś wydarzeń, w których bierzesz udział. To mogą być prezentacje produktów twojej firmy lub twoich prac czy usług. Ważne, by było zarazem spójnie i oryginalnie, co przyciągnie nowych fanów i utrzyma ich na dłużej.
4. Szlifuj jakość zdjęć i wideo
Nie ma co się oszukiwać: nie stworzysz ładnych stories na Instagramie, jeśli materiały, którymi dysponujesz są kiepskiej jakości. Niezbyt udane kadry czy mało profesjonalne wideo nie przysporzą ci nowych fanów i sprawią, że nawet przy najlepszych chęciach twoje działania będą nieefektywne.

Jeśli naprawdę chcesz zadbać o poziom twoich instastories, poświęć trochę czasu na dopracowanie treści, które zamierzasz opublikować. Jasne, relacje z definicji są czymś spontanicznym, ale wystarczy trochę się podszkolić, by szybko edytować zdjęcie czy wideo w optymalny sposób.
Na pewno warto sprawnie poruszać się choćby po podstawowych funkcjach Photoshopa (przeczytaj wpis o kursach Photoshopa online), ale równie dobrze możesz skorzystać z prostszego, darmowego programu graficznego, jak choćby wspomniana Canva czy Snappa. Obie aplikacje pozwolą ci nie tylko edytować treści wizualne, ale i zaprojektować samą story na Instagram.
5. Korzystaj z dobrodziejstw IG
Nie należy zapominać, że sama aplikacja Instagrama, przynajmniej w teorii, powinna nam wystarczyć do zrobienia ładnych instastories. Choć warto się posiłkować innymi programami, pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest dokładne przyjrzenie się wszystkim opcjom Insta.
Może stworzysz boomerang lub kolaż? Dodasz filtry, hashtagi, naklejki lub GIF-y? Skorzystanie z tych atrakcyjnych „ozdób” dostępnych na Instagramie z pewnością będzie rozsądnym posunięciem.

Poza tym zachowaj czujność, obserwuj trendy i inspiruj się. Może jeszcze nie udało ci się odkryć całego potencjału własnej kreatywności, ale nic nie szkodzi. Przeglądanie profili, które osiągają sukces, na pewno pozwoli ci wypracować własne strategie oraz wpaść na nowe pomysły, które pozytywnie odmienią relacje na twoim koncie.
6. Uruchom interakcję
Chcesz wiedzieć, jak zrobić fajne story na Instagram, czyli takie, które nie tylko będzie ładne w sensie wizualnym, ale i wzbudzi pozytywne emocje w odbiorcach? Wejdź zatem w interakcję ze swoimi obserwującymi za pomocą relacji!
Pokaż, ze twoje instastories nie są tylko dla ciebie, ale faktycznie robisz je z myślą o swoich fanach. Zamieszczaj ankiety i pytania, by zaprosić do wspólnej zabawy i pokazać, że zależy ci na poznaniu opinii innych użytkowników.
Wykorzystaj relacje, by zaproponować coś swoim odbiorcom, np. zachęcić ich do podjęcia jakiejś czynności, spróbowania czegoś, sięgnięcia po ciekawą lekturę. Nawiązując dialog, sprawisz, że twoje relacje będą cieszyć się popularnością i staną się wzorem dla innych.
7. Działaj regularnie i przemyślanie
Na koniec jeszcze jedna porada, która tylko pozornie ma niewiele wspólnego z estetyką instastories. Chodzi mianowicie o to, by publikować relacje w sposób świadomy, przemyślany i regularny – nie tylko „ładny”.
Nawet jeśli dopracowujesz każdy szczegół swojej relacji, korzystasz z dodatkowych aplikacji, potrafisz pięknie obrobić zdjęcie w Photoshopie – to nie przyniesie pożądanych efektów, gdy relacje nie będą pojawiały się w jakimś cyklu.
Ich walory estetyczne i spójność wizualna będą możliwe do uchwycenia dopiero wtedy, gdy inni użytkownicy będą mogli oglądać je regularnie, w seriach. Wówczas z pojedynczej story na Instagramie tworzy się cały projekt, który może stać się kampanią marketingową lub prezentacją twoich umiejętności jako influencera.

By ułatwić sobie zadanie związane z regularnym publikowaniem relacji, warto wesprzeć się aplikacjami służącymi do ich planowania i automatycznego wstawiania. Wspomnieliśmy już, że taką funkcję posiada Storrito, ale istnieje jeszcze wiele innych programów, jak np. Onlypult (strona oficjalna), który w ogóle jest bardzo pomocny w zarządzaniu social media.
Jak zrobić ładne Instastory: pytania i odpowiedzi
Mam nadzieję, że po lekturze tego wpisu wiesz już, jak zrobić ładne instastory, jak je uatrakcyjnić i jak przyciągnąć nim uwagę odbiorców. Poniżej znajdziesz podsumowanie artykułu w postaci odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Programy graficzne online takiej jak Canva mają specjalne szablony i formaty z myślą o relacjach na Instagramie. Wykorzystaj je, by edytować zdjęcie lub wideo, dodać graficzne elementy i zaaranżować wszystko zgodnie z szablonem pasującym do tematu twoich treści.
Ładne story powinno zawierać dobrej jakości, porządnie obrobione zdjęcia/wideo oraz elementy dodatkowe, które je uatrakcyjnią. To mogę być elementy animowane, naklejki, GIF-y, napisy, ciekawe tła, bogate w efekty, ale i przemyślane, a nie dodawane chaotycznie. Relacja powinna być też spójna z estetyką twojego profilu. Rozmaite funkcje, które pozwolą ci stworzyć ładne instastory i zaplanować jego publikację znajdziesz w Storrito.
Warto wzbogacić je o dodatkowe elementy graficzne czy napisy, ale też wykorzystać potencjał ankiet i pytań. W ten sposób odbiorcy mają poczucie, że relacja jest faktycznie dla nich.
Jak najbardziej. Radzę ci w pierwszej kolejności dobrze zapoznać się z tym, co oferuje sama aplikacja Instagrama, i trochę poeksperymentować. Sam przekonasz się, czy przyda ci się jeszcze jakiś dodatkowy program.