Książki o social mediach: najlepsze pozycje w 2022 roku

Książki o social mediach

Chciałbyś dowiedzieć się więcej o najbardziej znanych platformach social media? Prowadzisz własny biznes i chciałbyś rozwijać się zawodowo na platformach społecznościowych?

Social media cieszą się dziś ogromną popularnością. Młodzi ludzie spędzają na nich większość swojego dnia. Dlatego też jest to świetne miejsce do zareklamowania swojego biznesu. Czekają na ciebie nieograniczone możliwości zdobywania nowych klientów, zwiększania sprzedaży i promowania usług czy produktów. Jest to fenomen na skalę światową, który zmienił rynek usług i zrewolucjonizował metody komunikacji.

Pod spodem zamieściliśmy najlepsze książki o social mediach, jakie udało nam się znaleźć. Dowiesz się z nich, jakie platformy wybrać, aby skutecznie wypromować swój biznes, jak przeprowadzać kampanie reklamowe w sieci i jak znaleźć grupę docelową. Jeśli korzystasz z social mediów tylko do celów prywatnych, poznasz wiele ciekawych tricków oraz poznasz historię najbardziej znanych platform.

Najlepsze książki o social mediach

1. Ty w social mediach - Marcin Żukowski

O marketingu w social mediach i istocie przeniesienia biznesu do Internetu wie już każdy. Ale czy zdajesz sobie sprawę, że nawet nie posiadając firmy, sam jesteś marką? Więcej o tym opowie Marcin Żukowski w swojej książce „Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego„.

Jest to książka o tym, jak zaprezentować samego siebie w mediach społecznościowych. To bardzo istotny aspekt, szczególnie jeśli szukasz pracy lub chcesz zmienić stanowisko. Nie ma lepszej drogi do poznania, kim naprawdę jest kandydat na daną posadę, niż spojrzenie na jego profil na Facebooku czy Twitterze. Warto więc dbać o to, co publikuje się w portalach społecznościowych. Każde zdjęcie powinno być starannie dobrane, każda publikowana myśl dobrze przemyślana. Nawet niefortunne polajkowanie strony czy newsa może okazać się tragiczne w skutkach.

2. Księga Adsów - Franciszek Georgiew

Zainteresowanym marketingiem w social mediach polecamy książkę Franciszka Georgiewa pod tytułem „Księga Adsów. Twój przewodnik po dżungli social mediów„.

Autor opisuje w niej Facebook, LinkedIn i Snapchat oraz pięć innych platform społecznościowych, gdzie warto zaistnieć z własną firmą. Social media są bowiem idealnym miejscem do promocji biznesu. Obojętne, czy chcesz znaleźć pracowników, rozwinąć branżę, czy po prostu sprzedawać – serwisy społecznościowe dają ogromne możliwości. Ważne jednak, aby poznać mechanizmy, jakie nimi rządzą, i nie bać się nowoczesnych metod i rodzajów reklamy.

3. Perswazja w Social Media - Mirosław Skwarek

Perswazja w Social Media, czyli jak sprzedawać tam, gdzie inni zdobywają tylko lajki” to książka o social media autorstwa Mirosława Skwarka.

Social Media to nie tylko miejsce spotkań w sieci, ale również świetne miejsce do promowania własnej marki i sprzedaży usług i produktów. Dzięki chociażby Facebookowi jako przedsiębiorca możesz dotrzeć do osób, których nigdy nie spotkałbyś w realnym życiu. Tym samym otwiera się przed tobą możliwość przyciągnięcia dużo większej liczby klientów, niż ma to miejsce w sprzedaży stacjonarnej. Aby być skutecznym, należy skupić się jednak na sztuce perswazji. Dzięki tej książce dowiesz się, jak być przekonującym, handlując na Facebooku i innych portalach społecznościowych.

4. Instagram. Bez filtra. Historia od środka - Sarah Frier

Zastanawiasz się, jakie były początki Instagrama? Co sprawiło, że ta platforma stała się jedną z najpopularniejszych sieci społecznościowych? Wszystko na ten temat znajdziesz w książce Sarah Frier pod tytułem „Instagram. Bez filtra. Historia od środka„.

W 2010 roku Instagram był prostym fotograficznym serwisem społecznościowym. Nikt nie spodziewał się, że w tak szybkim tempie przybędzie użytkowników i wszyscy, nawet celebryci, pokochają tę prostą aplikację. Sarah Frier zdradza nam, jak dokładnie funkcjonuje Instagram, jakie były jego początki i co sprawiło, że nic nieznacząca platforma stała się miejscem spotkań influencerów, celebrytów i zwykłych ludzi.

5. Facebook. A miało być tak pięknie - Steven Levy

Facebook z roku na rok budzi coraz większe kontrowersje. Uważana najpierw za genialną, platforma po latach zaczyna stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa danych jej użytkowników. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o powstaniu Facebooka, jego zaletach i wadach, książka Stevena Levy’ego „Facebook. A miało być tak pięknie” na pewno przypadnie ci do gustu.

Jest to dokładnie spisana historia Facebooka, od samego początku, kiedy to Mark Zuckerberg, jeszcze jako student, stworzył prostą platformę społecznościową dla swojego kampusu. Dziś strona ta ma ponad 3 miliardy użytkowników.

Książka ta oparta jest na licznych wywiadach, także z ludźmi, którzy obecnie tworzą Facebooka. Przeczytamy tu o początkowym zamyśle, obecnej roli platformy, szansach i zagrożeniach, jakie ze sobą niesie, oraz o samym twórcy, który wydawał się być młodym geniuszem, a teraz zaczyna przypominać wyrachowanego biznesmena.

6. Content Marketing i Social Media - Barbara Stawarz

Zastanawiasz się, na czym polega content marketing? A może wiesz, o co chodzi, ale nie wiesz, od czego zacząć, żeby zacząć korzystać z jego możliwości we własnej firmie? W obu przypadkach polecamy książkę Barbary Stawarz pod tytułem „Content Marketing i Social Media. Jak przyciągnąć klientów„.

Nauczysz się z niej, jak stworzyć własną strategię content marketingu i zacząć promować się i sprzedawać na portalach społecznościowych. Dowiesz się, jak zbudować własną społeczność wokół marki i sprawić, że jednorazowy klient stanie się stałym nabywcą twoich usług lub produktów. Książka zawiera też sporo wskazówek, które pozwolą ci zautomatyzować działania i zbliżyć się do światowych standardów.

7. Twoja firma w social mediach - Marcin Żukowski

Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw” to książka autorstwa Marcina Żukowskiego, którą polecamy wszystkim przedsiębiorcom.

Już od dłuższego czasu, biznes istnieje głównie w Internecie. Sprzedaż usług i produktów przenosi się też do social mediów. To w końcu tam najłatwiej znaleźć odpowiednich klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się, na czym dokładnie polega marketing internetowy i zacząć korzystać z niego we własnej firmie, ta książka to must have. Polecamy szczególnie właścicielom i pracownikom małych i średnich firm.

Dowiesz się tutaj, jak promować własną firmę w social mediach, jak dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców i jak sprawić, aby klienci zostali z tobą na dłużej.

8. Historia przyszłości - Blake J. Harris

Historia przyszłości. Oculus, Facebook i rewolucja wirtualnej rzeczywistości” to książka autorstwa Blake’a J. Harrisa.

Autor skupia się tutaj na historii Facebooka i innych firm, które postanowiły zainwestować w rozwój wirtualnej rzeczywistości. To w końcu kolejny krok w rozwoju social mediów. Jest to opowieść o amerykańskim śnie, o sukcesie ludzi, którzy zaczynali realizować swoje marzenia w garażu, a teraz zarabiają miliardy dolarów.

Facebook to nie tylko strona do zawierania znajomości online. To platforma, która powoli przenosi się do wirtualnej rzeczywistości i niedługo oferować będzie rozrywkę na zupełnie nowym poziomie.

9. Zrozumieć social media - Artur Roguski

Korzystasz z mediów społecznościowych? A może stronisz od nich, nie posiadasz nawet jednego konta tego typu i uważasz się za człowieka wolnego od wpływów tego typu portali? W obu sytuacjach polecamy sięgnąć po książkę Artura Roguskiego „Zrozumieć social media„.

Niestety brak konta na Facebooku czy Twitterze nie odgradza nas od social mediów. W końcu jeśli korzystają z nich nasi znajomi czy rodzina, nadal pozostajemy w kontakcie z portalami społecznościowymi. A te, jak wiadomo, wyznaczają trendy, przekazują fake newsy, wywierają presję społeczną, gospodarczą i polityczną i uzależniają. Warto zrozumieć więc ich rolę, zalety i zagrożenia, jakie ze sobą niosą i nauczyć się korzystać z nich odpowiedzialnie.

10. Władza w sieci. Jak nami rządzą social media - Łukasz Walewski

Jeśli interesujesz się polityką i bliski jest ci świat social mediów, polecamy sięgnąć po książkę Łukasza Walewskiego pod tytułem „Władza w sieci. Jak nami rządzą social media„.

Pozycja ta skupia się głównie na Twitterze. To w końcu tam obecni są najważniejsi politycy świata. Piszą, komentują, krytykują. Ich myśli zawarte w kilkudziesięciu słowach wywołują skandale, kryzysy, czasem panikę. Social media to prawdziwa rewolucja w sferze stosunków międzynarodowych. Dają one ogromne możliwości dialogu, ale mogą stanowić również niebezpieczeństwo.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o polityce w social mediach i uodpornić się na manipulację, która grozi każdemu czytelnikowi, to książka dla ciebie.

To już koniec artykułu, w którym zaprezentowałem najlepsze książki o social mediach. Niektóre z nich to poradniki, jak rozwinąć biznes na platformach społecznościowych. Inne z kolei opowiadają historie założycieli platform i podpowiadają, jak osiągnąć sukces w świecie, który w dużej mierze przeniósł się do Internetu. Mam nadzieję, że znalazłeś tu coś dla siebie.

5/5 - (1 vote)

Czytaj również: