Zastanawiasz się, jak działa i na czym polega Google Analytics? Chcesz zacząć używać tego narzędzia w twojej firmie lub na prywatnej stronie internetowej? Jeśli tak, to kursy Google Analytics to coś dla ciebie!
Google Analytics to świetne narzędzie, które pozwala monitorować ruch na twojej stronie internetowej. Obojętne, czy twoja firma to mały, początkujący startup, czy potężna korporacja, czy może posiadasz tylko prywatną stronę internetową.
Warto wiedzieć, czego ludzie szukają na twojej witrynie, w co klikają i co ich interesuje, i wykorzystać wiedzę do rozwinięcia strony. A szkolenie Google Analytics to wprost idealne rozwiązanie, by ten efekt osiągnąć.
W tym artykule przedstawimy najlepsze kursy Google Analytics, jakie możesz znaleźć w sieci. Będzie to zbiór najskuteczniejszych szkoleń online. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ aby zdobyć gruntowną wiedzę, nie musisz nawet wychodzić z domu. Zaczynajmy!
Kursy Google Analytics: top 5
1. Kurs Google Analytics dla początkujących - Krzysztof Marzec
- Autor: Krzysztof Marzec
- Typ kursu: kurs wideo
- Język kursu: polski
- Czas trwania: 6 godzin
- Zawartość: 43 wykłady
- Cena: 119 PLN
- Strona internetowa: Strefa Kursów
- Strona prezentująca kurs
Jeśli chcesz skorzystać ze szkolenia z Google Analytics, ale zupełnie nie jesteś wtajemniczony w temat, polecamy kurs „Kurs Google Analytics dla początkujących” przygotowany przez Krzysztofa Marca, dostępny na platformie Strefa Kursów.
Podczas szkolenia dowiesz się, jak założyć konto GA i skonfigurujesz poprawnie kod śledzenia. Nauczysz się analizować działania odwiedzających stronę i oceniać skuteczność prowadzonych kampanii marketingowych. Do tego zoptymalizujesz swoją stronę internetową i nauczysz się segmentować użytkowników i tworzyć listy remarketingowe.
Poza samym tematem Google Analytics, podczas kursu poznasz również możliwości integracji tego narzędzia z Google Ads i Search Console. Cały kurs trwa około 6 godzin i podzielony jest na 43 wykłady. Na koniec możesz ubiegać się o certyfikat ukończenia kursu.
2. Kurs Google Analytics - Kursy Wideo
- Autor: Kursy Wideo
- Typ kursu: kurs wideo
- Język kursu: polski
- Czas trwania: 6 godzin
- Zawartość: 44 wykłady
- Cena: 174,99 PLN
- Strona internetowa: Udemy
- Strona prezentująca kurs
„Kurs Google Analytics” dostępny na stronie Udemy to bardzo przydatne szkolenie przeznaczone zarówno dla początkujących, jak i nieco bardziej zaawansowanych użytkowników tego narzędzia.
Podczas kursu nauczysz się poprawnie zbierać dane na temat odwiedzin na twojej stronie internetowej. Dowiesz się, jak śledzić użytkowników, skąd pochodzą twoi potencjalni klienci i kiedy wypadają oni z lejka konwersji. Zostaniesz również wprowadzony w tajniki Google Tag Managera.
Kurs ten trwa około 6 godzin i podzielony jest na 44 wykłady dostępne online. W momencie zakupu kursu, otrzymujesz dożywotni dostęp do wszystkich jego treści. Na koniec możesz również ubiegać się o certyfikat ukończenia szkolenia.
4. Google Analytics Certification - Become Analytics Certified! - Daragh Walsh
- Autor: Daragh Walsh
- Typ kursu: kurs wideo
- Język kursu: angielski
- Czas trwania: 2 godziny
- Zawartość: 25 wykładów
- Cena: 299,99 PLN
- Strona internetowa: Udemy
- Strona prezentująca kurs
Szkolenie „Google Analytics Certification – Become Analytics Certified!„, którego autorem jest Daragh Walsh, to kurs nieco inny niż poprzednio zaprezentowane. Tym razem dowiesz się, jak zdać oficjalny egzamin Google Analytics.
Jeśli chcesz zajmować się cyfrowym marketingiem lub reklamą na profesjonalnym poziomie, będziesz musiał zdać test i otrzymać oficjalny certyfikat Google Analytics. Jeśli wydaje ci się to czymś trudnym do osiągnięcia, ten kurs na pewno ci pomoże.
Nauczysz się, jak korzystać z Google Analytics jak profesjonalista, znajdziesz tu wiele wskazówek, jak skutecznie zdać egzamin, i dowiesz się, jak promować swoje umiejętności na rynku.
Kurs trwa zaledwie 2 godziny i podzielony jest na 25 wykładów. Obojętne, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z Google Analytics, czy jesteś już na poziomie zaawansowanym – kurs świetnie sprawdzi się jako przypomnienie wiadomości.
5. Google Analytics Academy - Google
- Autor: Google
- Typ kursu: kurs wideo
- Język kursu: angielski
- Czas trwania: 4-6 godzin
- Zawartość: wykłady w formie wideo
- Cena: za darmo
- Strona internetowa: Google Analytics Academy
- Strona prezentująca kurs
Czas na oficjalną platformę Google – „Google Analytics Academy„, gdzie znajdziesz całe mnóstwo kursów na temat tego narzędzia. Aby skorzystać ze szkoleń, wystarczy posiadać konto Google. Wszystkie szkolenia są darmowe.
Jeśli uda ci się ukończyć kurs, na swój adres email otrzymasz oficjalny certyfikat ukończenia, który możesz wykorzystać do rozwijania swojej kariery.
Kursy dostępne na stronie podzielone są na różne stopnie zaawansowania i tematy. Wszystkie wideo są w języku angielskim z dostępnymi napisami w 18 językach. Każdy kurs podzielony jest na kilka rozdziałów.
Dostępne szkolenia to na przykład: „Google Analytics for Beginners„, „Advanced Google Analytics„, „Introduction to Data Studio” czy „Google Tag Manager Fundamentals”. Jak widać, znajdzie się tutaj zarówno coś dla zupełnie początkujących, jak i dla zaawansowanych użytkowników, którzy chcą zgłębić konkretny temat związany z Google Analytics.
Kurs Google Analytics: czemu służy?
Jak już zapewne wiesz, Google Analytics to narzędzia pomiarowe Google, pomagające rozwijać biznes lub hobbistyczną stronę internetową poprzez inteligentne zbieranie i analizowanie danych.
Narzędzie to nie jest bardzo trudne w użyciu, jednak początkujący mogą napotkać pewne problemy. Tutaj z pomocą przychodzi kurs Google Analytics.
Dzięki posegregowanym tematycznie wykładom online i sugerowanym ćwiczeniom poznasz podstawowe funkcje Google Analytics oraz dowiesz się, jak utworzyć konto, wdrożyć kod śledzenia, analizować podstawowe raporty oraz ustawiać cele i campaign tracking.
Podczas zaawansowanych kursów poznasz bardziej skomplikowane i kompleksowe metody analizy danych i nauczysz się korzystać z ciekawych narzędzi marketingowych.
To wszystko pozwoli ci poznać lepiej osoby zainteresowane twoją stroną internetową i na tej podstawie kreować treści dopasowane do ich potrzeb. jest to bardzo istotne, szczególnie jeśli prowadzisz stronę firmy lub własnego biznesu.