Chcesz dowiedzieć się więcej o ciekawym świecie marketing automation? Narzędzia marketing automation interesują cię od dawna i szukasz rankingu najlepszych oprogramowań do automatyzacji marketingu? Jesteś we właściwym miejscu!
Platformy marketing automation pozwalają na automatyzację niektórych powtarzalnych działań marketingowych, takich jak: generowanie leadów, wysyłanie sekwencji e-maili, śledzenie zachowań użytkowników na twojej stronie internetowej i wiele innych.
Biorąc pod uwagę, że istnieją obecnie dziesiątki narzędzi tego typu i że każde z nich ma inne cechy, w tym artykule postanowiliśmy zebrać i przejrzeć 6 najlepszych, biorąc pod uwagę ceny i wszystkie ich cechy.
Najlepsze narzędzia marketing automation: top 6
Przejdźmy od razu do recenzji i porównań. Oto ranking najlepszych platform do automatyzacji marketingu w 2021 roku.
1. GetResponse
GetResponse (oficjalna strona tutaj) jest jednym z najlepszych programów do automatyzacji marketingu na rynku, ponieważ oferuje zestaw wysokiej jakości narzędzi zintegrowanych w jednej platformie: wysyłkę emaili i newsletterów, tworzenie landing page i stron internetowych, webinaria, live chat, generowanie leadów, lead scoring, analitykę, testy A/B i wiele innych.

Głównymi atutami GetResponse są: jakość i wielofunkcyjność platformy, bardzo wysoki wskaźnik dostarczalności emaili (99% dostarczalności – najwyższy w branży), łatwość obsługi oraz ceny, które są znacznie niższe niż te oferowane przez inne narzędzia marketing automation.
To oprogramowanie zapewnia setki świetnie zaprojektowanych szablonów wiadomości e-mail (wszystkie zoptymalizowane dla urządzeń mobilnych). Dlatego nawet początkującym użytkownikom bardzo łatwo jest tworzyć profesjonalnie wyglądające newslettery i autorespondery.
GetResponse poprzez swoją platformę oferuje również możliwość budowania landing page (np. do zbierania maili lub sprzedaży produktów/usług), prowadzenia webinarów (zarówno darmowych jak i płatnych), zarządzania reklamami na Facebooku czy Instagramie, tworzenia lejków sprzedażowych oraz automatycznych sekwencji maili również tych bardzo rozbudowanych.
Ceny w abonamencie miesięcznym, rocznym lub półrocznym zależą od wybranego pakietu i maksymalnej liczby zarządzanych kontaktów. Na przykład, plan podstawowy z 1000 kontaktów zaczyna się od 41 zł / miesiąc przy abonamencie dwuletnim.
Dodatkowo, przed zakupem pakietu możesz skorzystać z 30-dniowego bezpłatnego okresu próbnego bez konieczności podawania danych karty kredytowej! Zarejestruj się tutaj.
Najważniejsze cechy GetResponse:
- Funkcje: generowanie leadów, email marketing, webinaria, landing pages, kreator stron internetowych, testy A/B, lejek sprzedażowy, live chat, powiadomienia push, zarządzanie płatnymi reklamami.
- Zalety: 90% dostarczalności emaili, doskonałe szablony, analityka, łatwość użycia.
- Polecany dla: początkujących, blogerów, marketerów internetowych, freelancerów, małych i średnich firm.
- Cena: od 41 zł miesięcznie za plan podstawowy.
- Bezpłatny okres próbny: 30 dni.
2. Active Campaign
Active Campaign (oficjalna strona tutaj) jest prawdopodobnie najbardziej popularną platformą marketing automation dla małych i średnich firm, ponieważ oferuje zaawansowane funkcje email marketingu, automatyzacji sprzedaży i CRM (zarządzanie relacjami z klientami).

Założona w 2003 roku firma ma siedzibę w Chicago w USA, zatrudnia 550 osób i szybko się rozwija. Obecnie obsługuje ponad 150 tysięcy klientów ze 161 krajów.
W praktyce Active Campaign może być wykorzystywany przez firmy, sklepy internetowe, freelancerów, web marketerów i przedsiębiorców cyfrowych do wysyłania newsletterów do swoich fanów/klientów, jak również do tworzenia zautomatyzowanych sekwencji e-maili i wysoce złożonych lejków sprzedażowych.
To, co wyróżnia Active Campaign, to fakt, że posiada własny system CRM do zarządzania marketingiem, sprzedażą i relacjami z klientami. Jest to idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm, ponieważ ceny są znacznie bardziej przystępne niż w przypadku narzędzi CRM.
Wybierając pojedynczy kontakt z twojej bazy danych, będziesz mógł zobaczyć wszystkie jego cechy, e-maile, które otrzymał i otworzył, linki, w które kliknął, strony twojej witryny, które odwiedził i produkty, które kupił. Oczywiście, na podstawie tych informacji można tworzyć spersonalizowane i automatyczne kampanie marketingowe.
Jeśli chodzi o ceny Active Campaign, podstawowy plan z 1000 kontaktów i płatnościami miesięcznymi kosztuje 49 dolarów miesięcznie i pozwala na dostęp dla 3 różnych użytkowników. Ponadto firma oferuje 14-dniowy bezpłatny okres próbny, o który można ubiegać się tutaj.
Najważniejsze cechy Active Campaign:
- Funkcje: generowanie leadów, email marketing, lejek sprzedażowy, CRM, śledzenie zdarzeń, lead scoring, testy A/B, dynamiczna treść, autoresponder, SMS marketing.
- Zalety: doskonała analityka, liczne opcje segmentacji, wiele integracji.
- Polecany dla: przedsiębiorców cyfrowych, e-commerce, małych i średnich firm.
- Cena: od 49 $ miesięcznie za plan podstawowy.
- Bezpłatny okres próbny: 15 dni.
3. Brevo (wcześniej Sendinblue)
Brevo (tutaj oficjalna strona), wcześniej znany jako Sendinblue, to kolejny fantastyczny marketing automation tool i oprogramowanie do emailingu, które naszym zdaniem przedstawia doskonały stosunek możliwości do prostoty użycia.

W pełni dostępny w języku angielskim, Brevo oferuje darmowy plan z nieograniczoną liczbą kontaktów, pozwalający na wysłanie do 300 e-maili dziennie (możesz go aktywować tutaj).
Bez żadnych opłat będziesz mógł zarządzać swoimi listami kontaktów, wysyłać e-maile i SMS-y w ramach dziennych limitów, a także korzystać z fantastycznej biblioteki szablonów oraz responsywnego i ultraintuicyjnego edytora e-maili.
Plany płatne prezentują doskonały stosunek jakości do ceny, a różnią się od siebie głównie maksymalną liczbą maili, które możesz wysłać dziennie, ponieważ liczba kontaktów, które możesz zachować, jest zawsze i w każdym przypadku nieograniczona (w przeciwieństwie do innych platform, które zazwyczaj pobierają opłaty w zależności od liczby posiadanych kontaktów).
Brevo oferuje dobrze rozwiniętą sekcję CRM oraz świetne funkcje automatyzacji, integracji i segmentacji. Pozwala również na tworzenie formularzy zapisu i stron docelowych, a także zarządzanie reklamami i retargetingiem na Facebooku.
Główne cechy Brevo:
- Funkcje: generowanie leadów, email marketing, SMS marketing, live chat, emaile transakcyjne, zautomatyzowane sekwencje emaili, CRM, landing pages, zarządzanie reklamami FB.
- Zalety: zaawansowana segmentacja, nieograniczony darmowy plan, świetne szablony emaili.
- Polecany dla: ekspertów email marketingu, małych i średnich firm.
- Cena: plany płatne od 19 euro miesięcznie za pakiet Starter.
- Darmowa wersja próbna: bez ograniczeń, do 300 maili dziennie.
4. Hubspot
HubSpot jest zdecydowanie liderem na rynku wysokiej klasy marketing automation i składa się z 3 różnych modułów: Sales Hub, Service Hub i Marketing Hub. Ostatni z trzech jest najbardziej odpowiedni dla tych, którzy chcą zautomatyzować swoje kampanie marketingowe, i zawiera funkcje do e-mail marketingu, generowania leadów, content marketingu, CRM, lejków sprzedaży, analityki i wiele więcej.

Funkcje automatyzacji marketingu oferowane przez HubSpot obejmują wizualny pulpit nawigacyjny, na którym możesz budować zaawansowane ścieżki dla wszystkich swoich leadów, które następnie będą automatycznie otrzymywać spersonalizowane wiadomości e-mail na podstawie ich tagów lub działań podjętych na twojej stronie internetowej.
Platforma jest naprawdę kompletna i zaawansowana, uznawana przez ekspertów za jedną z najlepszych. Jej głównym ograniczeniem jest jednak cena, zdecydowanie wyższa od narzędzi, które przedstawiliśmy powyżej. Zaczyna się od 18 euro miesięcznie dla planu podstawowego, ale aby uzyskać pełną funkcjonalność automatyzacji marketingu, trzeba wykupić abonament „professional”, od 792 euro miesięcznie.
Główne cechy HubSpot:
- Funkcje: generowanie leadów, mail marketing, lejek sprzedażowy, CRM, lead scoring, analityka, testy A/B, SMS marketing, zarządzanie mediami społecznościowymi i reklamami, landing pages, live chat, retargeting.
- Zalety: wiele integracji, kompletna i rozbudowana platforma, profesjonalny CRM.
- Polecany dla: małych, średnich i dużych firm.
- Cena: 18 € za miesiąc za plan podstawowy, 792 € za miesiąc za automatyzację marketingu.
- Free trial: darmowy plan z bardzo ograniczonymi funkcjami.
5. Marketo Engage
Marketo to platforma marketing automation należąca do firmy Adobe, która niedawno ją przejęła, aby wspierać jej rozwój. Amerykański koncern nie zajmuje się wyłącznie aplikacjami graficznymi, ale rozszerza swoje zainteresowania również na inne rynki, takie jak usługi marketingu cyfrowego.

Ponownie mówimy o wysokiej klasy narzędziu, z wieloma zaawansowanymi funkcjami (generowanie leadów, CRM, email marketing, lejek sprzedaży, automatyzacja, segmentacja, lead scoring, zarządzanie mediami społecznościowymi, SEO, retargeting, analityka), które pozwalają na tworzenie, zarządzanie i mierzenie kampanii marketingowych na wielu kanałach.
Dzięki zaawansowanemu targetowaniu, machine learning i analityce predykcyjnej Marketo Engage może również prezentować najbardziej odpowiednie treści każdemu z twoich kontaktów, dzięki czemu możesz znacznie zwiększyć współczynnik odpowiedzi i konwersji.
Ceny abonamentów tego oprogramowania są bardzo wysokie i zależą od wielkości bazy danych użytkowników, którymi zamierzasz zarządzać. Dlatego Marketo nadaje się dla firm mających rozbudowaną strukturę, a na pewno nie nadaje się dla tych małych.
Główne cechy Marketo:
- Funkcje: generowanie leadów, CRM, mail marketing, lejek sprzedażowy, automatyzacja, segmentacja, lead scoring, zarządzanie mediami społecznościowymi, SEO, retargeting, analityka.
- Zalety: sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, analityka predykcyjna.
- Polecany dla: średnich i dużych firm.
- Cena: różni się w zależności od wielkości bazy kontaktów.
6. Pardot
Pardot to oprogramowanie do automatyzacji marketingu stworzone przez Salesforce, więc zapewnia cały szereg integracji z tym słynnym CRM. W szczególności jest to rozwiązanie przeznaczone do marketingu B2B czyli do generowania i zarządzania kontaktami biznesowymi, tworzenia skierowanych do nich kampanii marketingowych.

Funkcje zawarte w projekcie to przede wszystkim: mail marketing, generowanie leadów, lead scoring, zarządzanie leadami, tworzenie landing page, raportowanie oraz lejek sprzedażowy. Wszystko to jest wzmocnione przez sztuczną inteligencję Pardot, która pomaga zmaksymalizować wyniki.
Jeśli chodzi o ceny, to te zaczyną się od $1250 miesięcznie dla planu podstawowego, aż do $15,000 miesięcznie dla planu premium, z wszystkimi funkcjami. Oczywiście jest to rozwiązanie odpowiednie tylko dla firm o pewnej wielkości, których głównymi klientami są inne firmy. Ponadto, Pardot jest idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy już korzystają z Salesforce CRM.
Główne cechy Pardot:
- Funkcjonalność: mail marketing, generowanie leadów, lead scoring, zarządzanie leadami, tworzenie landing page, zaawansowana analityka, lejek sprzedażowy, zaawansowane targetowanie.
- Zalety: sztuczna inteligencja, pełna integracja z Salesforce CRM.
- Polecany dla: średnich i dużych firm z klientami B2B.
- Cena: od 1250 $ miesięcznie za plan podstawowy.
Jak wybrać odpowiednie narzędzie marketing automation
Wybór odpowiedniego oprogramowania do automatyzacji marketingu jest bardzo ważny dla firmy, freelancera lub marketera internetowego. W rzeczywistości jest to pierwszy krok do rozpoczęcia tworzenia skutecznych i wysoce spersonalizowanych kampanii marketingowych skierowanych do potencjalnych klientów.
Oczywiście, nie ma absolutnie najlepszej platformy marketing automation. Aby określić tę, która najlepiej odpowiada twoim potrzebom, musisz przeanalizować kilka czynników, które pokrótce omówimy poniżej.
- Twój budżet
Jeszcze zanim zaczniesz porównywać różne platformy dostępne na rynku, musisz wziąć pod uwagę swój budżet. Ile realnie możesz wydać na automatyzację działań marketingowych w twojej firmie?
Pamiętaj, że im większa liczba leadów, którymi będziesz musiał zarządzać, tym wyższe będą koszty automatyzacji i zarządzania CRM.
Jeśli dopiero zaczynasz, jesteś nowy w świecie automatyzacji marketingu lub masz ograniczony budżet, polecamy ci GetResponse, który oferuje najbardziej przystępne cenowo plany, a także jest bardzo łatwy w obsłudze.
- Łatwość użycia
Kolejnym bardzo ważnym aspektem do rozważenia przy wyborze oprogramowania do automatyzacji marketingu jest łatwość użytkowania. Wiele platform tego typu, takich jak GetResponse czy Brevo, oferuje gotowe szablony emaili, a także bardzo intuicyjny interfejs, który zaspokaja potrzeby niedoświadczonych użytkowników.
Jeśli natomiast chcesz korzystać z bardziej złożonego oprogramowania, takiego jak HubSpot czy Marketo, pamiętaj, że początkowo ty i twój zespół będziecie musieli poświęcić trochę czasu, aby nauczyć się, jak ono działa i jak wykorzystać 100% jego potencjału.
- Rodzaj klientów, których posiadasz
Jeśli twoimi klientami są głównie osoby fizyczne, a twoim celem jest sprzedanie im produktów lub usług poprzez email marketing lub media społecznościowe, powinieneś zdecydować się na platformę B2C marketing automation, taką jak GetResponse lub Active Campaign.
Jeśli masz do czynienia głównie z klientami korporacyjnymi lub innymi firmami, będziesz preferował oprogramowania do automatyzacji marketingu B2B, takiego jak Pardot, które oferuje specjalne funkcje do tworzenia wysoce spersonalizowanych kampanii marketingowych, które są skierowane nawet do niewielkiej liczby kluczowych kontaktów.
- Inne narzędzia, których używasz
Aby wybrać najlepszą platformę marketing automation dla swoich potrzeb, musisz również wziąć pod uwagę inne narzędzia, których używasz w swojej firmie, aby upewnić się, że nigdy nie napotkasz problemów z niekompatybilnością.
Na przykład, jeśli prowadzisz biznes e-commerce z Shopify, będziesz chciał użyć narzędzia, które oferuje dobre integracje z tą platformą e-commerce, takie jak GetResponse lub Active Campaign.
Jeśli używasz Salesforce jako swojego systemu CRM, możesz wygodnie zintegrować go z platformą taką jak Pardot. Jeśli natomiast nie posiadasz jeszcze samodzielnego systemu CRM, możesz rozważyć skorzystanie z narzędzia takiego jak Active Campaign lub HubSpot, które oferują CRM zintegrowany z ich platformą marketing automation.
- Twoje potrzeby
Wreszcie, ważne jest również, aby zrozumieć, jakie są twoje prawdziwe potrzeby w świecie automatyzacji marketingu. Jeśli potrzebujesz prostej platformy do e-mail marketingu i masz tylko kilka kontaktów do zarządzania, możesz zdecydować się na początkowo darmowe rozwiązanie, takie jak Brevo lub MailChimp.
Jeśli chcesz mieć wszystko, czego potrzebujesz, do tworzenia stron sprzedażowych, wysyłania newsletterów, generowania leadów, prowadzenia webinarów i tworzenia sekwencji emaili, możesz zdecydować się na GetResponse.
Z drugiej strony, jeśli twoje potrzeby są bardzo specyficzne i chcesz wykorzystać sztuczną inteligencję do maksymalizacji efektów kampanii marketingowych, możesz rozważyć skorzystanie z wysokiej klasy oprogramowania, takiego jak Marketo czy Pardot.