Najlepsze narzędzia SEO: ranking 10 SEO tools

najlepsze narzędzia seo

Jakie są najlepsze narzędzia SEO w 2022 roku? Czy istnieją jakieś darmowe narzędzia SEO?

Przekonajmy się o tym w tym artykule, w którym znajdziesz 10 najlepszych SEO tools do wyszukiwania słów kluczowych, analizy domen, backlinków i szybkości ładowania stron.

Wybraliśmy poniższe narzędzia SEO w oparciu o kilka czynników: popularność, wydajność, funkcjonalność i stosunek jakości do ceny. Po zakończeniu tego artykułu będziesz wiedział, które narzędzie SEO jest najlepsze dla twoich potrzeb i twojego projektu w sieci!

Najlepsze narzędzia SEO: top 10

Poniżej znajduje się nasz wybór najlepszych kompletnych pakietów SEO. Są to płatne platformy typu wszystko w jednym, przeznaczone dla tych, którzy naprawdę chcą coś zmienić w swoim blogowaniu i działaniach marketingu cyfrowego.

Niektóre z tych narzędzi SEO oferują również bezpłatne funkcje lub darmowe okresy próbne.

1. SEMrush

SEMrush (oficjalna strona tutaj) jest zdecydowanie najczęściej używanym narzędziem SEO na świecie, dzięki dużej liczbie funkcji, które oferuje, oraz językom i krajom, które obsługuje.

narzędzia seo semrush

Umożliwia on analizę słów kluczowych i domen z wielu krajów, dlatego jest niezbędny w przypadku projektów wielojęzycznych i firm działających na kilku rynkach.

Dzięki SEMrush można na przykład:

  • Dokonać analizy domeny w odniesieniu do określonego kraju i języka, oceny słów kluczowych, na które domena jest pozycjonowana, jej backlinków, trendów w poszczególnych miesiącach, głównych konkurentów, ruchu organicznego i płatnego.
  • Wykonać analizę słów kluczowych, oceniając miesięczny wolumen wyszukiwania i poziom konkurencyjności dla danego słowa kluczowego.
  • Zarządzać swoimi projektami SEO, uzyskując szereg codziennych informacji, które pozwolą monitorować postępy.
  • Uzyskać wgląd w działania marketingowe, aby przeanalizować wyniki konkurencji i wiele więcej.

Możesz wypróbować SEMrush za darmo przez 7 dni, klikając i rejestrując się za pomocą tego linku. Po tym okresie koszt wynosi od 99 USD miesięcznie.

Podsumowując, jest to narzędzie typu all-in-one, które pozwala kontrolować wszystkie projekty SEO, niezależnie od tego, gdzie się znajdują. Obecnie jest liderem branży na arenie międzynarodowej.

2. Senuto

Senuto (oficjalna strona tutaj) to z kolei najbardziej popularne polskie narzędzie SEO, z którego (według serwisu) korzysta nawet 80% specjalistów SEO w Polsce. Z pewnością cieszy się dużym gronem klientów nie bez powodu.

narzędzie seo senuto

Senuto może pochwalić się współpracą z wieloma znanymi firmami i mediami w Polsce. Dostarcza kompleksowy pakiet funkcji, który pozwala na poprawę pozycjonowania i stworzenie wartościowego i skutecznego contentu.

Serwis dostarcza rozwiązań na pięciu głównych polach:

  • Analiza widoczności: badanie widoczności i ruchu dowolnej domeny w Google. Masz dostęp do historii do 2015 roku, a dane są na bieżąco aktualizowane.
  • Baza słów kluczowych: dostęp do bazy słów kluczowych z całego świata. Możliwość filtrowania i monitorowania trendów.
  • Analiza SERP: analiza stron ze szczytu rankingów tak, by dostarczyć ci wytycznych do poprawy widoczności twojej witryny.
  • Monitoring pozycji: historia pozycjonowania, bieżące raporty i statystyki w oparciu o najnowsze dane pozwalające na mierzenie skuteczności SEO.
  • Content Planner: nowa funkcja polegająca na automatycznym proponowaniu treści i tematów, które następnie można umieścić w planerze.

Senuto proponuje 4 różne pakiety, których cena zaczyna się od 83 zł miesięcznie. Oprócz dostępu do serwisu w przeglądarce, możemy korzystać z niego przez aplikację mobilną.

Możesz wypróbować narzędzie Senuto przez 14 dni za darmo. Okres próbny dotyczy pakietu Standard i nie wymaga podawania danych karty płatniczej.

3. Mangools

Mangools (oficjalna strona tutaj) to kolejny bardzo interesujący SEO tool, dostarczający potężnych narzędzi do analizy SEO, opracowany przez międzynarodowy zespół z siedzibą na Słowacji.

mangools seo tools

Strona Mangools wyróżnia się atrakcyjną oprawą wizualną, która dowodzi wyjątkowej dbałości, z jaką pracują twórcy tego oprogramowania.

Przechodząc do szczegółów, Mangools składa się z zestawu 5 głównych narzędzi SEO:

  • KWFinder: to narzędzie zostało opracowane jako pierwsze i umożliwia przeprowadzanie zaawansowanych badań słów kluczowych. Jest bardzo skuteczne, a przede wszystkim dostępne w kilku językach. Umożliwia wyświetlanie wolumenu wyszukiwania słów kluczowych oraz stron, które aktualnie zajmują miejsce w rankingu dla danego słowa kluczowego.
  • SERPChecker: narzędzie uzupełniające poprzednie, pozwala na przeglądanie SERP-ów, czyli stron, które znalazły się w rankingu dla danego słowa kluczowego, a jednocześnie dostarcza wielu informacji na temat autorytetu poszczególnych stron.
  • SERPWatcher: Narzędzie SEO, które umożliwia śledzenie wyników wybranych słów kluczowych w czasie, aby ocenić, czy ranking ulega poprawie, czy też odwrotnie.
  • LinkMiner: bardzo przydatne narzędzie SEO do wyświetlania backlinków stron i witryn. Pamiętaj, że backlinki to linki pochodzące ze stron spoza twojej witryny i są bardzo ważnym czynnikiem SEO dla rankingu wyników wyszukiwań.
  • SiteProfiler: Pakiet Mangools kończy SiteProfiler, narzędzie, które pozwala na przeprowadzenie analizy domeny, uzyskując cały szereg statystyk i informacji, które są bardzo przydatne przy tworzeniu strategii SEO.

Możesz wypróbować Mangools za darmo przez 10 dni, aby sprawdzić, czy jest to odpowiednie narzędzie SEO dla ciebie. Już dziś skorzystaj z bezpłatnej wersji próbnej!

4. Link Assistant

Link Assistant (oficjalna strona tutaj) to kompletny pakiet SEO, wprowadzony na rynek w 2004 roku i używany przez tysiące małych, średnich i dużych firm. Mówiąc wprost, jest to trzeci najczęściej używany program SEO na świecie, wielokrotnie nagradzany jako najlepszy zestaw narzędzi SEO typu all-in-one i najlepiej sprzedający się produkt.

link assistant tool seo

Link Assistent udostępnia cztery narzędzia, które można zakupić oddzielnie lub jako część pakietu oprogramowania „SEO PowerSuite all-in-one”.

  • Rank Tracker: dzięki niemu można przeprowadzać badania słów kluczowych w kilku językach i sprawdzać wszystkie wyniki, jakie uzyskuje się w rankingu dla różnych słów kluczowych.
  • Audytor witryny: umożliwia przeprowadzenie pełnego audytu SEO bloga lub witryny, znalezienie błędów i przeanalizowanie wyników oraz on-page SEO.
  • SEO Spyglass: narzędzie, za pomocą którego można szpiegować strategię link buildingu konkurencji i tworzyć własną.
  • LinkAssistant: pomaga w identyfikacji nowych możliwości budowania linków.

Link Assistant to oprogramowanie, które można pobrać (kliknij tutaj, aby pobrać). Niektóre podstawowe funkcje są oferowane bezpłatnie, natomiast cena pełnego pakietu SEO PowerSuite wynosi 596 euro rocznie, czyli mniej niż w przypadku innych narzędzi, takich jak SEMrush.

5. Moz

Moz to kolejne historyczne narzędzie SEO, jedno z najlepszych dostępnych na rynku, rozwijane przez Randa Fishkina i Gillian Muessig od 2004 roku.

moz seo tools

Moz jest dostępny w postaci dwóch pakietów podstawowych:

  • Moz Pro (All-in-One Website SEO): jest to pakiet all-inclusive, który, podobnie jak poprzednie, opisane powyżej, pozwala na analizę domen, słów kluczowych, linków i konkurencji. Oprogramowanie jest dostępne w cenie od 99 USD miesięcznie, ale można je wypróbować bezpłatnie przez cały miesiąc.
  • Moz Local (SEO-Integrated Business Listings): jest to pakiet przeznaczony dla tych, którzy posiadają stacjonarny sklep i chcą promować swoją działalność poprzez pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Obecnie jest on dostępny tylko w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii, a jego cena zaczyna się od 129 dolarów za rok.

Oprócz Moz Local, który zaspokaja dość szczególne potrzeby ze względu na ograniczenia geograficzne, Moz Pro może być skutecznie wykorzystywany w projektach, które zamierzają pozycjonować się w różnych krajach i językach.

6. Majestic

Majestic jest jednym z najlepszych narzędzi SEO do badania backlinków posiadanych przez stronę. Chociaż został on stworzony z myślą o tym konkretnym celu, obecnie rozszerza się na analizę domen i słów kluczowych.

majestic narzędzie do pozycjonowania

Jednak największy potencjał nadal skupia się na analizie backlinków. Jeśli jeszcze tego nie wiesz, backlinki to nic innego jak linki wskazujące na twoją stronę z zewnętrznych źródeł.

Są one same w sobie silnym czynnikiem rankingowym SEO. Są wykorzystywane przez algorytm Google jako dowód na to, że treść, do której prowadzi link, ma status autorytetu i jest zgodna z tematem.

Cóż, Majestic umożliwia analizę wszystkich linków kierujących do witryny użytkownika oraz porównanie ich liczby i jakości z linkami konkurencji, dzięki czemu można ustalić strategię pokonania rywali.

Usługa ta jest płatna, a jej koszt zaczyna się od 46,99 euro miesięcznie za pakiet Lite, który zasadniczo zaspokaja potrzeby większości użytkowników.

7. Ahrefs

Podobnie jak jego poprzednik, Ahrefs jest kolejnym topowym narzędziem SEO do analizy backlinków, które teraz rozszerzono, aby zapewnić wszystkie funkcje potrzebne do poprawy pozycji w wyszukiwarkach.

ahrefs narzędzie seo

Ahrefs jest obecnie wyposażony w 5 głównych narzędzi:

  • Site Explorer: narzędzie to pozwala uzyskać szczegółowe dane na temat ruchu organicznego i profilu backlinków danej witryny, analizując trendy w czasie.
  • Keywords Explorer: narzędzie do analizy słów kluczowych, dostarczające informacji o miesięcznym wolumenie wyszukiwania, trudności słów kluczowych, CPC w przypadku płatnego sponsoringu oraz podział wyszukiwania według krajów.
  • Site Audit: jest to profesjonalny audyt SEO, przeprowadzany dla ciebie przy użyciu oprogramowania Ahrefs. Będziesz w stanie odkryć nawet najbardziej ukryte problemy i podjąć aktywne kroki w celu poprawy wydajności witryny.
  • Rank Tracker: umożliwia monitorowanie rankingu witryny według określonych słów kluczowych, w tym powiadomienia o zmianach w SERP-ach.
  • Content Explorer: eksplorator treści uzupełnia zestaw narzędzi SEO, dając dostęp do treści, które osiągają najlepsze wyniki w danej niszy.

Oprogramowanie Ahrefs jest dostępne od 99 USD miesięcznie, z opcją 7-dniowego okresu próbnego za 7 USD.

8. Ubersuggest

Ubersuggest to narzędzie SEO opracowane przez Neila Patela, jednego z najbardziej znanych blogerów i ekspertów SEO na świecie. Oferuje on wiele zaawansowanych funkcji, z których część jest bezpłatna.

seo tool ubersuggest

Za pośrednictwem serwisu Ubersuggest masz dostęp do następujących funkcji:

  • Analiza słów kluczowych: wyświetlanie liczby wyszukiwań i trudności wszystkich słów kluczowych wyszukiwanych w Google, we wszystkich językach świata.
  • Przegląd domen: pozwala zobaczyć wyniki rankingu i ruch organiczny twojego bloga lub blogów należących do twojej konkurencji.
  • Pomysły na treści: dowiedz się, które treści otrzymują najwięcej udostępnień i backlinków w twojej niszy rynkowej.
  • Analiza backlinków: dowiedz się, jakie backlinki otrzymali twoi konkurenci, i ułóż swoją strategię link buildingu.

Zakładając konto w serwisie Ubersuggest, uzyskasz dostęp do wielu bezpłatnych funkcji. Aby w pełni wykorzystać możliwości tego narzędzia SEO, należy jednak wykupić abonament, którego cena zaczyna się od 29 euro miesięcznie.

9. Screaming Frog

Screaming Frog to historyczne narzędzie SEO, które jest używane, gdy konieczne jest przeprowadzenie dogłębnej analizy wszystkich stron witryny. Jest to oprogramowanie do pobrania.

screaming from tool seo

Za pomocą tego narzędzia SEO można sprawdzić wszystkie strony swojej domeny, domeny klienta lub konkurenta i wykonać następujące czynności:

  • znaleźć „niedziałające” łącza (broken links) prowadzące do niedziałających stron;
  • przeanalizować tytuły stron, ich meta dane i treść;
  • wygenerować mapę strony w formacie XML;
  • sprawdzić stan przekierowań witryny;
  • kontrolować, czy nie występują duplikaty treści;
  • sprawdzić pliki robot.txt;
  • wyświetlić architekturę witryny;
  • i wiele innych!

Podsumowując, jest to bardzo ciekawe narzędzie, wykorzystywane przez wszystkich specjalistów SEO do audytowania stron swoich klientów. Screaming Frog oferuje również wersję bezpłatną z ograniczonymi funkcjami, natomiast wersja płatna kosztuje około 170 euro rocznie.

10. GTmetrix

Na zakończenie naszego zestawienia najlepszych narzędzi SEO przedstawiamy GTmetrix, przydatne narzędzie do sprawdzania szybkości ładowania witryny.

gtmetrix seo tools

Szybkość ładowania witryny i jej stron to kolejny bardzo ważny czynnik rankingu SEO. Witryna, która szybko się ładuje, jest wysoko oceniana przez Google, dzięki czemu uzyskuje lepsze wyniki i większy ruch organiczny.

GTmetrix dostarcza szczegółowych danych na temat szybkości ładowania witryny, ale nie tylko. Można także sprawdzić, które ciężkie elementy spowalniają witrynę, jak strony ładują się na różnych urządzeniach i jak zachowują się w zależności od kraju, z którego są przeglądane.

Twoja witryna zostanie oceniona na podstawie jej wydajności, a najważniejsze problemy zostaną wyróżnione, tzn. te, którymi należy się zająć w pierwszej kolejności, aby poprawić szybkość ładowania i pozycję w rankingu organicznym.

GTmetrix oferuje bezpłatne funkcje w planie darmowym, ale plany płatne, które są znacznie bardziej wszechstronne, zaczynają się już od 10 USD miesięcznie.

Jakie są darmowe narzędzia SEO?

Do tej pory mówiliśmy tylko o profesjonalnych i płatnych narzędziach SEO. Ale czy istnieją również darmowe narzędzia dla początkujących, którzy nie dysponują jeszcze odpowiednim budżetem? Odpowiedź brzmi: tak!

Poniżej znajdziesz parę najlepszych darmowych narzędzi SEO, wszystkie oferowane przez Google:

1. Google Search Console

Google Search Console to narzędzie SEO oferowane bezpłatnie bezpośrednio przez Google, dzięki czemu prezentuje rzeczywiste dane dotyczące rankingu.

seo google tools

Podczas gdy inne narzędzia SEO próbują przybliżać informacje na temat rankingu witryny w wyszukiwarkach (zwłaszcza w Google, który jest zdecydowanie najczęściej używany), Google Search Console pobiera dane bezpośrednio ze źródła i podaje rzeczywiste wartości kliknięć organicznych, wyświetleń i rankingu dla każdego słowa kluczowego.

Jego zaletą jest to, że jest to narzędzie bezpłatne i każdy może go użyć. Po założeniu bloga lub witryny wystarczy połączyć się z Search Console Google (kliknij tutaj), aby monitorować postępy w rankingu.

Ponadto za pośrednictwem Search Console można sprawdzić, czy Google podjęło jakiekolwiek działania przeciwko witrynie, takie jak ręczne działania w celu ukarania rankingu SEO w wyniku stosowania nieprawidłowych praktyk lub nieprzestrzegania standardów jakości dla webmasterów.

To darmowe narzędzie SEO nie pozwala jednak na monitorowanie backlinków, sprawdzanie konkurencji ani nawet analizowanie słów kluczowych. Służy on jedynie do wyświetlania wyników witryny w Google, ale to i tak całkiem sporo.

2. Google Keyword Planner

Innym darmowym narzędziem SEO jest Keyword Planner (Planer słów kluczowych), również z oferty Google, służący do wybierania odpowiednich słów kluczowych do wykorzystania w Google Ads.

planer słów kluczowych google seo tool

Narzędzie to powstało z myślą o tych, którzy chcą zapłacić Google za wyświetlanie ich witryny w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Są to tak zwane wyniki sponsorowane, które zawsze pojawiają się nad wynikami organicznymi.

Planer słów kluczowych jest jednak również doskonałym darmowym narzędziem SEO. Umożliwia bowiem poznanie liczby wyszukiwań i stopnia trudności każdego słowa kluczowego w różnych językach.

Jedyny problem polega na tym, że jeśli nie wydasz żadnych pieniędzy na płatne reklamy, Google poda ci tylko orientacyjne zakresy liczby wyszukiwań. Na przykład można sprawdzić, że dane słowo kluczowe jest wyszukiwane od 1000 do 10000 razy w miesiącu, ale nie poznamy dokładnej liczby wyszukiwań. Ponieważ jednak jest to narzędzie bezpłatne, nie należy oczekiwać więcej.

Jak wybrać najlepszy SEO tool?

Wszystkie najlepsze narzędzia SEO wymagają opłacania miesięcznego lub rocznego abonamentu. W rzeczywistości nie istnieją profesjonalne narzędzia, które byłyby całkowicie bezpłatne.

Jeśli więc dopiero co założyłeś bloga i nadal nie zarabiasz na nim pieniędzy, „poradzisz sobie”, korzystając z Google Search Console i Google Keyword Planner. Będzie to więcej niż wystarczające w początkowym okresie.

Jeśli natomiast masz firmę lub twój projekt SEO zaczął przynosić zyski, priorytetem będzie dla ciebie rozpoczęcie korzystania z kompleksowej i profesjonalnej platformy. Na rynek polski polecamy Senuto, który ma najlepszy stosunek ceny do jakości. Jeśli pracujesz z wieloma językami i krajami, SEMrush jest najlepszym narzędziem.

To już koniec tego artykułu na temat najlepszych narzędzi SEO w 2022 roku. Więcej interesujących treści na temat marketingu cyfrowego można znaleźć na naszym blogu socialgain.pl.

5/5 - (1 vote)

Czytaj również: