Planowanie postów na Instagramie: 7 najlepszych narzędzi

instagram posty jak planować

Jakie są najlepsze narzędzia do planowania postów na Instagramie?

Z tego artykułu dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o tym, jak planować posty na Instagramie, jak wybierać najlepsze pory dnia na publikowanie treści i dlaczego tak ważne jest posiadanie precyzyjnego kalendarza redakcyjnego.

Zaprezentuję ci również listę najlepszych narzędzi i aplikacji, które pozwalają automatycznie planować i publikować posty, zdjęcia, filmy i historie na Instagramie.

Jesteś gotowy? Zaczynajmy!

NAJLEPSZE NARZĘDZIA SOCIAL MEDIA

5/5
4.7/5
4.5/5

Planowanie postów na Instagramie: najlepsze narzędzia i aplikacje

Poniżej znajdziesz najlepsze narzędzia i aplikacje do zaplanowania postów na Instagramie: te najbardziej lubiane i używane przez agencje internetowe i menedżerów mediów społecznościowych w 2023 roku, ale również te, które są tanie i łatwe w użyciu dla absolutnie początkujących.

1. NapoleonCat

NapoleonCat to polski serwis oferujący różnego rodzaju narzędzia i rozwiązania związane z prowadzeniem profilu w mediach społecznościowych. Swoje usługi kieruje do mniejszych i większych firm, agencji i specjalistów social media, ale też blogerów i influencerów.

social media management tool napoleoncat

NapoleonCat wśród dostępnych usług ma także planowanie postów na Instagramie. To narzędzie organizacji publikacji na Instagramie, z którego może korzystać cały twój zespół. Dzięki niemu do dyspozycji masz serię bardzo użytecznych opcji, taki jak:

  • Automatyczne publikowanie postów na Instagramie;
  • Nielimitowane planowanie postów na Instagramie ze znacznym wyprzedzeniem;
  • Kalendarz redakcyjny postów na Instagramie;
  • Kompletne projektowanie postów, wraz z edycją contentu wizualnego, dodawaniem opisów, hashtagów i emoji;
  • Zapisywanie przygotowanych postów w formie szkiców;
  • Dzielenie się z zespołem i zarządzanie wspólna pracą.

Dzięki narzędziom NapoleonCat planowanie postów na Instagramie przyniesie ci realne korzyści w postaci zwiększonego organicznego zaangażowania. A to za sprawą określenia lokalizacji i optymalnego wykorzystania hashtagów.

NapoleonCat kosztuje od 77 zł miesięcznie 1 profilu i 1 użytkownika. Możesz go jednak wypróbować zupełnie za darmo przez 14 dni, klikają poniższy przycisk.

FunkcjeKalendarz redakcyjny, automatyczne publikowanie postów na IG, zapisywanie szkiców postów, edytor do tworzenia postów, udostępnianie pracy zespołowi
Cenaod 77 zł miesięcznie
Darmowy okres próbny14-dniowy okres próbny

2. Iconosquare

Iconosquare to świetna platforma służąca do analizy i zarządzania social media, używana przez agencje i profesjonalistów z całego świata, starających się poprawić wizerunek w mediach społecznościowych. Planowanie postów i relacji na Instagramie to jedna z flagowych funkcji tego serwisu.

iconosquare planowanie postów na instagramie

Iconosquare pozwoli ci na zaplanowanie i automatyczne publikowanie każdej formy treści na Instagramie, w tym relacji, dzięki kompletnemu kalendarzowi redakcyjnemu, którym sterujemy bezpośrednio z aplikacji. Dzięki funkcji podglądu możemy jeszcze przed publikacją postów podejrzeć wygląd naszego feeda na Instagramie.

Poza opcjami związanymi z publikowaniem Iconosquare oferuje również doskonałe narzędzia analizy oraz zaawansowane funkcje social media listening w celu szpiegowania twoich konkurentów i monitorowania tego, co zostało powiedziane w mediach społecznościowych na temat twojej marki.

Aby zarejestrować się na Iconosquare i otrzymać prawo do bezpłatnego 14-dniowego okresu próbnego, kliknij ten link. Ponadto, wpisując w momencie zakupu kod icopromo5, otrzymasz natychmiast 5% zniżki.

FunkcjePlaner automatycznych publikacji, analizy, raporty, monitorowanie, zarządzanie komentarzami i wzmiankami, social media listening, narzędzia pracy zespołowej
CenaOd 49$ miesięcznie
Darmowy okres próbny14-dniowy okres próbny

3. Social Pilot

SocialPilot to profesjonalne narzędzie do planowania i marketingu na mediach społecznościowych, które może być używane z Instagramem, Facebookiem, Twitterem, LinkedIn, Google Moja Firma, Pinterest, Tumblr i kilkoma innymi drugorzędnymi portalami społecznościowymi.

social pilot narzedzia planowanie postow instagram

Pozwala zarządzać kontami głównych mediów społecznościowych i poprawiać ich efektywność z poziomu jednej platformy dzięki automatycznemu planowaniu publikacji i wielu innym wyjątkowym funkcjom.

Narzędzie to, wyróżniające się na tle innych i dość skuteczne, jest wysoko cenione przez profesjonalistów z branży, menedżerów mediów społecznościowych i marketerów cyfrowych. Do mocnych stron Social Pilot należą:

  • zaawansowane narzędzia do zarządzania zespołem roboczym;
  • przejrzysta i zaawansowana analityka;
  • scentralizowane zarządzanie wszystkimi wiadomościami i komentarzami;
  • kalendarz redakcyjny;
  • funkcja kanału RSS.

Social Pilot oferuje bezpłatną wersję 14-dniową (możesz ją pobrać stąd) i jest moim zdaniem jednym z najlepszych narzędzi do planowania postów na Instagramie i nie tylko.

FunkcjeKalendarz redakcyjny, automatyczna publikacja, asystent AI, zarządzanie zespołem i kontaktem z klientami, biblioteka treści, automatyzacja RSS
CenaOd 25$ miesięcznie
Darmowy okres próbny14-dniowy okres próbny

4. Sked Social

Sked Social (tutaj oficjalna strona internetowa) to bardzo dobre narzędzie do automatycznego planowania i publikowania postów, zdjęć, filmów i relacji na Instagramie. Oprócz Instagrama ta aplikacja może być również używana do nieograniczonego planowania treści na Facebooku, Twitterze i LinkedIn.

sked social instagram planowanie

Główne mocne strony Sked Social to:

  • kalendarz redakcyjny „przeciągnij i upuść”, aby lepiej zarządzać publikacjami;
  • podgląd twoich postów tak, jakbyś je widział na Instagramie;
  • planer, który pozwala zaplanować treści wizualnie;
  • dostępność aplikacji mobilnych (iOS i Android);
  • zaawansowane raporty do analizy wszystkich wyników twoich postów;
  • nieograniczona liczba użytkowników.

Już ponad 10 tysięcy firm, agencji internetowych i menedżerów mediów społecznościowych na całym świecie z zadowoleniem korzysta ze Sked Social, który bez wątpienia jest jednym z najbardziej obiecujących narzędzi do programowania stories na Instagramie.

Ceny są przystępne i możesz wypróbować je bezpłatnie przez 7 dni, klikając tutaj.

FunkcjePlaner automatycznych publikacji, narzędzia pracy zespołowej, optymalizacja, narzędzia zwiększania zaangażowania i pozyskiwania klientów
CenaOd 25$ miesięcznie
Darmowy okres próbny7-dniowy okres próbny

5. Onlypult

Onlypult (tutaj oficjalna strona internetowa) to fantastyczne narzędzie online do zarządzania wieloma portalami społecznościowymi jak: Instagram, Facebook, Twitter, Linkedin, Google My Business, YouTube, Tik Tok, Tumblr, WordPress i Telegram.

onlypult narzedzia instagram

Wśród różnych funkcji Olnypult umożliwia automatyczne planowanie i publikowanie zdjęć, filmów i stories na Instagramie, nawet dla wielu kont jednocześnie.

To narzędzie jest bardzo łatwe w konfiguracji, ma bardzo intuicyjny interfejs graficzny, zintegrowany kalendarz redakcyjny oraz bardzo niską cenę. Posiada również aplikację na smartfony, dzięki czemu można go używać zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i sprzęcie mobilnym.

Dostarcza narzędzi analitycznych oceniających to, jak radzą sobie twoje posty i które hashtagi są najpopularniejsze. Ponadto zapewnia możliwość powierzenia planowania postów na Instagramie jednemu lub większej liczbie współpracowników, bez przyznawania hasła do konta.

Możesz zarejestrować się w Onlypult przez ten link, a otrzymasz dostęp do bezpłatnego okresu próbnego przez 7 dni, który pozwoli ci przetestować to narzędzie i sprawdzić, czy idealnie odpowiada twoim potrzebom.

FunkcjePlaner automatycznych publikacji, analityka social media, link builder i kreator landing pages, monitorowanie wyników, platformy streamingowe
CenaOd 17,50$ miesięcznie
Darmowy okres próbny7-dniowy okres próbny

6. Crowdfire

Crowdfire to bardzo skuteczna i kompletna aplikacja do planowania postów na Instagramie i zarządzania mediami społecznościowymi, używana w bezpłatnej i płatnej wersji przez ponad 19 milionów użytkowników w ciągu ostatnich kilku lat.

planowanie postow instagram

Dzięki Crowdfire możesz w bardzo wygodny sposób zaplanować (i zaprogramować) całą zawartość swoich kont na Instagramie, Facebooku, Twitterze i LinkedIn. Możesz go również użyć do planowania relacji na Instagramie.

Oszczędza dużo czasu, ponieważ dzięki zaawansowanym funkcjom może automatycznie dostosować pojedynczy post do wszystkich twoich profili społecznościowych, więc nie musisz już martwić się tworzeniem różnych postów dla każdej sieci społecznościowej.

Wystarczy jedno kliknięcie, aby zaplanować treść we wszystkich mediach społecznościowych, którymi zarządzasz!

Oprócz zarządzania treścią, Crowdfire oferuje bardzo interesujące zaawansowane funkcje (kanał RSS, analizy społecznościowe, sugestie hashtagów, ulepszanie obrazu…). Aby odkryć je wszystkie i skorzystać z bezpłatnej wersji próbnej, odwiedź jej oficjalną stronę internetową.

FunkcjeKalendarz redakcyjny, automatyczna publikacja, podgląd postów, najlepszy czas publikacji, kanał RSS, analizy, sugestie hashtagów, ulepszanie obrazu
CenaOd 9,99$ miesięcznie
Darmowy okres próbnyDarmowa wersja limitowana

7. Later

Later lub LaterGram (tutaj oficjalna strona internetowa) to jedno z najczęściej używanych bezpłatnych narzędzi do programowania postów i relacji na Instagramie, Facebooku, Pinterest i Twitterze.

later planowanie postow instagram

W rzeczywistości w wersji darmowej oferuje tylko możliwość korzystania przez użytkownika z jednego konta i zaplanowania maksymalnie 30 postów (stories pozostają wyłączone). Jeśli chcesz w pełni wykorzystać potencjał Later, musisz przejść na jeden z płatnych planów. Oto niektóre z zaawansowanych funkcji wersji pro programu Later:

  • analityka Instagram;
  • programowanie Instagram Stories;
  • sugestia najlepszych hashtagów;
  • planer wizualny na Instagramie;
  • sugestie dotyczące najlepszych godzin publikowania;
  • kalendarz redakcyjny.

Pamiętaj jednak, że Later działa tylko wtedy, gdy zainstalujesz go również na swoim urządzeniu mobilnym i uaktywnisz. Wówczas przed publikacją otrzymasz powiadomienie. Umożliwi to również wprowadzenie najnowszych zmian w poście przed potwierdzeniem publikacji.

FunkcjeEdytor i planer relacji, analizy, automatyczna publikacja, sugestie hashtagów, planer wizualny, planowanie reelsów, optymalizacja czasu publikacji
CenaOd 33,33$ miesięcznie
Darmowy okres próbnyDarmowa limitowana wersja

Po co planować posty na Instagramie? Zalety

Po zobaczeniu, jakie są najlepsze narzędzia i aplikacje do planowania postów na Instagramie, powinniśmy teraz powiedzieć sobie parę słów o tym, dlaczego tak ważne jest planowanie z wyprzedzeniem publikacji na różnych social media. Jakie są główne zalety takiego działania?

1. Oszczędność czasu

Planowanie postów na Instagramie stało się naturalną potrzebą dla tych, którzy profesjonalnie zajęli się publikowaniem treści (menedżerowie mediów społecznościowych), oraz dla tych, którzy muszą zarządzać jednym lub kilkoma firmowymi kontami na Instagramie, ale nie mogą przez cały czas trzymać smartfona w dłoni.

Krótko mówiąc, możliwość planowania zdjęć, filmów i relacji na Instagramie oszczędza cenny czas i pozwala znacznie efektywniej organizować dzień pracy. Na przykład możesz zdecydować się na utworzenie wszystkich postów w określony dzień tygodnia, a następnie zaplanować je tak, aby inne dni można było poświęcić na pozostałe aktywności.

2. Graficznie zaplanowany feed

Tworzenie i planowanie większej ilości postów równocześnie pozwala ci określić swój styl graficzny i sprawić, że będzie przejrzysty i spójny. Możesz np. nakładać zawsze te same filtry albo wybierać takie zdjęcia, które dobrze będą się prezentowały obok siebie. W ten sposób uporządkujesz swój profil i poprawisz wizerunek.

Ponadto, używając takich narzędzi jak choćby Sked Social, masz większą kontrolę nad feedem na Instagramie, jeszcze przez publikacją treści, dzięki tzw. narzędziu visual planner.

3. Wzrost zaangażowania obserwujących

Inną zaletą używania aplikacji do planowania postów na Instagramie jest możliwość publikowania więcej treści niż bez korzystania z nich, a przy tym możemy robić to zawsze o najlepszej porze, czyli wtedy, kiedy obserwujący są najbardziej aktywni.

To przełoży się na wzrost liczby followersów i zwiększone zaangażowanie na twoim profilu, jako że utrzymywanie wysokiej częstotliwości publikacji (w odpowiednich porach) jest jednym z fundamentalnych warunków, by móc szybko rozwinąć skrzydła na Instagramie.

Iconosquare sugeruje automatycznie odpowiednie pory na publikację twoich zdjęć i relacji, na podstawie zebranych danych dotyczących aktywności twoich followersów. To ogromna zaleta, z której grzechem by było nie skorzystać!

Jak zaplanować post na Instagramie?

Zobaczmy teraz, jak zaplanować post na IG. Zasadniczo, możesz to zrobić na dwa sposoby:

  • Za pomocą aplikacji lub programu do planowania postów na Instagramie;
  • Za pomocą Meta Business Suite.

W pierwszym wypadku używasz zewnętrznego narzędzia, w którym możesz dokładnie zaplanować datę i godzinę publikacji posta na Instagramie.

Oczywiście narzędzie, którego będziesz używać, będzie miało dostęp do twojego Instagrama za pośrednictwem twoich danych uwierzytelniających. W przeciwnym razie nie mogłoby opublikować treści w twoim imieniu.

Nawet jeśli wyłączysz komputer i smartfon, oprogramowanie będzie w stanie wykonać wymagane operacje, ponieważ korzysta z serwerów i jest niezależne od używanych urządzeń.

Ponadto większość narzędzi, które umożliwiają planowanie postów na Instagramie, oferuje możliwość zarządzania więcej niż jednym profilem za pomocą jednego interfejsu (i jednej subskrypcji). Oznacza to, że jeśli zarządzasz więcej niż jednym kontem, możesz zaplanować publikację wszystkich swoich treści w bardzo łatwy i uporządkowany sposób za pomocą jednej aplikacji.

planowanie postow na instagramie

Programowanie postów za pośrednictwem zewnętrznych aplikacji to praktyka dozwolona i polecana przez sam Instagram, który od 2018 roku daje zielone światło dla tego typu operacji, aby ułatwić pracę menedżerom mediów społecznościowych.

Jednak te funkcje są dostępne tylko dla firmowych kont na Instagramie, podczas gdy dla prywatnych nie pozostawiono możliwości planowania postów z wyprzedzeniem.

Umożliwiając dostęp do narzędzia, którego używasz do planowania postów na IG, współpracownikowi (lub firmie), możesz również całkowicie powierzyć zarządzanie zawartością swojego profilu bez konieczności zapewniania bezpośredniego dostępu do twojego profilu.

Jeśli chodzi o drugie rozwiązanie, to Meta Business Suite jest darmowym narzędziem od Facebooka pozwalającym na planowanie postów oraz relacji na Instagramie. Jest to bardzo przydatne oprogramowanie, które warto wypróbować, by ocenić, czy wolimy je od zewnętrznych aplikacji.

Planowanie postów na Instagramie i kalendarz redakcyjny

Powiązanym i istotnym aspektem programowania postów na Instagramie jest przygotowanie kalendarza redakcyjnego, który jest w stanie uporządkować i ułatwić publikację postów i stories.

Jeśli np. jesteś menedżerem social media i musisz zarządzać trzema firmowymi profilami na Instagramie, nie możesz rzecz jasna publikować postów o dowolnych porach i w przypadkowej kolejności.

W przeszłości firmy i menedżerowie social media używali prostego pliku Excela w celu stworzenia kalendarza redakcyjnego, ale rozwiązanie to okazywało się mało praktyczne i faktycznie odeszło do lamusa za sprawą powstania licznych aplikacji przeznaczonymi do planowania postów na Instagramie.

Narzędzia, które zaprezentowałem ci w tym wpisie, jak np. NapoleonCat, umożliwiają ci korzystanie, wraz z zespołem, z prostego kalendarza redakcyjnego.

planowanie postow na instagramie

Możesz wybrać też zaawansowane narzędzie takie jak Sked Social, które oprócz możliwości planowania postów na Instagramie udostępnia zintegrowany kalendarz redakcyjny typu „przeciągnij i upuść”, który jest naprawdę wygodny i intuicyjny.

Planując posty i relacje ze Sked Social, automatycznie tworzysz twój kalendarz redakcyjny, który możesz wyświetlić lub zmodyfikować jednym kliknięciem. Ponadto visual planner pozwoli ci przedpremierowo wyświetlić twój feed.

Możesz wypróbować Sked Social i jego kalendarz redakcyjny całkowicie za darmo przez 7 dni, aby dowiedzieć się, czy jest dla ciebie odpowiedni. Link do rejestracji jest tutaj.

Odpowiedzi na najczęstsze pytania

Jaka jest najlepsza aplikacja do planowania postów na Instagramie?

Najlepszym profesjonalnym narzędziem do planowania postów na Instagramie jest prawdopodobnie polski serwis NapoleonCat, który będzie odpowiednim wyborem w przypadku agencji internetowych, menedżerów social media i firm, które chcą zautomatyzować i zoptymalizować zarządzanie sieciami społecznościowymi.

Jak wygląda planowanie relacji na Instagramie?

Nie wszystko narzędzia oferują również planowanie relacji na Instagramie. Na szczęście są takie, które posiadają tę usługę. Należą do nich Iconosquare, Social Pilot i Sked Social. Wszystkie oferują również darmowy okres próbny, dzięki czemu możesz je przetestować i wybrać to, które najbardziej ci pasuje!

Kiedy najlepiej publikować posty na Instagramie?

Nie ma uniwersalnych godzin, kiedy najlepiej jest publikować posty na Instagramie: wszystko zależy od charakterystyki społeczno-demograficznej twoich followersów. Aby dowiedzieć się, jakie są najlepsze pory publikacji dla twojego profilu, możesz skorzystać z Instagram Insights lub skorzystać z zaawansowanego narzędzia, jakim jest Iconosquare.

Czy istnieje darmowa aplikacja do planowania postów na Instagramie?

Tak, w celu planowania postów na Instagramie za darmo możesz użyć Later, całkiem wygodnego narzędzia do zarządzania social media, będącego oficjalnym partnerem Instagrama. Pozwoli ci zaplanować do 30 postów (tylko zdjęcia, bez filmików) na jednym profilu miesięcznie.

5/5 - (5 votes)

Czytaj również: