Programy do mailingu: 6 najlepszych usług i narzędzi w 2023 roku

program do mailingu

Szukasz narzędzi do e-mail marketingu? Chcesz znaleźć dla siebie najlepszy program do mailingu? Jesteś we właściwym miejscu!

W tym artykule znajdziesz przegląd i porównanie najlepszych narzędzi do e-mail marketingu w 2023 roku. Programy do mailingu to platformy, usługi i narzędzia, które pozwolą ci zarządzać twoimi kontaktami, wysyłać newslettery, tworzyć automatyzacje, lejki sprzedażowe i wiele więcej.

Oczywiście nie istnieje jeden program do mailingu, który byłby odpowiedni dla wszystkich. Każdy z programów ma bowiem inne funkcje, integracje i ceny. Pod koniec lektury na pewno będziesz już wiedział, który system do mailingu sprawdzi się u ciebie najlepiej!

Najlepsze programy do mailingu w 2023 r.

Przejdźmy do przeglądu najbardziej znanych narzędzi do e-mail marketingu, dostępnych w 2023 roku. Aby wybrać najlepszy program do mailingu, porównamy ich funkcje i ceny.

1. GetResponse

GetResponse (tutaj oficjalna strona internetowa) to jeden z najlepszych programów do tworzenia mailingu dostępnych na rynku. Oferuje pakiet wysokiej jakości narzędzi, zintegrowanych w jednej platformie: email marketing, automatyzację marketingu, landing pages i webinaria.

narzędzie do mailingu GetResponse

Głównymi atutami GetResponse są z pewnością: jakość i wielofunkcyjność platformy, bardzo wysoki wskaźnik dostarczalności maili (średnio na poziomie 99% – co jest najwyższym wskaźnikiem w branży), łatwość obsługi oraz dużo niższe ceny niż u bezpośrednich konkurentów…

Ten program do mailingu posiada setki specjalnie zaprojektowanych szablonów wiadomości e-mail (wszystkie zostały zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych). Dlatego tworzenie profesjonalnie wyglądających newsletterów i autoresponderów nie sprawi kłopotu nawet osobom początkującym.

GetResponse za pośrednictwem swojej platformy oferuje również możliwość tworzenia nielimitowanych stron docelowych – landing pages (na przykład do zbierania e-maili i sprzedaży produktów/usług), prowadzenia webinariów (zarówno bezpłatnych, jak i płatnych), zarządzania reklamami na Facebooku lub Instagramie, tworzenia lejków sprzedaży i automatycznych sekwencji maili.

Dostępne są abonamenty miesięczne, roczne lub dwuletnie. Ceny zależą od wybranego pakietu i maksymalnej liczby obsługiwanych kontaktów. Na przykład plan podstawowy z 1000 kontaktami i abonamentem miesięcznym kosztuje niecałe 50 zł za miesiąc.

Ponadto przed zakupem pakietu możesz skorzystać z bezpłatnego 30-dniowego okresu próbnego bez konieczności podawania danych karty kredytowej! Platforma dostępna jest w języku polskim i obsługuje polską walutę! Zarejestruj się tutaj.

Zalety GetResponse:

  • Łatwość użycia
  • Możliwość prowadzenia webinariów
  • Możliwość tworzenia landing pages
  • 99% dostarczalności wiadomości
  • Doskonałe statystyki i analizy
  • Testy A/B wiadomości e-mail i stron docelowych
  • Cena podstawowa od 41 zł za miesiąc
  • 30 dniowy okres próbny
  • Strona dostępna w języku polskim

Wady GetResponse:

  • Tylko 1 użytkownik z pakietem podstawowym
  • Niewiele opcji segmentacji
  • Ograniczona funkcjonalność systemu CRM

2. Active Campaign

Active Campaign (tutaj oficjalna strona) to prawdopodobnie najpopularniejszy program do mailingu dla małych i średnich firm. Oferuje zaawansowane narzędzia email marketingu, automatyzacji sprzedaży i system CRM (zarządzanie relacjami z klientami).

email marketing narzędzia ActiveCampaign

Firma została założona w 2003 r. i zatrudnia 550 osób. Obecnie obsługuje ponad 100 tysięcy klientów z 161 krajów. Jej główna siedziba znajduje się w Chicago, w Stanach Zjednoczonych.

Active Campaign może być używany przez firmy, sklepy internetowe, freelancerów, web marketerów i przedsiębiorców cyfrowych do wysyłania newsletterów do swoich obserwatorów/klientów, a także do tworzenia bardzo złożonych automatycznych sekwencji emaili i lejków sprzedażowych.

Cechą wyróżniającą Active Campaign jest fakt, że posiada własny system CRM do zarządzania marketingiem, sprzedażą i relacjami z klientami. Doskonale sprawdza się w małych i średnich firmach, ponieważ ceny są dużo bardziej przystępne, gdy porównamy je z kosztami specjalistycznych narzędzi do CRM.

Jeśli chodzi o automatyzację marketingu, Active Campaign pozwala na tworzenie, w szybki i intuicyjny sposób, nawet bardzo złożonych lejków sprzedażowych i automatycznych sekwencji emaili, dzięki bardzo czytelnemu interfejsowi graficznemu i zaawansowanym opcjom segmentacji.

Wybierając pojedynczy kontakt ze swojej bazy danych, będziesz miał możliwość zobaczyć wszystkie jego funkcje, otrzymane i otwarte emaile, kliknięte linki, odwiedzone strony witryn, zakupione produkty i wiele więcej.

Jeśli chodzi o ceny na Active Campaign, to podstawowy plan z 1000 kontaktami i miesięczną opłatą kosztuje 49 dolarów miesięcznie i umożliwia dostęp dla 3 różnych użytkowników. Ponadto platforma oferuje bezpłatny, 14-dniowy okres próbny. Możesz skorzystać z niego tutaj.

Zalety Active Campaign:

  • Marketing SMS
  • Zaawansowane funkcje CRM
  • Zaawansowane opcje segmentacji
  • Dostępność wielu integracji
  • Dostęp dla 3 użytkowników w pakiecie podstawowym
  • Maksymalna kontrola nad każdym kontaktem
  • Zaawansowane oprogramowanie do automatyzacji marketingu

Wady Active Campaign:

  • Nie obejmuje landing page i webinarów
  • Nieco mniej intuicyjny interfejs w porównaniu do GetResponse
  • Brak systemu CRM, testów A/B i lead scoring w planie podstawowym

3. Brevo (wcześniej Sendinblue)

Brevo (oficjalna strona tutaj), wcześniej pod nazwą Sendinblue, to kolejny fantastyczny program do mailingu i do automatyzacji marketingu. Moim zdaniem jest jednocześnie skuteczny i bardzo łatwy w użytkowaniu.

programy do mailingu brevo

To narzędzie do mailingu oferuje bezpłatny plan z nieograniczoną liczbą kontaktów, który pozwala na wysyłanie do 300 emaili dziennie (możesz aktywować go tutaj).

Całkowicie za darmo będziesz mieć możliwość zarządzania listami kontaktów oraz wysyłania emaili i SMS-ów w ramach ustalonych wcześniej limitów dziennych. Ponadto możesz korzystać z biblioteki szablonów oraz niezwykle intuicyjnego i responsywnego edytora wiadomości e-mail.

Płatne plany mają doskonały stosunek jakości do ceny. Wyróżniają się przede wszystkim maksymalną, dzienną liczbą wiadomości e-mail, które można wysłać, biorąc pod uwagę, że liczba kontaktów jest zawsze nieograniczona (w przeciwieństwie do innych platform, które zazwyczaj naliczają opłaty na podstawie liczby posiadanych kontaktów).

Platforma oferuje dobrze rozwinięty system CRM oraz doskonałe funkcje automatyzacji, integracji i segmentacji. Umożliwia także tworzenie formularzy rejestracyjnych i landing pages, a także zarządzanie reklamami na Facebooku i retargeting.

Mówimy o dość nowym narzędziu do mailingu w porównaniu z innymi, takimi jak Active Campaign czy GetResponse (program ten został uruchomiony dopiero w 2012 roku). Jednak bez żadnych wątpliwości Brevo należy uznać za jedną z lepszych platform email marketingu na rynku, jeśli nie najlepszą.

Zalety Brevo:

  • Darmowy plan z nieograniczoną liczbą kontaktów i 300 mailami dziennie
  • Automatyzacja marketingu i segmentacja na wysokim poziomie
  • Doskonała biblioteka szablonów i edytor maili
  • Możliwość tworzenia formularzy rejestracyjnych i landing pages
  • Dobrze rozbudowany system CRM
  • Dobry stosunek jakości do ceny płatnych planów

Wady Brevo:

  • Nieco mniej intuicyjny interfejs niż w przypadku GetResponse
  • Reklamy na Facebooku i landing page dostępne tylko najdroższych planach

4. Aweber

Aweber (tutaj oficjalna strona internetowa) to kolejna usługa automatyzacji marketingu, która funkcjonuje na rynku już od ponad dwóch dekad. Umożliwia wysyłanie newsletterów i maili sprzedażowych, tworzenie automatyzacji i budowanie stron docelowych (landing pages) dzięki wygodnemu edytorowi wizualnemu.

program do newslettera Aweber

Mocnymi stronami Aweber są z pewnością efektywne raporty, testy skuteczności (Split test) i szczególna dbałość o marketing i pomiary wyników, czyli funkcje, które sprawiają, że platforma ta jest odpowiednia dla każdego, kto zajmuje się profesjonalnie marketingiem cyfrowym i mailowym.

Jakość szablonów, dostęp do narzędzi do tworzenia maili/stron typu drag&drop oraz możliwości automatyzacji to funkcje, dzięki którym Aweber może śmiało konkurować z GetResponse, choć cenowo wciąż nie może go pobić.

Aweber oferuje również całkowicie darmowy i nieograniczony czasowo plan, który pozwala na wysyłanie newsletterów (maksymalnie 3000 w ciągu miesiąca) do 500 kontaktów. Za pomocą tego linku możesz zarejestrować się i otrzymać bezpłatny plan. Dzięki niemu dowiesz się, jak działa interfejs tej platformy.

Zalety Aweber:

  • Doskonały edytor drag&drop do tworzenia maili i landing page
  • Darmowy plan z 500 kontaktami
  • Dobre funkcje automatyzacji marketingu
  • Bardzo duży nacisk na pomiary wyników

Wady Aweber:

  • Platforma dostępna tylko w języku angielskim
  • Wyższa cena za plany w porównaniu do pozostałych programów
  • Mało nowoczesny interfejs graficzny platformy

5. ConvertKit

ConvertKit (tutaj oficjalna strona internetowa) to najbardziej odpowiedni program do mailingu dla osób kreatywnych. Pisarze, blogerzy, artyści, influencerzy czy youtuberzy mogą w pełni korzystać z funkcji oferowanych przez tę platformę, aby tworzyć listy mailingowe i promować swoje treści za pośrednictwem newslettera.

darmowy program do mailingu ConvertKit

Możliwości automatyzacji są na dobrym poziomie, zważywszy, że ConvertKit pozwala tworzyć, w intuicyjny sposób, lejki i dość rozbudowane automatyczne sekwencje maili. Za pomocą tej platformy możesz również tworzyć landing page, formularze subskrypcji newsletterów i strony sprzedaży produktów cyfrowych.

Wartą podkreślenia funkcją ConvertKit jest obecność statystyk i wykresów słupkowych. Pozwalają one w dowolnym momencie przeanalizować, które posty lub źródła ruchu zwiększają liczbę kontaktów.

To bardzo ważna funkcja dla twórców treści, aktywnych na wielu portalach społecznościowych, a także dla blogerów, którzy chcą dokonywać pomiarów skuteczności swoich pojedynczych artykułów.

Jeśli chodzi o ceny usługi, to trzeba wspomnieć, że są one wyższe niż pakiety oferowane przez GetResponse i zbliżone do tych, które oferuje Active Campaign. Pełny plan, obejmujący do 1000 subskrybentów, kosztuje 25 dolarów miesięcznie.

Możesz jednak aktywować bezpłatny plan z ograniczonymi funkcjami (maksymalnie 1000 kontaktów) lub wypróbować płatny plan na 14 dni, bez konieczności podawania danych karty kredytowej. Zarejestruj się za darmo, klikając w ten link.

Zalety ConvertKit:

  • Idealny dla osób kreatywnych
  • Umożliwia sprzedaż produktów cyfrowych
  • Dbałość o grafikę i szczegóły
  • Doskonała dostarczalność wiadomości e-mail
  • Zaawansowane statystyki dotyczące pochodzenia subskrybentów

Wady ConvertKit:

  • Droższy niż GetResponse
  • Brak systemu CRM
  • Pod względem graficznym, niskiej jakości szablony e-maili

6. MailChimp

MailChimp (tutaj oficjalna strona) to bardzo popularny program do mailingu. Polecany jest szczególnie freelancerom i osobom zarządzającym małymi projektami marketingowymi online, gdyż oferuje bezpłatny plan obejmujący do 1000 maili miesięcznie.

program do mailingu MailChimp

Darmowy plan MailChimp nie pozwala jednak na dostęp do dużej liczby funkcji. Nie będziesz mógł na przykład korzystać z autoresponderów, automatyzacji marketingu i testów A/B. Mimo wszystko to świetna platforma, jeśli zależy ci głównie na możliwości wysyłania newsletterów do kilkuset kontaktów.

Platforma jest bardzo prosta w obsłudze nawet dla zupełnie początkującego użytkownika, a zarządzanie listami i kontaktami jest naprawdę intuicyjne. Co więcej, dzięki MailChimp masz również możliwość tworzenia formularzy rejestracyjnych, landing pages, a nawet całej strony hostowanej na serwerach i w domenie MailChimp.

Ponadto Mailchimp oferuje szeroką gamę integracji. Mailchimp łączy się praktycznie z każdą usługą. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz połączyć się z WordPressem, Facebookiem lub innym popularnym narzędziem do marketingu internetowego, z Mailchimp nie będziesz mieć żadnych problemów.

Jeśli chodzi o wady tego narzędzia do mailingu, należy wspomnieć, że zmusza ono użytkowników do dwukrotnego potwierdzenia subskrypcji swojej listy (najpierw na stronie, a następnie poprzez potwierdzenie na skrzynce e-mail).

Tak zwany double opt-in pozwala na pozyskiwanie adresów e-mail naprawdę zainteresowanych użytkowników, ale niestety znacznie ogranicza liczbę kontaktów, które już pozyskałeś.

Co więcej, szablony graficzne dostępne na Mailchimp nie są zbyt zróżnicowane. Usługi automatyzacji marketingu są bardziej ograniczone niż u głównych konkurentów. Ponadto ceny po przekroczeniu limitu 1000 maili są wyższe w porównaniu z tańszym programem do mailingu, takim jak GetResponse.

Zalety MailChimp:

  • Darmowy plan do 2000 kontaktów
  • Liczne integracje
  • Możliwość tworzenia landing page i stron
  • Intuicyjny interfejs graficzny

Wady MailChimp:

  • Niski stosunek jakości do ceny płatnych planów
  • Mało zróżnicowane szablony graficzne
  • Double opt-in
  • Ograniczone funkcje automatyzacji marketingu

Programy do mailingu: do czego służą

Po przeglądzie i porównaniu najlepszych programów do mailingu, przeanalizujemy teraz dokładniej rolę, jaką narzędzia te powinny odgrywać w każdej strategii marketingu online.

Musisz wiedzieć, że email marketing to jedno z ważniejszych działań strategicznych. Dlatego powinna z niego korzystać każda firma, zarówno mała, jak i duża.

Email marketing polega na stworzeniu bazy danych e-mail, składającej się z klientów lub potencjalnych klientów, oraz na regularnym wysyłaniu maili do tych kontaktów, w celu ich zatrzymania lub nakłonienia do zakupu.

Narzędzia do email marketingu czasami bardzo się od siebie różnią. Jednak zawsze ich głównym celem jest pomoc na każdym etapie tego procesu. W rzeczywistości pozwalają ci:

  • zbierać maile twoich potencjalnych klientów za pomocą specjalnych formularzy,
  • zarządzać kontaktami w uporządkowanych i odrębnych listach,
  • wysyłać pojedyncze e-maile sprzedażowe do wszystkich twoich kontaktów lub tylko do niektórych z nich,
  • regularnie wysyłać newslettery do wszystkich twoich kontaktów,
  • tworzyć i wysyłać automatyczne sekwencje maili (automatyzacja marketingu),
  • mierzyć wyniki wszystkich twoich kampanii (liczba kliknięć, sprzedaż).

Jak już zauważyliśmy, niektóre programy do mailingu oferują również dodatkowe funkcje. Są nimi np. tworzenie landing pages, zarządzanie webinariami lub zaawansowane narzędzia CRM. Dlatego ważne jest, aby przede wszystkim zrozumieć potrzeby swojej firmy, a następnie wybrać taki program do mailingu, który je w pełni zaspokoi.

Czy warto zainwestować w program do mailingu?

Być może myślisz: „Te programy do mailingu mają miesięczną subskrypcję… czy na pewno nie staną się dla nas tylko niepotrzebnym kosztem?”.

Oczywiście, jeśli masz niewiele kontaktów i nie masz jasnego modelu zarabiania online lub offline, nie ma sensu płacić za subskrypcję zaawansowanego programu do tworzenia mailingu, takiego jak Active Campaign.

W takim przypadku wygodniej i bezpieczniej byłoby zacząć od MailChimp. Program pozwala na bezpłatne wysyłanie pojedynczych e-maili i newsletterów do 2000 kontaktów.

Jeśli jednak twoja firma jest duża i posiadasz już dobry produkt lub usługę, którą możesz promować w Internecie, koszt narzędzia do automatyzacji marketingu będzie naprawdę znikomy w porównaniu z zyskiem, którego możesz się spodziewać, sięgając po dobry program do mailingu.

5/5 - (4 votes)

Czytaj również: