Chcesz dowiedzieć się, na czym polega prowadzenie fanpage na Facebooku? Jesteś ciekaw, ile kosztuje taka usługa i czy warto zająć się tym osobiście? Szukasz porad dotyczących prowadzenia fanpage? Dobrze trafiłeś!
Wiele osób zastanawia się, jak prowadzić fanpage na Facebooku, jest to bowiem obowiązek w zasadzie każdego, kto ma firmę lub markę osobistą. Choć FB jest już dość „starą” platformą społecznościową, obecność na niej wciąż jest istotna i nieodzowna. Prowadzenie fanpage na pewno niesie ze sobą wiele korzyści i pozwala ci pozyskać więcej klientów.
Czy prowadzenie strony na Facebooku jest trudne? Niekoniecznie, ale wymaga trochę wprawy w social media, a przede wszystkim czasu i pomysłu. Dlatego w dzisiejszym wpisie znajdziesz kilka przydatnych opcji, które ułatwią ci to zadanie: od agencji, którym możesz powierzyć w całości swój fanpage, po narzędzia do szybkiego kreowania i publikowania postów.
Na koniec lektury prowadzenie fanpage nie będzie miało przed tobą żadnych tajemnic. Zaczynajmy!
Na czym polega prowadzenie fanpage na Facebooku?
Fanpage na Facebooku jest swego rodzaju wizytówką twojej firmy, jej mini-stroną internetową. W podstawowym zakresie służy do zamieszczenia najważniejszych informacji o jej profilu, lokalizacji, godzinach pracy, cenniku usług itp.
Dodatkowo jednak uzyskujesz cały potencjał, jaki daje ci Facebook, a więc dostęp do użytkowników, bezpośredni kontakt z nimi, informowanie na bieżąco o poczynaniach firmy i promocjach, a przede wszystkim sprofilowanej reklamy.
Dlatego regularne prowadzenie fanpage’a na Facebooku jest niezbędne, by rozwijać swoją firmę i markę. Co natomiast kryje się za takim prowadzeniem?
Przede wszystkim chodzi o publikowanie postów, relacji oraz odpowiadanie na komentarze i wiadomości. Działania mogą zostać wzbogacone o organizowanie konkursów, wydarzeń i kampanii reklamowych.
Prowadzenie fanpage’a jest więc opieką nad nim pod każdym możliwym kątem. Gdy mamy do czynienia z dużą firmą, taka aktywność jest pracą na pełny etat. Gdy działasz samodzielnie i masz trochę więcej czasu, możesz tak zorganizować sobie pracę, by robić to osobiście.
Prowadzenie fanpage: przydatne narzędzia i serwisy
Zobaczmy teraz, z jakich opcji możesz skorzystać, żeby pomóc sobie w prowadzeniu fanpage’a. Dowiesz się, komu możesz w całości powierzyć to zadanie, ale nie tylko. Pokażę ci także narzędzia, które dzięki automatyzacji i gotowym szablonom sprawią, że sam profesjonalnie poprowadzisz fanpage. Na wypadek, gdyby temat był ci kompletnie obcy, zamieściłem również jeden przydatny kurs.
ARSmedia (agencja reklamowa)
ARSmedia (tutaj oficjalna strona) to polski serwis social media, posiadający dość szeroką ofertę oraz odznaczający się łatwością obsługi i konkurencyjnymi cenami. Wśród dostępnych usług znajduje się również prowadzenie fanpage na Facebooku.

Usługa oferowana jest w dwóch wariantach: standardowym (tańszy) i strategicznym. Każdy z nich podzielony jest na kilka pakietów, w zależności od liczby postów (od 5 do 20 miesięcznie).
W wariancie standardowym oprócz publikacji postów otrzymujesz kreacje zdjęciowe, a przy większej liczbie postów również organizacje konkursów i wyszukiwanie ciekawostek z branży.
W wariancie strategicznym masz dodatkowo opracowaną całą strategię marketingową, przygotowaną stronę graficzną, pozyskiwanie fanów i budowanie społeczności, optymalizację profilu i wiele innych. Twój fanpage może dostać indywidualnego opiekuna, który bierze na siebie odpowiedzialność za każdy aspekt. Kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Ceny pakietów są od 139 zł netto (5 postów, standardowy) do 1335 zł netto (20 postów, strategiczny). Przy wykupieniu usługi na kilka miesięcy z góry ARSmedia daje proporcjonalne rabaty. W okazyjnych cenach można też dokupić inne usługi, np. związane z reklamami na FB.
Aby dokonać zakupu, wybierz interesujący cię wariant i dodaj go do koszyka. Dokonaj płatności, a następnie pozostań w kontakcie z ARSmedia, by odpowiedzieć na pytania i przygotować agencji brief. Szczegóły będą dopasowane do twoich indywidualnych potrzeb.
NapoleonCat (serwis social media)
NapoleonCat (oficjalna strona tutaj) to polski serwis oferujący różne narzędzia do zarządzania kontem w mediach społecznościowych. Planowanie postów, automatyczna publikacja i analiza pozwolą ci efektywnie prowadzić fanpage na FB.

Dzięki NapoleonCat otrzymujesz komplet narzędzi do prowadzenia fanpage na Facebooku, ale jeśli musisz nadzorować też inne platformy społecznościowe, serwis pozwoli ci załatwić wszystko za jednym razem.
Dzięki planerowi i kalendarzowi redakcyjnemu ustawisz sobie całą strategię publikowania poszczególnych postów. Możesz ustawić automatyczną publikację, stworzyć post dzięki intuicyjnemu kreatorowi oraz analizować wyniki. Serwis pozwoli ci też wygodnie zarządzać skrzynką wiadomości.
Jeśli chcemy umieścić ten sam post nie tylko na Facebooku, ale i na innych platformach, to nie ma żadnego problemu. Robimy to jednym kliknięciem, bez konieczności powielania postu i każdorazowego dostosowywania go. Ponadto możemy zapisywać nasze szablony, by na przyszłość zaoszczędzić sobie jeszcze więcej czasu.
NapoleonCat możesz wypróbować zupełnie za darmo przez 14 dni. Nie ma konieczności podawania danych karty kredytowej, więc nie ponosisz żadnego ryzyka.
Canva (kreator postów)
Kolejnym narzędziem, które ułatwi ci prowadzenie fanpage na Facebooku, jest graficzny program online Canva (tutaj oficjalna strona). Ta popularna platforma oferuje szereg łatwych w użyciu praktycznych funkcji, zarówno darmowych, jak i płatnych.

Ta powstała w Australii w 2012 roku platforma jest używana przez ponad 30 milionów użytkowników na całym świecie do tworzenia wszelkiego rodzaju profesjonalnych grafik za pomocą kilku kliknięć i do współpracy z zespołem w jednym miejscu.
Jej zaletą jest duży wybór gotowych szablonów i elementów przygotowanych pod kątem mediów społecznościowych i poszczególnych branży. Przejdź do strony głównej, kliknij przycisk Media i wybierz Facebook.
Zobaczysz szablony do wyboru dedykowane Facebookowi: wpis, reklama, wideo, relacja, zdjęcie w tle, okładka sklepu i inne. Wystarczy wybrać to, co cię interesuje i aplikacja dostosuje format grafiki.
Następnie możesz korzystać z gotowych grafik, elementów, tekstów, animacji, dopasowanych do każdej potrzeby i okazji. Możesz je samodzielnie swobodnie edytować i wgrywać własne obrazki. Wiele opcji jest darmowych, ale żeby korzystać w 100% z potencjału Canvy, warto wykupić wersję Pro, która kosztuje nieco ponad 30 zł miesięcznie.
Jak prowadzić fanpage na Facebooku? (kurs)
Jeśli przymierzasz się do samodzielnego prowadzenia swojego fanpage’a, musisz zdobyć wiedzę na ten temat i odpowiednie umiejętności. O ile nie jesteś specjalistą w tej dziedzinie, prawdopodobnie nie znasz wszystkich ukrytych opcji, jakie daje Facebook przy zarządzaniu stroną. Żeby nie tracić czasu na metodę prób i błędów, warto skorzystać ze szkolenia.

„Jak prowadzić fanpage na Facebooku” to kurs online prowadzony przez Adama Bakalarza, dostępny na platformie Strefa Kursów. Uczestnictwo w nim pomoże ci dowiedzieć się, jak założyć fanpage dla swojego biznesu, zbudować wizerunek firmy i zwiększyć sprzedaż produktów.
Dzięki niemu dowiesz się również, jak analizować działania konkurencji, tworzyć nowe wpisy oraz angażować swoich odbiorców i nawiązywać z nimi długotrwałe relacje.
Adam Bakalarz przeprowadzi cię krok po kroku przez proces zakładania i tworzenia fanpage’a na Facebooku. Po szkoleniu będziesz w stanie jak najlepiej zaprezentować swój biznes na tym portalu społecznościowym i jednocześnie znacznie zwiększyć swoje zyski.
Ten kurs wideo składa się z 52 wykładów. Łącznie to aż 6 godzin szkolenia, w którym autor pokazuje wszystko, o czym mówi, w praktyce. Jego cena nie jest zbyt wygórowana – 99 zł. Kliknij poniżej, aby dowiedzieć się więcej.
Useme (platforma dla freelancerów)
Prowadzenie fanpage na Facebooku możesz zlecić agencji (jak wspomnianej ARSmedia), ale też freelancerowi. Osoby, która się tego podejmie, możesz szukać za pomocą ogłoszeń (nawet na grupach na samym Facebooku) oraz na specjalnych platformach takich jak Useme (oficjalna strona).

Useme to popularny pośrednik między freelancerami, którzy nie mają własnej działalności gospodarczej, a zleceniodawcami, którzy chcieliby otrzymać za usługę fakturę VAT. Portal Useme jest z jednej strony marketplacem, który umożliwia porozumienie się dwóm stronom, a z drugiej – podmiotem ułatwiającym rozliczenie.
Na Useme jest specjalna kategoria z ofertami SEO copywritingu oraz usług na social media. Wystarczy, że przejdziesz do sekcji Dla zleceniodawcy i klikniesz Znajdź freelancera. Następnie musisz określić filtry wyszukiwania. Możesz wybrać odpowiednią kategorię albo podać słowa kluczowe. Przykładowo mogą to być „Facebook”, „social media”, „fanpage” itp.
Platforma działa na polskim rynku, więc nie musisz przesiewać tysięcy ofert osób, które nie posługują się naszym rodzimym językiem. Musisz jednak być czujny. Nie zachęcam do powierzania fanpage’a osobie niedoświadczonej, która nie może zaprezentować porządnego portfolio.
Prowadzenie fanpage: cennik
Na pewno zastanawiasz się, ile kosztuje prowadzenia fanpage na Facebooku i czy warto na tym przyoszczędzić. Wszystko zależy od tego, komu powierzysz to zadanie, jak duża jest twoja firma i jakie są twoje oczekiwania.
W przypadku wielu agencji, ale i freelancerów trzeba się liczyć z tym, że koszt takiej usługi będzie się zaczynał od 1000 zł miesięcznie. Jeśli to będzie kilkaset złotych, to prawdopodobnie otrzymasz ograniczoną usługę (niewiele mało oryginalnych postów). Kompleksowe prowadzenie Facebooka przez kogoś, kto będzie pełnił w zasadzie funkcję specjalisty od social media w twojej firmie, będzie na pewno kosztować więcej.
Jak widziałeś, w ARSmedia za nieco ponad 1300 zł miesięcznie możesz mieć najpełniejszy pakiet obsługi fanpage na Facebooku. Jest to więc bardzo korzystna cena, zwłaszcza, że na początek możesz wydać trochę mniej, żeby zobaczyć, czy serwis się sprawdza.
Im większą masz firmę, tym bardziej zaawansowanej obsługi Facebooka potrzebujesz. Jeśli dopiero zaczynasz, możesz sam spróbować pociągnąć fanpage. Dowiedz się, jak go założyć, czytając ten wpis. Na pewno pomogą ci polecane wyżej narzędzia, a wiedza, którą zdobędziesz, jeszcze nie raz ci się przyda.
Jak prowadzić fanpage na Facebooku?
Na koniec, w ramach podsumowania, mam dla ciebie jeszcze parę sugestii. Prowadząc fanpage na Facebooku, należy się kierować kilkoma najważniejszymi zasadami, by działanie to było efektywne i przyjemne dla odbiorcy.

Po pierwsze: regularność. Żeby nawiązać kontakt z użytkownikami, musisz wypracować pewien rytm. Posty muszą być publikowane regularnie, ale w odstępach. Ich zaplanowanie ułatwi ci NapoleonCat.
Po drugie: jakość. Zadbaj o oryginalność treści i merytoryczny przekaz. Uważaj na drobiazgi typu literówki i czy źle dobrane obrazki. Jeśli nie jesteś dobry w pisaniu, skorzystaj z pomocy specjalistów – np. z ARSmedia.
Po trzecie: atrakcyjność. Twoje działania na fanpage’u powinny przykuwać uwagę odbiorców. Postaw na kreatywne, atrakcyjne wizualnie posty i inne treści. Korzystanie z programów graficznych z gotowymi szablonami wyjdzie ci na pewno na dobre – zachowasz spójny styl i nie będziesz musiał się martwić o format. Skorzystaj z Canvy.
Po czwarte: konsekwencja. Posty powinny być utrzymane w podobnym duchu. Jeśli coś nie działa, zmień to, ale nie przechodź co chwila ze stylu potocznego do bardziej oficjalnego. Przyjmij strategię spójną z wizerunkiem twojej firmy.
Po piąte: interakcja. Odpisuj na komentarze innych, sam komentuj, oznaczaj – jak każdy aktywny użytkownik. Wchodź w interakcję dzięki konkursom, ankietom i wydarzeniom.