Prowadzenie LinkedIn: porady, ceny i najlepsze serwisy

prowadzenie linkedin

Na czym polega prowadzenie LinkedIn? Jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn? Komu zlecieć to zadanie?

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o skutecznym prowadzeniu profilu na LinkedIn, dobrze trafiłeś. W dzisiejszym wpisie zajmiemy się właśnie tą platformą społecznościową i działaniami z nią związanymi.

LinkedIn to serwis społecznościowy Microsoftu będący platformą komunikacji na tle zawodowym. Prywatni użytkownicy używają go do szukania pracy, pozyskiwania zleceń i kontaktów o charakterze biznesowym. Firmy natomiast mają swoje profile w celu promowania własnej działalności, a także nawiązywania kontaktów z potencjalnymi współpracownikami czy klientami.

Z punktu widzenia firmy efektywne prowadzenie LinkedIn jest bardzo ważne dla jej wizerunku w sieci. Dlatego istotne jest, by osoba, która bierze na siebie to zadanie, wiedziała, co robi.

Poniżej zaprezentujemy trzy usługi, które pomogą ci zadbać o twój profil firmowy na LinkedIn. Powiemy też sobie, na czym polega prowadzenie LinkedIn, ile kosztuje i czy warto zlecać je agencjom marketingowym. Zaczynajmy!

Prowadzenie LinkedIn: polecane serwisy

W pierwszej kolejności omówimy sobie trzy serwisy i narzędzia, które bardzo ci się przydadzą w prowadzeniu LinkedIn. Zaczniemy od usług agencji marketingowej, następnie przejdziemy do platformy służącej do zarządzania profilami na social media, a na koniec przyjrzymy się jeszcze związanym z LinkedIn funkcjom znanego programu graficznego online.

1. ARSmedia

ARSmedia (tutaj oficjalna strona) to polski serwis social media, posiadający dość szeroką ofertę oraz odznaczający się łatwością obsługi i konkurencyjnymi cenami. Wśród dostępnych usług znajduje się również prowadzenie profilu firmowego na LinkedIn.

prowadzenie linkedin cena

Serwis obiecuje kompleksową opiekę nad profilem firmowym LinkedIn w celu wypromowania go i zwiększenia jego aktywności. Nie ma różnych wariantów pakietów, ale ten jeden obejmuje wszystkie niezbędne usługi.

Specjaliści z agencji będą publikować 5 postów miesięcznie oraz opracują indywidualną strategię. W jej ramach będą pozyskiwać fanów i budować społeczność wokół marki. Publikowane posty są oryginalne i odnoszą się m.in. do ciekawostek i nowinek z branży. ARSmedia bierze też na siebie stronę graficzną, w tym przygotowanie infografik.

Cena pakietu wynosi 922,50 zł brutto miesięcznie. Umowa jest zawierana na czas nieokreślony i możesz ją rozwiązać w każdej chwili z 2-tygodniowym okresem wypowiedzenia. Płacąc za kilka miesięcy z góry, otrzymujesz dodatkowo proporcjonalny rabat od 5% do 15%. Powierzając swój profil LinkedIn ARSmedia, otrzymujesz również zniżkę na kampanie reklamowe na tej platformie społecznościowej.

Jeśli zatem nie bardzo orientujesz się w prowadzeniu LinkedIn lub zwyczajnie nie masz na to czasu, ale chcesz powierzyć to zadanie profesjonalistom, wybór tej agencji może okazać się dobrym pomysłem. Kliknij poniżej, by dowiedzieć się więcej.

2. NapoleonCat

Kolejna usługa na naszej liście to NapoleonCat (oficjalna strona tutaj) – polski serwis oferujący różne narzędzia do zarządzania kontem w mediach społecznościowych, w tym LinkedIn. Swoje usługi kieruje do mniejszych i większych firm, agencji i specjalistów social media, ale też blogerów i influencerów.

napoleoncat jak wybić się na ig

NapoleonCat  posiada narzędzie do planowania postów na LinkedIn, z którego może korzystać cały twój zespół. Dzięki niemu do dyspozycji masz serię bardzo użytecznych opcji, taki jak:

  • Automatyczne publikowanie postów na LinkedIn;
  • Nielimitowane planowanie postów na LinkedIn ze znacznym wyprzedzeniem;
  • Kalendarz redakcyjny postów;
  • Kompletne projektowanie postów;
  • Zapisywanie przygotowanych postów w formie szkiców;
  • Dzielenie się z zespołem i zarządzanie wspólną pracą.

Rzecz jasna, NapoleonCat nie zrobi wszystkiego za ciebie – nie jest bowiem agencją marketingową. Ale dostarczy ci wiele kompleksowych narzędzi, w tym tych związanych z analizą i statystykami, by pozwolić ci na jak najbardziej efektywne i atrakcyjne prowadzenie twojego profilu na LinkedIn i nie tylko. Jeśli chcesz z jednego miejsca zarządzać różnymi profilami, NepoleonCat będzie znakomitą opcją.

Serwis ten jest płatny. Oznacza to, że żeby korzystać z niego na stałe, należy wybrać pasujący do naszych potrzeb pakiet. Jeśli jednak nie jesteś pewien, czy NapoleonCat to coś dla ciebie, możesz skorzystać z 14-dniowego okresu próbnego.

3. Canva

Ostatnie narzędzie, które przedstawimy, prawdopodobnie już znasz. To program graficzny online Canva (oficjalna strona tutaj). Jeśli zastanawiasz się, dlaczego znalazł się wśród usług związanych z LinkedIn, za chwilę rozwiejemy twoje wątpliwości.

jak prowadzić linkedin canva

Ta powstała w Australii w 2012 roku platforma jest używana przez ponad 30 milionów użytkowników na całym świecie do tworzenia wszelkiego rodzaju profesjonalnych grafik za pomocą kilku kliknięć i do współpracy z zespołem w jednym miejscu.

Jej zaletą jest duży wybór gotowych szablonów i elementów przygotowanych pod kątem mediów społecznościowych i poszczególnych branży. Przejdź do strony głównej i kliknij przycisk Media. Wśród gotowych szablonów na różne social media znajdziesz m.in. baner na LinkedIn.

Jeśli zamierzasz samodzielnie prowadzić swój profil na LinkedIn, program taki jak Canva na pewno ci się przyda. Na przykład tworząc baner, możesz od razu połączyć konto Canva z profilem LinkedIn, by bezpośrednio z aplikacji móc go tam wstawić. Ponadto program oferuje wiele innych przydatnych szablonów, jak choćby infografiki, niezbędne na LinkedIn.

Możesz korzystać z gotowych grafik, elementów, tekstów, animacji, dopasowanych do każdej potrzeby i okazji. Możesz je samodzielnie swobodnie edytować i wgrywać własne obrazki. Wiele opcji jest darmowych, ale żeby korzystać w 100% z potencjału Canvy, warto wykupić wersję Pro, która kosztuje nieco ponad 30 zł miesięcznie.

Prowadzenie LinkedIn: cena

Na pewno zastanawiasz się, ile kosztuje prowadzenie LinkedIn i czy warto na tym przyoszczędzić. Wszystko zależy od tego, komu powierzysz to zadanie, jak duża jest twoja firma i jakie są twoje oczekiwania.

W przypadku agencji trzeba się liczyć z kosztem od kilkuset złotych miesięcznie. Cena rzecz jasna jest uzależniona od tego, co zawiera konkretny pakiet usług, np. ile postów miesięcznie jest publikowanych, czy wliczane jest również opracowanie graficzne itd. Ogólnie rzecz biorąc, można się zmieścić w 1000 zł miesięcznie i otrzymać w zamian kompleksową obsługę LinkedIn.

W przypadku większej firmy czy marki prowadzenie LinkedIn musi być powierzone specjaliście, który poświęci temu wystarczająco dużo czasu. Jeśli firma nie ma wewnętrznego zespołu od social media, rzecz jasna korzysta z usług agencji.

W przypadku mniejszej działalności można się pokusić o samodzielne prowadzenie LinkedIn, ale wówczas zachęcałbym do wykupienia dostępu do przydatnych narzędzi, o których wspomniałem wyżej. To naprawdę ogromna oszczędność czasu i gwarancja profesjonalizmu.

Na przykład w NapoleonCat cena podstawowego pakietu dla jednego profilu i jednego użytkownika zaczyna się już od 70 zł miesięcznie (wypróbuj za darmo przez 14 dni, klikając tutaj). Do tego możesz opłacić Canva Pro i za około 100 zł miesięcznie jesteś w stanie samodzielnie szybko, sprawnie i atrakcyjnie wizualnie prowadzić profil twojej małej firmy na LinkedIn.

Tak czy inaczej, jeśli postanawiasz na razie zaoszczędzić i samodzielnie prowadzić swój LinkedIn, musisz wiedzieć, jak to zrobić. Czytaj dalej.

Jak prowadzić LinkedIn?

Już od momentu założenia profilu na LinkedIn, powinieneś zadbać o podstawowe kwestie, co sprawi, że będzie on co najmniej kompletny. W pierwszej kolejności uzupełnij zatem wszystkie informacje, które sugeruje sama platforma. Profile z nieukończonym wpisywaniem danych automatycznie lecą w wynikach wyszukiwań w dół.

planowanie postów na linkedin

W szczególności, podaj nazwę i lokalizację firmy, wstaw logo, zamieść jej opis, ewentualnie slogan, dodaj odpowiednie specjalizacje i przemyślane hashtagi. Ustaw baner w tle, który możesz samodzielnie stworzyć z programem Canva. Wszystkie te informacje powinny być na bieżąco aktualizowane.

Kolejna kwestia to publikowanie postów. To trzon całego prowadzenia LinkedIn. Na profilu formowym trzeba regularnie coś wrzucać i nie powinny być to wyłącznie posty sprzedażowe. Warto zamieszczać nowinki z branży oraz informacje o samej firmie. To mogą być statystyki w formie infografik, informacja o świętowaniu jubileuszu lub sukcesu, o zmianach w kadrze, otwartej rekrutacji, udziale w akcji, organizacji wydarzenia itd.

Ostatni najważniejszy punk to budowanie społeczności na LinkedIn. Należy zapraszać do obserwowania i zaangażować pracowników. Oznaczaj innych użytkowników lub firmy. Zachęć swój zespół do chwalenia się publikacjami i odpowiadania na komentarze.

Ogólnie rzecz biorąc, prowadzenie LinkedIn powinno być dynamiczne i zróżnicowane tak, by z jednej strony wykreować spójny i pozytywny wizerunek firmy, a z drugiej – zyskać popularność i pojawiać się częściej w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że w planowaniu i automatycznym publikowaniu postów na tej i innych platformach pomoże ci NapoleonCat.

Czy warto zlecić komuś prowadzenie LinkedIn?

Z pozoru prowadzenie LinkedIn nie wydaje się bardzo trudnym zadaniem. Są jednak dwie kwestie, które należy brać pod uwagę, zanim zdecyduje się na wzięcie tego zadania na siebie.

Po pierwsze, jeśli masz małą firmę albo markę osobistą i, mówiąc potocznie, „umiesz w social media” i lubisz to robić, to zapewne nie będzie dla ciebie stanowiło większego problemu. Z pewnością przy okazji możesz się wiele nauczyć.

prowadzenie linkedin cennik

Jeśli nie spełniasz powyższego warunku, są dwie możliwości. Albo twoja firma zatrudnia na stałe team odpowiedzialny za media społecznościowe, albo zwracasz się do zewnętrznych agencji. Nie ma opcji, żebyś zrezygnował z obecności na tej platformie społecznościowej, więc któreś z tych rozwiązań musisz wybrać.

Po drugie, nie zapominaj, że LinkedIn to tylko jedna z wielu platform, na których twoja firma powinna być obecna. Pod kontrolą musisz mieć jeszcze najprawdopodobniej profil Google Moja Firma, fanpage na Facebooku i konto na Instagramie. Narzędzia do planowania postów bardzo pomagają to wszystko ogarnąć, ale i tak ktoś powinien się temu poświęcić w 100%.

Konkluzja jest taka, że w większości przypadków firma musi zlecić konkretnemu pracownikowi-specjaliście lub agencji prowadzenie LinkedIn (i innych mediów społecznościowych), która zadba zarówno o content, jak i o strategię oraz stronę graficzną. Tym wszystkim zajmuje się choćby wspomniana firma ARSmedia oraz wiele innych agencji.

Odpowiedzi na częste pytania

Jak prowadzić LinkedIn?

Prowadzenie profilu firmowego na LinkedIn opiera się na trzech filarach. Pierwszy to uzupełnienie wszystkich niezbędnych informacji. Drugi to regularne wrzucanie zróżnicowanych postów. Trzeci to zbudowanie społeczności i zaangażowanie pracowników.

Komu zlecić prowadzenie LinkedIn?

Jeśli nie masz dedykowanego zespołu w swojej firmie, musisz zwrócić się do agencji marketingowej (ewentualnie do freelancera). Agencja weźmie na siebie całą odpowiedzialność. Przykładem takiej firmy jest ARSmedia.

Ile kosztuje prowadzenie LinkedIn?

Prowadzenie LinkedIn w przypadku zlecenia tego agencji kosztuje kilkaset złotych, a cena różni się w zależności od zakresu usługi. Jeśli robisz to sam, kosztuje cię to tylko twój czas i wysiłek, ale warto wykupić za 100-200 zł miesięcznie dostęp do narzędzi, które ułatwią ci publikowanie atrakcyjnych wizualnie postów.

Jak stworzyć infografiki na LinkedIn?

Infografiki to niemal konieczny element postów na LinkedIn. Co jakiś czas powinny się tam znaleźć. Ich tworzenie nie musi być trudne, jeśli korzystasz z intuicyjnego programu graficznego takiego jak Canva.

Jak planować posty na LinkedIn?

Planowanie postów na LinkedIn odbywa się za pomocą specjalnego narzędzia z kalendarzem redakcyjnym i funkcją automatycznych publikacji. Wrzucasz uprzednio zaprojektowane posty i ustawiasz, kiedy mają pojawić się na profilu. Takim narzędziem jest np. NapoleonCat.

5/5 - (2 votes)

Czytaj również: