Shoutout Instagram: co to, jak działa i gdzie go kupić

shoutout instagram co to

Co to jest shoutout Instagram? Do czego służy? I jakie są najlepsze sposoby, aby go zdobyć?

Są to pytania, na które wyczerpująco odpowiemy w tym artykule, rozwiewając jednocześnie wszelkie wątpliwości na temat tej instagramowej funkcji. Dlatego jeśli szukasz więcej informacji na temat shoutout Instagram, to jesteś we właściwym miejscu!

Dzięki temu wpisowi przekonasz się, czym jest shoutout Instagram, jak działa w praktyce, a przede wszystkim do czego służy. Ale nie tylko! Wyjaśnię ci również, jakie są 3 najskuteczniejsze sposoby na uzyskanie darmowych oraz płatnych wzmianek na Instagramie.

Pod koniec tego artykułu będziesz dokładnie wiedział, co ciekawego oferują shoutout Instagram, a także będziesz mógł świadomie zdecydować, czy warto wykorzystać je jako integralną część twojej strategii marketingowej.

Shoutout Instagram: co to jest?

Zacznijmy ten artykuł od wyjaśnienia, czym jest shoutout Instagram. Jest to warunek konieczny, aby móc dokonać wszystkich rozważań, które pojawią się w dalszej części tego wpisu.

shoutout for instagram

Mówiąc prościej, shoutout Instagram to nic innego jak wzmianka jednego profilu na drugim w tym samym serwisie społecznościowym. Polega na oznaczeniu danego profilu i prezentuje się w następujący sposób: @username.

Wiąże się to z utworzeniem bezpośredniego linku do profilu wspomnianej osoby, w który mogą kliknąć osoby przeglądające treści na Instagramie.

Shoutout na Instagramie, kiedyś ograniczony tylko do postów (zdjęć lub filmów), może teraz być również używany w relacjach na Instagramie. Metoda oznaczania jest zawsze taka sama: wystarczy wpisać „@”, a następnie nazwę użytkownika profilu, o którym chcesz wspomnieć.

Jak działa shoutout Instagram

Zajmijmy się teraz tym, jak działa shoutout Instagram, i sprawdźmy, co kryje się za czynnością, która na pierwszy rzut oka może wydawać się całkiem niewinna i banalna.

W tym celu przeanalizujmy przykład, w którym występuje Maluma, słynny kolumbijski piosenkarz, i w swoim poście wspomina Jennifer Lopez, dodając „@jlo” na końcu opisu.

shoutout on instagram

W ten sposób wielu jego fanów (Maluma ma miliony obserwujących) będzie zmuszonych do kliknięcia linku prowadzącego do profilu Jennifer Lopez, a tym samym może śledzić ją i wchodzić w interakcję z jej treściami, lajkować jej posty czy pisać jej komentarze.

Kolejną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest ikona w lewym dolnym rogu zdjęcia, która wskazuje, że profil Jennifer Lopez został prawdopodobnie również oznaczony na zdjęciu, więc widzowie i tak mogą na nią kliknąć i dotrzeć do jej profilu.

Do czego służy shoutout Instagram

Shoutout Instagram wykorzystuje się jako strategię promocji konta. To, które zostanie oznaczone, w rzeczywistości przyciągnie odwiedzających, a niektórzy z nich wejdą w interakcję z jego treścią, co spowoduje wzrost zaangażowania.

Jeśli ta technika stosowana jest wielokrotnie, to może doprowadzić do szybkiego rozwoju profilu na Instagramie, zwłaszcza jeśli konta, które oznaczają mają wielu obserwujących (rzędu dziesiątek, jeśli nie setek tysięcy followersów).

Podczas wyboru profili, z których chcesz otrzymywać powiadomienia należy wziąć jednak pod uwagę to, że muszą one w jak największym stopniu mieć z tobą spokrewniony content, aby zaciekawić swoimi treściami nowych odbiorców.

Właściwie to nie przypadek, że piosenkarze oznaczają innych piosenkarzy. To samo dotyczy aktorów, modelek, stron podróżniczych czy kulinarnych.

Jak otrzymać shoutout na Instagramie: 3 sposoby

Przejdźmy teraz do przeglądu 3 możliwych sposobów na otrzymanie shoutout na Instagramie.

1. Shoutout dobrowolny

To pierwszy i jednocześnie najbardziej naturalnym sposób, choć nie jest on zawsze łatwy do osiągnięcia. Polega na otrzymaniu dobrowolnego shoutuout od innego użytkownika.

Jest to przypadek, który często zdarza się sławnym ludziom, których wzmiankują koledzy z branży, magazyny i fani. Warto wspomnieć, że „zwykłym” użytkownikom Instagrama shoutout dobrowolny nie zdarza się zbyt często.

Oczywiście, jeśli jesteś influencerem z dziesiątkami tysięcy obserwujących, to z pewnością możesz liczyć na tego typu wzmiankę. To samo dotyczy sytuacji, gdy jesteś uznanym specjalistą w określonym sektorze, a twój profil jest bardzo popularny.

Trzeba jednak podkreślić fakt, że dobrowolny shoutout na Instagramie, choć z pewnością jest zawsze mile widziany, nie spowoduje znacznego wzrostu wyświetleń. Co więcej jest funkcją, nad którą nie masz żadnej kontroli, dlatego nie będziesz mógł oprzeć na niej swojej strategii marketingowej. Dlatego w tym przypadku konieczne jest przeanalizowanie również innych możliwości.

2. Wymiana shoutout

Drugim sposobem na otrzymanie shoutout jest ich wymiana z innymi użytkownikami. Jest to praktyka często utożsamiana z hashtagiem #s4s. Ale jak znaleźć użytkowników chętnych do takiej współpracy?

Przede wszystkim możesz sam skontaktować się z niektórymi instagramerami lub osobami, które obserwujesz i których content jest podobny do twojego, proponując wymianę shoutout, która może zagwarantować wam obopólne korzyści.

Innym sposobem jest przyjrzenie się sekcji „wyszukiwanie” na Instagramie i poszukanie profili, które ostatnio opublikowały treści z następującymi hashtagami: # s4s, # s4shoutout, #shoutouter, # s4spost, #shoutforshoutout.

Po znalezieniu takiego profilu, który ma mniej więcej tych samych obserwujących co ty i który ma podobny content, wystarczy skontaktować się z jego właścicielem przez DM, e-mail lub telefon. Oto przykład tekstu, którego możesz użyć w wiadomości:

Cześć <imię>,

Odwiedziłem twój profil i chcę ci pogratulować, ponieważ twoje treści są naprawdę świetne!

W szczególności bardzo spodobały mi się zdjęcia X, Y i Z, ponieważ (tu wpisz powody).

Piszę do ciebie, bo chciałbym oznaczyć twój profil w jednej z moich relacji, aby przedstawić twoje konto moim obserwatorom. Oczywiście, jeśli chcesz zrobić to samo z moim kontem, będzie mi bardzo miło, ale nie czuj się absolutnie do tego zobowiązany!

Daj mi znać co o tym sądzisz 🙂
Dzięki
<Imię i nazwisko>

Oczywiście jest to mniej bezpośredni sposób proszenia o shoutout Instagram. Czasami możesz także trochę zaryzykować i wyraźnie poprosić o wymianę shoutout, szczególnie osoby, które używają hahstagów, o których wspominałam wyżej.

3. Zakup shoutout

Trzecim i ostatnim sposobem na zdobycie shoutout na Instagramie jest ich zakup. Jako że jest to płatne rozwiązanie, to pozwala uzyskać jak najwięcej wzmianek, oczywiście pod warunkiem, że masz odpowiednio wysoki budżet.

Koszt jednego shoutout zależy w dużej mierze od tego, który profil zrobi o tobie wzmiankę.

Parametrami wpływającymi na cenę są z pewnością liczba obserwujących i zaangażowanie generowane przez publikowane posty, mierzalne stosunkiem całkowitej liczby osób, które oglądały treści, do tych, które polubiły je lub skomentowały.

Dlatego koszt jednego shoutout zaczyna się od około 10 euro, a w przypadku profili, które mają miliony obserwujących może wynosić nawet kilkaset euro. Jednak jeśli jeden z bardzo popularnych profili wspomni o tobie, to możesz łatwo zdobyć nawet kilka tysięcy obserwujących i to tylko dzięki jednej wzmiance.

Należy również wspomnieć, że dzięki tej technice zdobędziesz tylko prawdziwych obserwujących, w przeciwieństwie do innych praktyk, w których często możesz zostać oszukany, na przykład podczas kupowania obserwujących na Instagramie.

Gdzie kupić shoutout Instagramie (i gdzie je sprzedawać)

Teraz przeanalizujemy najlepsze platformy do kupowania shoutout na Instagramie, dzięki którym możesz przyspieszyć proces rozwoju twojego konta.

ShoutCart

ShoutCart (oficjalna strona tutaj) to najpopularniejsza platforma do kupowania shoutout na Instagramie.

shoutcart shoutout

To strona, która służy jako miejsce spotkań między użytkownikami, którzy chcą otrzymać shoutout, a tymi, którzy je oferują. Tymi ostatnimi mogą być agencje marketingowe lub influencerzy.

Korzystanie z platformy jest bardzo proste. Wystarczy zarejestrować się pod tym linkiem, aby uzyskać dostęp do bazy danych dostępnych profili. Możesz wybrać swój idealny profil, z którego chcesz otrzymać shoutout, zgodnie z jego liczbą obserwujących i prezentowanym contentem; koszt wzmianek podano w kolumnie „Cena”.

Platforma jest bardzo dobrze zorganizowana, wygodna i przejrzysta. Jeśli szukasz więcej informacji na jej temat, zachęcam cię do odwiedzenia oficjalnej strony ShoutCart, którą znajdziesz tutaj.

AppSally

Inną międzynarodową platformą, na której można kupić shoutout Instagram, jest AppSally (tutaj oficjalna strona), która oferuje usługi marketingu cyfrowego 360°.

appsally shoutout

AppSally to strona działająca na całym świecie, na której możesz kupić pakiety rozwoju mediów społecznościowych, a także usługi SEO, graficzne lub muzyczne.

Wśród pakietów związanych z Instagramem znajdziemy również ten dotyczący shoutout, który jest dość ustandaryzowany i prosty w obsłudze.

Istnieją dwa parametry, które musisz określić przed przystąpieniem do zakupu.

Pierwszy – „Account Type” – określa typ profilu, z którego chcesz kupić shoutout. Obecnie dostępnych jest 5 rodzajów profilów: Fashion / Beauty, Fitness, Healthy / Nutrition, Lifestyle e Motivation.

Drugi, zwany „Packages”, oferuje możliwość wyboru między kontami, które mają co najmniej 50 000 obserwujących, oraz tymi, których obserwuje co najmniej 100 000 followersów.

Fiverr

Trzecią platformą pozwalającą na zakup shoutout Instagram jest bardzo znana strona, na której można znaleźć naprawdę wszystko: mówię oczywiście o Fiverr (tutaj oficjalna strona).

fiverr shoutout instagram

Wpisując w pasku wyszukiwania słowo kluczowe „shoutout Instagram”, strona przekieruje cię do profili aktualnie oferujących swoje wzmianki.

Przy każdym z nich, oprócz ceny, znajdziesz krótki opis usługi oraz opinie osób, które już korzystały z funkcji shoutout. Kliknij tutaj, aby uzyskać więcej szczegółowych informacji.

Socialiser

Czwartą i ostatnią platformą oferującą płatne wzmianki jest Socializer (tutaj oficjalna strona internetowa).

socialiser shoutout

Strona ta pozwala uzyskać gwarantowany wzrost, dzięki wykorzystaniu techniki shoutout na Instagramie.

Dostępne są 3 pakiety:

  • Micro, który pozwala zdobyć 1000 nowych prawdziwych obserwujących.
  • Advanced, który pozwala zdobyć 5000 nowych prawdziwych obserwujących.
  • Enterprise, który pozwala zdobyć 10 000 nowych prawdziwych obserwujących.
5/5 - (2 votes)

Czytaj również: