Co to jest Snappa? Jakie są jego funkcje? Czym różni się od Canvy? Ile kosztuje?
Jeśli szukasz informacji na temat Snappa, świetnego programu do tworzenia grafiki w mediach społecznościowych i jednego z głównych konkurentów Canvy, odpowiemy na wszystkie twoje pytania właśnie w tym artykule.
Dzięki niemu dowiesz się, czym jest Snappa, jak działa i jakie są korzyści przedstawia wersja Pro i Team w porównaniu do darmowego konta. Następnie wskażemy główne różnice w stosunku do Canvy, a na koniec zapoznamy się z opiniami użytkowników.
Snappa: co to takiego?
Snappa (oficjalna strona tutaj) to platforma do projektowania treści graficznych. Specjalizuje się w tworzeniu bannerów i postów mediów społecznościowych, ale może być także przydatna do kreowania reklam, infografik i treści na bloga.

To program odpowiedni nawet dla tych, którzy nie są profesjonalnymi grafikami. Powstał w 2015 roku z myślą o uproszczeniu tworzenia grafiki. Narzędzie to wyróżnia się niesamowitą prostotą użytkowania przy jednoczesnym zachowaniu wielu funkcji, które pozwolą ci stworzyć bardzo atrakcyjne elementy wizualne. Snappa kieruje się następującą maksymą:
„Create online graphics in a snap.”
Ponadto, dzięki doskonałej integracji z mediami społecznościowymi, pozwala na bezpośrednie przesyłanie projektów, a dzięki temu zachowanie płynności pracy. Można w nim znaleźć predefiniowane formaty dla głównych platform społecznościowych, takich jak Facebook, YouTube, Instagram, Linkedin i Twitter.
Snappa tutorial: jak to działa?
Korzystanie ze Snappa.com (zaloguj się tutaj) jest naprawdę proste. Aby rozpocząć projektowanie musisz przejść do sekcji „get started free„. Następnie zostaniesz poproszony o utworzenie nowego konta lub zalogowanie się.
Po otwarciu konta uzyskasz dostęp do pulpitu nawigacyjnego. Aby stworzyć nową pracę, możesz wybierać pomiędzy wstępnie ustawionymi formatami dla sieci społecznościowych lub dostosować rozmiar swojej ilustracji.

Po wybraniu rodzaju treści, którą chcesz utworzyć, możesz wybrać jeden z tysięcy opracowanych już szablonów. Każdy szablon, stworzony przez profesjonalnych projektantów, odzwierciedla styl, który zawsze możesz zmodyfikować według własnego uznania, zmieniając tło, czcionkę lub elementy na stronie.
Główne szablony opracowane przez Snappa są dedykowane dla treści przeznaczonych do publikacji w mediach społecznościowych, takich jak:
- post na Facebooku,
- relacja i post na Instagramie,
- post na LinkedIn,
- Pinterest Pin,
- wpis na Twitterze,
- Thumbnail YouTube.
Lub do banerów, okładek i nagłówków:
- zdjęcie tła na Facebooka,
- banery dla SoundCloud,
- Baner Twitcha i zdjęcie okładki Twitcha,
- nagłówek emaila.
Do dyspozycji masz również wiele innych szablonów. Znajdziesz tu także sekcję poświęconą pracy nad reklamami czyli ADS. Możesz wybrać pomiędzy reklamą karuzelową dla mediów społecznościowych i innymi typowymi formatami dla reklam z takim przeznaczeniem.

Jeśli chcesz dać upust swojej kreatywności, możesz wybrać niestandardowe rozmiary i użyć ponad 200 czcionek, ponad 100 000 obrazków i kształtów, a także pobawić się zdjęciami, które znajdziesz w obszernej galerii Snappa.
Kiedy twój projekt będzie już gotowy, możesz zapisać go na swoim koncie Snappa do późniejszej edycji, udostępnić bezpośrednio z aplikacji lub pobrać plik w dostępnych formatach (.JPG lub .PNG).
Snappa Pro: zalety i czym różni się od darmowej wersji
Snappa jest darmowym programem do tworzenia treści online, dostępnym dla wszystkich tych, którzy założą konto. Wystarczy wejść na stronę (tutaj link) i się zalogować. Jak widać, oprócz darmowego konta, możesz zwiększyć dostępne funkcje poprzez upgrade do wersji Pro.
Ale jakie są plusy wersji Premium?
Jedną z zalet, którą użytkownicy doceniają najbardziej, jest dostępność większego zasobu zdjęć i grafik w jakości HD (5 000 000+) oraz szablonów (6 000+). Jak wyjaśnia sam współzałożyciel Christopher Gimmer, edytor Snappa ma wewnętrznych projektantów, którzy stale aktualizują nowe domyślne szablony platformy, zwłaszcza te dostępne dla użytkowników Premium.
Co więcej, w wersji Pro, dzięki funkcji zmiany rozmiaru obrazów, możliwe jest posiadanie tych samych szablonów w różnych formatach.

Kolejną ważną zaletą wersji Pro jest możliwość nieograniczonej liczby pobrań twoich prac. W wersji darmowej dostępne są tylko 3 pobrania. To zdecydowanie za mało dla tych, którzy często korzystają z aplikacji.
Jedną z najważniejszych funkcji wersji Premium jest tak zwana „Integracja Buffera i mediów społecznościowych„. Przyjrzyjmy się bliżej, o co w tym wszystkim chodzi.
Dzięki tej funkcji będziesz mógł zintegrować swoje konta społecznościowe, aby publikować bezpośrednio ze Snappa. Dodatkowo możesz zaplanować publikację swoich treści poprzez Buffer.

Inne dwie funkcje, które znajdziemy wyłącznie w wersji Pro, to Background remover, niezbędny do tworzenia logotypów lub wycinania obrazów, które nas interesują, oraz importowanie niestandardowych czcionek.
Przypominamy, że wersja Pro jest dostępna tylko dla jednego użytkownika. Jeśli z aplikacji ma korzystać cały zespół współpracowników proponujemy pakiet Snappa Team, który pozwala na korzystanie z programu maksymalnie pięciu osobom.
Snappa: ceny i plany taryfowe
Jedną z mocnych stron Snappa (tu oficjalna strona) jest „all-inclusive pricing„. Innymi słowy jest to bardzo przystępna cena za wszystkie oferowane usługi!
Niestety, aplikacja nie posiada darmowej wersji próbnej. Jednak w przeciwieństwie do wielu innych, jej darmowy wariant oferuje wiele funkcji i nie wymaga karty kredytowej.

Ceny narzędzia różnią się w zależności od miesięcznego lub rocznego planu, począwszy od 8,23 euro miesięcznie (10 $) z rocznym planem, aż do 12,34 euro przy abonamencie miesięcznym. Z tego powodu zaleca się aktywację rocznego pakietu od pierwszego użycia. W ten sposób można zaoszczędzić około 49,30 euro w ciągu roku.
Jak wspomniano powyżej, oprócz wersji Pro, dostępna jest również wersja Team. Jej koszto to około 16,00 euro miesięcznie z pakietem rocznym. Oferuje on nie tylko wszystkie korzyści wersji Premium, ale umożliwia również dostęp pięciu różnym użytkownikom oraz dzielenie się projektami, czcionkami i folderami z całą grupą.
Snappa vs. Canva
Jedno z najczęściej zadawanych pytań dotyczy różnicy między Snappa i Canva. Ponieważ oba są narzędziami do tworzenia grafiki, które mogą być używane z poziomu przeglądarki, warto je porównać. Dzięki temu dowiesz się, który program najlepiej odpowiada twoim potrzebom.
Canva i Snappa to dwie podobne aplikacje i obie są klasyfikowane jako Display Ad Design. Oznacza to, że pozwalają użytkownikom na tworzenie obrazów o różnych rozmiarach do wykorzystania w kampaniach cyfrowych.
Aplikacje te zazwyczaj oferują bibliotekę gotowych szablonów i dlatego nie wymagają żadnej wcześniejszej wiedzy technicznej. Ponadto, w przeciwieństwie do narzędzi takich jak Photoshop, nie musisz instalować żadnego oprogramowania na swoim urządzeniu – wszystko możesz zrobić z poziomu przeglądarki.

Pierwsze ogólne rozróżnienie pomiędzy tymi dwoma narzędziami dotyczy typów prac graficznych, które mogą być wykonane za pomocą każdego z nich.
Canva to program bardziej odpowiedni do tworzenia multimedialnych plików graficznych, takich jak magazyny, broszury, prezentacje, ulotki, okładki książek i ebooki, które mają być publikowane online lub drukowane.
Natomiast Snappa (oficjalna strona tutaj) jest bardziej nastawiony na tworzenie ilustracji w wysokiej rozdzielczości do wykorzystania w sieci i mediach społecznościowych. Przykładowo, jest on powszechnie wykorzystywany do tworzenia postów na Instagram i Facebook czy banerów na Twitch lub YouTube.
Właśnie z tego powodu formaty, które można wykorzystać do pobrania plików dostępnych na obu platformach, są różne. W Canva, oprócz JPG i PNG obecnych w Snappa, można znaleźć również formaty PDF, MP4 i GIF.

Inne czynniki brane pod uwagę przy ocenie funkcjonalności tych programów online to biblioteka, wstępnie ustawione szablony i główne funkcje. Zobaczmy więc, jakie są różnice między tymi dwoma programami.
Już po pierwszej analizie widać, że schematyczność i prosty układ Snappa sprawiają, że jest on łatwiejszy, bardziej intuicyjny i szybszy w obsłudze. Będzie odpowiedni dla szerszego grona odbiorców i z pewnością doceniany jest za łatwość konfiguracji.

Canva jest bardziej kompletnym i zaawansowanym narzędziem. Oferuje więcej narzędzi do wykorzystania w projektach, ale przez to opracowanie tej samej treści może wymagać więcej czasu.
Kolejnym punktem przemawiającym na korzyść Snappa jest fakt, że większość funkcji, które na Canva dostępne są tylko w wersji Pro (np. zmiana rozmiaru obrazu), w Snappa dostępna jest za darmo.
Niestety Snappa oferuje tylko 3 pobrania miesięcznie w wersji darmowej, co nie jest wystarczające dla tych, którzy chcą korzystać z aplikacji na co dzień. Pod tym względem Canva przoduje, ponieważ darmowa wersja oferuje nieograniczoną liczbę pobrań.
Kolejną różnicą między tymi dwoma narzędziami jest to, że Canva pozwala modyfikować wszystkie zdjęcia wgrane lub użyte w danym projekcie (np. jasność, nasycenie itp.). W Snappa natomiast jest to możliwe tylko dla zdjęcia tła.

Ostatnim ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, jest koszt każdego z narzędzi. Jeśli szukasz taniego i łatwego w użyciu programu, Snappa to coś dla ciebie. W porównaniu z Canva – 11,90 € miesięcznie, jego konkurent kosztuje tylko 8,23 € miesięcznie, jest więc najtańszą opcją na rynku.
Ponieważ obie aplikacje są dobre, wybierając jedną z nich, kieruj się swoimi indywidualnymi potrzebami.
Snappa: opinie
Teraz przyjrzymy się opiniom użytkowników, którzy już korzystali z serwisu Snappa. Czy są zadowoleni? Czy wystąpiły jakieś niedogodności? Zaraz się tego dowiemy.
Ogólnie rzecz biorąc, użytkownicy są zadowoleni z tej aplikacji graficznej. Według serwisu Capterra, ogólna ocena wynosi 4,4 punktów na 5 możliwych.

Użytkownicy doceniają prostotę i szeroki zestaw elementów do projektowania różnych szablonów dla wielu platform społecznościowych. Oto słowa jednego z nich: “We do not need to create/design anything, we only need to modify the existing layout and we are good to go.”

Użytkownicy Snappa doceniają liczne funkcje dostępne w wersji darmowej, mogące pomóc w projektowaniu. Zalecają jednak upgrade do wersji Pro, zwłaszcza w przypadku częstego i długotrwałego użytkowania.

To, co uważane jest za wadę, to monotonny charakter strony. Interfejs graficzny nie jest niestety jej mocną stroną. Minusem jest też brak możliwości korzystania z niektórych ważnych elementów, mogących ożywić projekty, takich jak naklejki, gify, animacje i filmy.
Częste pytania i odpowiedzi
W tym dziale odpowiemy na najczęściej zadawane pytania dotyczące Snappa i postaramy się rozwiać wszystkie twoje wątpliwości.
Snappa (oficjalna strona tutaj) to platforma do tworzenia treści graficznych dla twoich mediów społecznościowych.
Aby rozpocząć nowy projekt na Snappa wystarczy się zalogować (link), kliknąć na „Get started”, wybrać model i szablon, a następnie rozpocząć edycję i dostosowywanie projektu.
Główne szablony, które znajdziesz w aplikacji są związane z mediami społecznościowymi. Będziesz mógł tworzyć: posty na Facebooku i Instagramie, posty na LinkedIn, miniaturki YouTube, bannery na Twitchu, zdjęcia tła na Facebooku, ale także infografiki i reklamy.
Korzyści oferowane przez wersję Pro są różne. Najważniejszą z nich jest możliwość nieograniczonego pobierania projektów, podczas gdy na darmowym koncie dostępne są tylko trzy w miesiącu. Ponadto, kolejną dużą zmianą jest integracja z mediami społecznościowymi i aplikacją Buffer, służącą do planowania ich publikacji.
Koszt subskrypcji Pro ma podstawową cenę 8,23 euro miesięcznie dla planu rocznego. Koszt może się różnić w przypadku wybrania miesięcznej subskrypcji.
Żadna z platform graficznych nie jest lepsza od innej. Ich zastosowanie zależy od tego, czego szukasz i jakie są twoje cele. Po dokładnej analizie stwierdziliśmy, że zaletą Snappa jest jego łatwa konfiguracja oraz możliwość korzystania w darmowej wersji z funkcji, które w Canva dostępne są tylko w planie Pro, takich jak np. zmiana rozmiaru obrazu.
Nie, niestety Snappa nie posiada darmowej wersji próbnej. Mimo to, użytkownicy doceniają liczne funkcje dostępne w ramach darmowego konta.