Social media management tools: 10 najlepszych w 2022 r.

narzędzia do monitorowania social media

Szukasz najlepszych narzędzi do zarządzania social media czyli tzw. social media management tools? Trafiłeś w dobre miejsce!

W tym wpisie przyjrzymy się rankingowi, porównaniom i recenzjom najlepszych narzędzi do zarządzania social media. Mam tu na myśli wszystkie te programy, których używają specjaliści od mediów społecznościowych oraz małe i duże firmy do tego, by lepiej planować publikację treści, zarządzać kalendarzem, analizować wyniki i zwiększyć liczbę obserwujących.

W szczególności skupimy się na social media manager tools, których można używać na najbardziej popularne media społecznościowe jak Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Tik Tok, Twitter, Tumblr i wiele innych.

NAJLEPSZE NARZĘDZIA SOCIAL MEDIA

5/5
4.7/5
4.5/5

Narzędzia do zarządzania social media: 10 najlepszych

Poniżej znajdziesz wykaz 10 najlepszych narzędzi do monitorowania social media – tych najczęściej wybieranych i najchętniej używanych przez zawodowców w 2022 roku, które jednak są na tyle niedrogie i łatwe w obsłudze, że nadadzą się również dla początkujących.

1. NapoleonCat

NapoleonCat to polski serwis oferujący różnego rodzaju narzędzia i rozwiązania związane z prowadzeniem profilu w mediach społecznościowych. Swoje usługi kieruje do mniejszych i większych firm, agencji i specjalistów social media, ale też blogerów i influencerów. Serwis obsługuje platformy: Facebook, Instagram, Instagram Ads, Twitter, Messenger, Linkedin, YouTube i Google My Business.

social media management tool napoleoncat

Możemy przyjąć, że NapoleonCat jest numerem jeden w swojej dziedzinie. Może pochwalić się bowiem współpracą z takimi markami jak Play, Avon, Biedronka, Ceneo.pl, Olx, CCC i wiele innych, równie rozpoznawalnych.

NapoleonCat oferuje systemy narzędzi usprawniających pracę w mediach społecznościowych. Najważniejsze z nich to:

  • Analityka (zasięgu, zaangażowania, treści);
  • Wgląd w statystyki konkurencji;
  • Social Media Inbox – kompleksowe narzędzie pozwalające na zautomatyzowanie wielu czynności na różnych kontach;
  • Generowanie raportów;
  • Planery publikacji treści.

Do wyboru mamy trzy pakiety usług: StandardPro i Enterprise, przy czym ten ostatni dotyczy zindywidualizowanej oferty, którą ustala się i wycenia po skontaktowaniu z obsługą NapoleonCat. Dla pakietu Standard i Pro serwis proponuje wszystkim klientom aż 14-dniowy okres próbny.

2. Iconosquare

Iconosquare to kolejna bardzo polecana platforma służąca do przeprowadzania analiz oraz zarządzania i planowania w obrębie social media. Wykorzystywana jest zarówno przez użytkowników prywatnych, jak i profesjonalistów i agencje, gwarantując bardzo satysfakcjonujące efekty.

Social media management tools iconosquare

Iconosquare narodził się już dziesięć lat temu pod nazwą Statigram i od razu stał się oficjalnym partnerem Facebooka. Aktualnie może pochwalić się klientami z takich firm jak IKEA, H&M, National Geographic czy L’Oréal.

Nic dziwnego, skoro łączy w sobie wszystkie najważniejsze funkcje potrzebne do kierowania mediami społecznościowymi dużych korporacji. Oto główne trzy pola, na których Iconosquare świetnie się sprawdza:

  • Analiza: zasięgu, zaangażowania, aktywności konta, profilu odbiorców;
  • Social Media Monitoring i Listening: narzędzie pozwalające analizować, kto, jak i gdzie wypowiada się na temat naszej marki i tym samym lepiej reagować na konkurencję;
  • Planer publikacji: programowanie treści, biblioteka mediów, kalendarz redakcyjny.

To wszystko możesz wypróbować zupełnie za darmo w czasie okresu próbnego trwającego aż 14 dni. Wystarczy, że klikniesz poniższy przycisk, przejdziesz do strony głównej i wybierzesz “Start 14 day free Trial”.

3. Social Pilot

Social Pilot to profesjonalne narzędzie planowania i marketingu w social media, które może być używane na Instagramie, Facebooku, Twitterze, LinkedIn, Google My Business, Pinterest, Tumblr i wielu innych mniej popularnych.

social media management tool social pilot

Pozwala na zarządzanie kontami na głównych mediach społecznościowych i poprawienie ich efektywności za pomocą jednej platformy umożliwiającej automatyczne planowanie publikacji i wiele innych bardziej ekskluzywnych funkcji.

Mamy tu do czynienia z wyrafinowanym i dość mocnym narzędziem, które doceniane jest przez zawodowców z branży, managerów social media i specjalistów od marketingu cyfrowego. Zaletami Social Pilot są:

  • Zaawansowane narzędzia zarządzania teamem
  • Klarowne i zaawansowane narzędzia analizy
  • Centralne zarządzanie wszystkimi wiadomościami i komentarzami
  • Planer
  • Funkcja feed RSS

Social Pilot oferuje 14-dniowy darmowy okres próbny (otrzymasz go pod tym linkiem). Moim zdaniem to jedno z najlepszych narzędzi do zarządzania Instagramem i innymi social media.

4. Sked Social

Sked Social (link do oficjalnej strony) to bardzo dobre narzędzie pozwalające na planowanie i automatyczną publikację postów, zdjęć, filmików i relacji na Instagramie. Poza Instagramem aplikacja ta może być używana do nielimitowanego programowania treści na Facebooku, LinkedIn i Twitterze.

social media management tools sked social

Już 10 tysięcy firm i managerów social media na całym świecie używa z powodzeniem Sked Social, który bez cienia wątpliwości stanowi jedno z najbardziej obiecujących social media management tools.

Sked Social jest w szczególności wysoce wyspecjalizowany pod kątem Instagrama, a jego „visual planner” jest naprawdę wygodny, jeśli chodzi o symulację i uprzednie planowanie wyglądu, który będzie miał przyjąć twój feed na Instagramie. Główne mocne strony Sked Social to:

  • Planer drag & drop, który pozwala lepiej zarządzać publikacją treści
  • Podgląd postów przed publikacją na Instagramie
  • Planer wizualny, który pozwoli ci zaprojektować twój feed
  • Dostępność aplikacji na iOS i Android
  • Zaawansowane raporty pozwalające na analizę rezultatów
  • Nielimitowana ilość użytkowników i współpracowników

5. Follow Planner

Follow Planner (strona pod tym linkiem) to kolejna platforma służąca zarządzaniu i planowaniu treści na Instagramie. Znalazła się również w naszym zestawieniu najlepszych botów na Instagram. W odróżnieniu od innych narzędzi nie może być używany do prowadzenia Facebooka ani innych social media.

narzędzia do monitorowania social media follow planner

Mocną stronę Follow Plannera jest niewątpliwie możliwość równoczesnego zarządzania wieloma kontami na Instagramie, poprzez planowanie i automatyczne publikowanie zdjęć i relacji. Funkcja ta sprawia, że bot stanowi naprawdę kuszącą propozycję dla każdego managera social media.

Jednocześnie z Follow Plannerem możesz:

  • Usuwać nieaktywnych followersów
  • Wchodzić w interakcję z twoimi followersami
  • Zwiększyć liczbę obserwujących dzięki operacjom follow/unfollow
  • Wysyłać automatyczne wiadomości
  • Zarządzać w 100% postami i komentarzami

A to wszystko w bardzo przystępnej cenie: za 9 dolarów miesięcznie możesz prowadzić 5 kont na Instagramie. Średni pakiet kosztuje 19 dolarów miesięcznie i pozwala podłączyć do 10 kont, natomiast pakiet agency kosztuje 32 dolary miesięcznie i możesz z nim prowadzić aż 50 kont na Instagramie!

Jest to więc w mojej opinii doskonałe rozwiązanie dla managerów social media i każdego, kto chce w pełni zautomatyzować zarządzanie i rozwój kont na Instagramie, swoich czy też klientów. Klikając tutaj, możesz skorzystać z 7-dniowego darmowego okresu próbnego.

6. Hootsuite

Hootsuite to jedno z największych narzędzi typu social media management tool, biorąc pod uwagę, że używa go 800 na 1000 największych firm na świecie (wg Fortune 1000).

social media manager tools hootsuite

U podstaw jego sukcesu leżą bardzo konkretne powody: to jedyna platforma, która pozwala na tworzenie i planowanie publikowanych treści na wszystkich social media, mierzenie rezultatów, rozpoczynanie kampanii reklamowych i wiele więcej.

Jego cena jest dość wygórowana, a więc nie jest to usługa na każdą kieszeń, zważywszy, że plan podstawowy (dla jednego użytkownika i 10 profili w mediach społecznościowych) kosztuje 25 euro miesięcznie. Niemniej jednak stanowi on jedną z najlepszych opcji dla większych firm. Jego główne cechy to:

  • Darmowy 30-dniowy okres próbny
  • Pozwala na zarządzanie 35 różnymi mediami społecznościowymi
  • Oferuje użytkownikom darmowe kursy wideo o tematyce social media
  • Pozwala na pełne zarządzanie kampaniami reklamowymi

7. Buffer

Buffer to kolejne bardzo popularne narzędzie do monitorowania social media, używane przez profesjonalnych specjalistów od marketingu, lubiany za swoją skuteczność i łatwość w obsłudze.

social media manager tool buffer

To intuicyjne narzędzie, przydatne szczególnie w mierzeniu i zwiększaniu aktywności użytkowników, automatyzacji publikacji i bezproblemowym zarządzaniu grupą współpracowników.

Buffer oferuje również dożywotnią bezpłatną wersję, która jednak ograniczona jest do jednego użytkownika i działa tylko na Facebooku, LinkedIn i Twitterze. Aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości tego narzędzia, musisz przejść do jednego z płatnych planów, które kosztują mniej niż te oferowane przez Hootsuite. Oto główne cechy Buffer:

  • Bezpłatna dożywotnia podstawowa wersja
  • Zaawansowane narzędzia analizy
  • Doskonały do śledzenia aktywności na naszym profilu
  • Zaawansowany planer

8. Onlypult

Onlypult (link do oficjalnej strony) to fantastyczne narzędzie online do zarządzania różnymi social media: Instagramem, Facebookiem, Twitterem, LinkedIn, Google My Business, YouTubem, Tok Tokiem, Tumblr, WordPressem i Telegramem.

social media management tool onlypult

Wśród wielu funkcji, Onlypult pozwala na programowanie i automatyczne publikowanie zdjęć, filmików i relacji na Instagramie, również na wielu kontach na raz.

Narzędzie to bardzo łatwo ustawić, ma bardzo intuicyjny interfejs graficzny, wgrany planer publikowanych treści, a to wszystko za stosunkowo niską cenę (od 10 dolarów miesięcznie). Poniżej główne cechy tej platformy:

  • Dysponuje świetną aplikacją na smartfony
  • Dostarcza zaawansowanych narzędzi analizy
  • Sugeruje najbardziej popularne hashtagi
  • Oferuje doskonałe narzędzia wspomagające pełnomocnictwo i współpracę
  • To jedno z najtańszych narzędzi tego typu
  • Planer publikacji jest naprawdę na wysokim poziomie

Możesz zarejestrować się na Onlypult przez ten link, a otrzymasz dostęp do 7-dniowego darmowego okresu próbnego, który pozwoli ci przekonać się, czy to narzędzie odpowiada twoim potrzebom.

9. Crowdfire

Crowdfire to bardzo dobra i wielofunkcyjna aplikacja służąca monitorowaniu social media, używana w ciągu ostatnich lat zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej przez setki tysięcy użytkowników.

narzędzia do monitorowania social media crowdfire

Dzięki Crowdfire możesz zaprogramować w bardzo wygodny sposób wszystkie treści na twoje konta na Instagramie, Facebooku, Twitterze i LinkedIn. Pomoże ci też zaprogramować relacje na Instagramie.

Zaoszczędzisz mnóstwo czasu, ponieważ narzędzie to potrafi ponadto spersonalizować jeden post pod różne social media automatycznie – dzięki temu nie będziesz musiał tworzyć oddzielnych postów na każdą platformę społecznościową.

Wystarczy jedno kliknięcie, żeby zaplanować posty na wszystkie social media, którymi zarządzasz!

Poza zarządzaniem treściami, Crowdfire oferuje bardzo interesujące zaawansowane funkcje (feed RSS, narzędzia analizy, sugestie hashtagów, poprawę zdjęć…). Aby poznać je wszystkie i skorzystać z darmowego okresu próbnego, odwiedź oficjalną stronę.

10. Later

Later czy też LaterGram (link do oficjalnej strony) jest jednym z najbardziej popularnych na świecie darmowych narzędzi social media management. Służy do programowania postów i relacji na Instagramie, Facebooku, Pintereście i Twitterze.

narzędzia do zarządzania social media later

W rzeczywistości jego bezpłatna wersja oferuje jedynie możliwość użytkowania przez jedną osobę na jednym koncie i zaprogramowania maksymalnie 30 postów (nie wchodzą w to stories). Jeśli chcemy skorzystać ze wszystkich możliwości programu Later, musimy wykupić jeden z bardziej zaawansowanych planów. Wersja pro oferuje m.in. takie funkcje:

  • Narzędzia analizy Instagrama
  • Programowanie relacji na Instagramie
  • Sugestie najlepszych hashtagów
  • Wizualny planer Instagrama
  • Sugestie najlepszych godzin na publikację
  • Kalendarz publikacji

Pamiętaj, że Later działa tylko wtedy, jeśli zainstalujesz go na swoim sprzęcie mobilnym i pozostawisz włączonym. Zanim opublikujesz treść, dostaniesz powiadomienie, co pozwoli ci wprowadzić ostatnie modyfikacje przed ostateczną publikacją.

Social media management tools: czemu służą?

Zadania, które codziennie ma na swojej głowie social media manager, są naprawdę liczne, zwłaszcza, jeśli trzeba zarządzać więcej niż jednym profilem albo pracować nad więcej niż jednym projektem na raz.

Na szczęście w ciągu ostatnich lat powstało wiele świetnych narzędzi do zarządzania social media, które ułatwiają życie każdemu, kto zawodowo pracuje z Facebookiem, Instagramem czy każdym innym portalem społecznościowym.

Przede wszystkim zadaniem tych narzędzi jest zaoszczędzenie twojego cennego czasu, zapewnienie ci jak najlepszych rezultatów i pozwolenie ci na lepszą, skuteczniejszą i bardziej płynną organizację pracy. A oto wykaz głównych funkcji, które oferują social media management tools, które za chwilę weźmiemy pod lupę:

  • Tworzenie kalendarza – planera
  • Tworzenie i programowanie wszystkich publikowanych treści
  • Prowadzenie kampanii reklamowych
  • Analiza danych i wyników
  • Zwiększenie liczby fanów i obserwujących
  • Zarządzanie wiadomościami i konwersacjami
  • Tworzenie i modyfikowanie treści
  • Sugestie hashtagów i godzin publikacji
  • Funkcja RSS feed
  • Skuteczne zarządzanie pozwoleniami i współpracami
5/5 - (2 votes)

Czytaj również: