Szukasz informacji na temat SocialPilot, narzędzia do profesjonalnego i całościowego zarządzania wszystkimi portalami społecznościowymi? Świetnie trafiłeś!
Zarządzanie różnymi portalami społecznościowymi i regularne publikowanie wartościowych treści to kluczowa praktyka, która powinna być podstawą każdej strategii marketingu cyfrowego, czy to dla influencerów, freelancerów czy firm.
Częste i regularne publikowanie jest jednak dość trudne i może się okazać, że logowanie i wylogowywanie się z różnych serwisów społecznościowych w celu publikowania treści w określonym czasie nie jest optymalnym sposobem na wykorzystanie swojego czasu.
W tym artykule prezentujemy wam recenzję SocialPilot, programu, który ma na celu ułatwienie życia każdemu menedżerowi mediów społecznościowych, który na co dzień zajmuje się Instagramem, Facebookiem i wszystkimi tego typu portalami.
Zobaczymy, jak działa SocialPilot, co oferuje, ile kosztuje, jak uzyskać jego bezpłatną wersję próbną, jakie są alternatywy i co mówią recenzje i opinie na temat tego świetnego narzędzia marketingu w mediach społecznościowych. Gotowy? Zaczynamy!
SocialPilot: co to?
SocialPilot (tutaj oficjalna strona internetowa) to profesjonalne narzędzie planowania i marketingu w social media, które może być używane na Instagramie, Facebooku, Twitterze, LinkedIn, Google My Business, Pinterest, Tumblr i wielu innych mniej popularnych mediach społecznościowych.

Pozwala na zarządzanie kontami na głównych mediach społecznościowych i poprawienie ich efektywności za pomocą jednej platformy umożliwiającej automatyczne planowanie publikacji i wiele innych bardziej ekskluzywnych funkcji.
Mamy tu do czynienia z narzędziem o znacznym potencjale, które doceniane jest przez zawodowców z branży, managerów social media i specjalistów od marketingu cyfrowego. Zaletami Social Pilot są:
- Zaawansowane narzędzia zarządzania teamem
- Klarowne i zaawansowane narzędzia analizy
- Centralne zarządzanie wszystkimi wiadomościami i komentarzami
- Planer
- Funkcja feed RSS.
Rejestracja i darmowy okres próbny
Rejestracja w SocialPilot jest naprawdę bardzo prosta i daje możliwość skorzystania z 14-dniowego bezpłatnego okresu próbnego.
Proces rejestracji wygląda następująco: należy wejść na oficjalną stronę serwisu i kliknąć na przycisk „start your free trial”. W tym momencie będziesz musiał wybrać rodzaj planu, którym jesteś zainteresowany, i kliknąć na „get a free 14-day trial”. Następnie należy wpisać swoje dane w formularzu, który możesz zobaczyć na obrazku poniżej.
Uwaga: nie trzeba podawać danych karty kredytowej!

W tym momencie Twoje konto będzie w pełni aktywne i będziesz mógł rozpocząć korzystanie z wszystkich funkcji SocialPilota bez ograniczeń. Pod koniec okresu próbnego zdecydujesz czy chcesz kontynuować korzystanie z programu i dokonać płatności, czy wolisz zrezygnować.
Jak działa SocialPilot
Poniżej przeanalizujemy każdą z głównych opcji oferowanych przez SocialPilot, aby zrozumieć, jak działają i co pozwolą nam osiągnąć.
Programowanie postów
SocialPilot pozwala na automatyczne tworzenie, programowanie i publikowanie postów na różnych platformach społecznościowych bez żadnego wysiłku, poprzez wygodny interfejs graficzny, który doskonale nadaje się do obsługi Twittera, Facebooka, Instagramu i LinkedIn.

Możesz zapisać niedokończone posty jako szkice, dzięki czemu będziesz mógł wrócić do pracy nad nimi później. Możesz dodać wzmianki, hashtagi, emotikony, zdjęcia, filmy i zdecydować, na którym portalu społecznościowym i o której godzinie post powinien zostać opublikowany.
Social Pilot oferuje również funkcje feed RSS, które pozwalają na automatyczne udostępnianie w sieciach społecznościowych treści, które zostały wcześniej zamieszczone na blogu lub pochodzą z innych źródeł internetowych.
Planer
Aby zawsze mieć przejrzysty obraz zaplanowanych treści, w SocialPilot dostępny jest planer, który pozwala na wizualną kontrolę i modyfikację wszystkich prac wykonanych podczas programowania postów.

Opcje filtrowania, powielania oraz przemieszczania typu drag&drop sprawiają, że wszystko jest szybsze i bardziej przejrzyste. Wreszcie możesz zarządzać z jednego miejsca wszystkimi publikacjami na różnych portalach społecznościowych, których używasz osobiście lub zawodowo!
Analityka
Sekcja analityczna jest bardzo przejrzysta i profesjonalna. Pozwala na sprawdzenie wydajności publikowanych postów, reakcji odbiorców, a także najlepszego czasu publikacji. Najważniejsze w tym jest to, że SocialPilot pokazuje analizę każdego wpisu opublikowanego na twoim profilu, niezależnie od tego, czy został on opublikowany za pośrednictwem SocialPilot, czy nie.

To, co widzisz powyżej, to obraz, który przedstawia analitykę Facebooka, ale każdy serwis społecznościowy ma swoją własną, co zapewnia ci dostęp do wszystkich wskaźników, które są dla ciebie najważniejsze i najbardziej istotne dla danego portalu. Ponadto można również pobierać szczegółowe raporty w formacie PDF do osobistego użytku lub do udostępnienia współpracownikom i klientom.
Kampanie reklamowe Facebook Ads
Dzięki SocialPilot możesz również efektywnie zarządzać kampaniami reklamowymi na Facebooku, dzięki czemu nie musisz używać osobno innych narzędzi, takich jak Facebook Business Manager.

Co ważne, poprzez interfejs SocialPilot możesz rozpocząć kampanię reklamową na Facebooku w oparciu o kilka możliwych celów, w tym reach (zwiększenie widoczności twojego postu), engagement (interakcje pod twoim postem), lead (zbieranie danych potencjalnych klientów) lub traffic (odsyłanie większej ilości ludzi na twoją stronę).
Możesz również wybrać odpowiednią grupę odbiorców, zoptymalizować swoją kampanię i zmierzyć jej wydajność. W skrócie, SocialPilot jest kompletnym narzędziem do tworzenia i zarządzania kampaniami reklamowymi na Facebooku.
Social Inbox
Aby móc w jednym miejscu zarządzać wszystkimi wiadomościami otrzymywanymi na Facebooku, komentarzami na temat twoich treści i postów publikowanych na zarządzanych przez ciebie stronach i w grupach, SocialPilot stworzył tak zwany Social Inbox, czyli pojedynczy ekran, na którym gromadzone są wszystkie rozmowy, które krążą wokół twojej marki.

Dzięki Social Inbox odpowiadanie na wiadomości i komentarze staje się o wiele szybsze i łatwiejsze, a także pozwala to uniknąć niewdzięcznego zadania, jakim jest otwieranie wszystkich profili, stron i grup, którymi zarządzasz każdego dnia.
Współpraca
Narzędzia współpracy w ramach SocialPilot są równie doskonałe: pozwalają na stworzenie zespołu, przydzielenie ról współpracownikom i uzyskanie dostępu do stron twoich klientów bez konieczności posiadania ich danych uwierzytelniających.

Niezależnie od tego, czy pracujesz w zespole, czy zajmujesz się klientami, te rozwiązania mogą okazać się nie tylko wygodne, ale i konieczne.
SocialPilot: cena
Ile kosztuje Social Pilot? Porozmawiajmy o cenie tego ciekawego narzędzia.
Wszystkie wersje dostępne są w abonamencie miesięcznym lub rocznym. W tym drugim przypadku niższa cena za miesiąc pozwoli nieco oszczędzić. Zobaczmy poniżej wszystkie dostępne warianty:

- Professional: w cenie 25 dolarów miesięcznie (w abonamencie rocznym), to najtańszy pakiet, odpowiedni dla freelancerów, przedsiębiorców cyfrowych, influencerów lub małych firm. Obejmuje łączne zarządzanie 25 kontami społecznościowymi, 2 kontami reklamowymi na Facebooku, pełną analitykę, funkcje feed RSS i 3 współpracowników.
- Small Team: kosztuje 41,66 dolarów miesięcznie (w abonamencie rocznym) i jest odpowiedni dla małych firm i agencji internetowych lub social media menedżerów pracujących jako freelancerzy. Oprócz funkcji zawartych w planie Professional, oferuje zarządzanie 50 kontami społecznościowymi, 5 kontami Facebook Ads, zarządzanie nieograniczoną liczbą klientów, Social Inbox, raporty PDF oraz 5 członków zespołu.
- Agency: w cenie 83,33 dolarów miesięcznie (w abonamencie roczym) jest to najlepszy plan dla agencji internetowych pracujących na portalach społecznościowych różnych klientów. Oprócz funkcji zawartych w poprzednich planach oferuje zarządzanie 100 kontami społecznościowymi, 10 kontami Facebook Ads, 10 członkami zespołu oraz inne funkcje zaprojektowane specjalnie dla agencji internetowych.
Poza 3 wariantami przedstawionymi powyżej, możesz poprosić o niestandardowy plan w ramach opcji White Label, ale w tym przypadku będziesz musiał wcześniej skontaktować się z SocialPilotem, aby omówić potrzeby twoje i twojej firmy.
Należy pamiętać, że niezależnie od wybranego planu, każdemu przysługuje 14-dniowy bezpłatny okres próbny bez żadnych zobowiązań i bez konieczności podawania danych karty kredytowej. Możesz zarejestrować się na bezpłatny okres próbny klikając tutaj.
SocialPilot: recenzja i opinie
Opinie klientów Social Pilot są w większości entuzjastyczne i pokazują wysoki poziom uznania dla tego narzędzia. Ponadto, Social Pilot ma wielu zwolenników wśród wiodących światowych ekspertów w dziedzinie marketingu internetowego, takich jak na przykład Neil Patel:

Naszym zdaniem Social Pilot jest jednym z najlepszych narzędzi do pełnego zarządzania portalami społecznościowymi, dzięki bardzo korzystnemu stosunkowi jakości do ceny oraz wielu rozwiązaniom zaprojektowanym specjalnie dla agencji internetowych i social media menedżerów.
Alternatywy dla SocialPilota
SocialPilot jest świetnym narzędziem do całościowego zarządzania kontami na portalach społecznościowych, ale z pewnością nie jest jedynym w swoim rodzaju. Istnieje kilka alternatyw: najbardziej popularne (ale też droższe) są Hootsuite i Buffer. Znajdą się też tańsze, ale wciąż dobrej jakości alternatywy, takie jak Sked Social lub FollowPlanner, choć te nie oferują wszystkich funkcji, jak te droższe.
Dla porównania wszystkich istniejących narzędzi do zarządzania kontami społecznościowymi, zapraszamy do lektury artykułu, w którym porównujemy 8 najlepszych tego typu programów.