Czym jest wizytówka Google Moja Firma? Ile kosztuje? Czy można zlecić jej przygotowanie? Jak wpływa na pozyskiwanie klientów?
Jeśli masz swój własny biznes, nie ważne, czy stacjonarny, czy online, prawdopodobnie słyszałeś już o platformie Google Moja Firma. Na pewno też wyszukując sklepy lub usługi w Google, widziałeś jak wygląda wizytówka Moja Firma.
Być może jednak wciąż zastanawiasz się, czy warto ją zrobić. A jeśli tak, to jak to zrobić i ile to kosztuje? W dzisiejszym wpisie rozwieję wszystkie twoje wątpliwości.
Na początku wyjaśnię, jak działa Google Moja Firma, czym jest wizytówka i profil firmy oraz jak samodzielnie je stworzyć. Wyjaśnię również wszystkie korzyści wynikające z jej posiadania oraz jej wpływa na pozycjonowanie twojej firmy w Google.
Dowiesz się także, jak zamówić wizytówkę Google Moja Firma, ile to kosztuje i co obejmuje tego typu usługa. Przyjrzymy się ofercie serwisu ARSmedia, na którego stronę możesz zajrzeć już teraz:
Czym jest i do czego służy wizytówka Google Moja Firma?
Wizytówka Google Moja Firma to nic innego jak syntetyczny pakiet informacji na temat twojej firmy w Google. Dzięki niej wiadomo, czym się twoja firma zajmuje i jak się z nią skontaktować, a także jakie opinie krążą na jej temat.
Jest to zatem profil twojej firmy stworzony w Google. W istocie, kiedyś mówiło się o Miejscach Google i wizytówkach Google Moja Firma, dziś oficjalną nazwą jest Profil Firmy. W kwestii wyglądu i funkcjonowania wiele się natomiast nie zmieniło.

Przejdźmy do szczegółów. Jakie elementy znajdują się w wizytówce Google Moja Firma?
- Nazwa firmy
- Opis firmy
- Adres (umożliwiający lokalizację w Google Maps)
- Witryna WWW i numer telefonu
- Godziny otwarcia
- Kategorie (czym zajmuje się firma)
- Menu (dla lokali gastronomicznych i innych usług, np. cennik salonu kosmetycznego)
- Fotografie
- Oceny i opinie klientów
Do czego służy wizytówka Google Moja Firma? Jest ona niezwykle ważną częścią obecności twojej firmy online. Pozwala łatwiej ją wyszukać, znaleźć najważniejsze informacje, skontaktować się i trafić do niej za pomocą Map Google.
Z punktu widzenia prowadzącego firmę profil firmy w Google pozwala również lepiej zrozumieć, kto jest naszym klientem, co sądzi o naszych usługach i produktach oraz jak do niego najskuteczniej trafić.
Korzyści jest znacznie więcej, ale zajmiemy się nimi nieco później. Póki co zobaczmy, jak stworzyć wizytówkę Google Moja Firma i czy wiążą się z tym jakieś koszty.
Jak stworzyć wizytówkę Google Moja Firma?
Stworzenie wizytówki Google Moja Firma, ogólnie rzecz biorąc, jest proste, a przede wszystkim darmowe. Niemniej jednak niektórzy mogą mieć z tym trudności albo z innych powodów wolą to zlecić komuś innemu. Dla nich też przygotowałem wskazówki.
Zaloguj się najpierw do Google Maps. Kliknij na Menu i wybierz Dodaj swoją firmę. Możesz też kliknąć dowolne miejsce na mapie lub wpisać nazwę swojej firmy w polu wyszukiwania – za każdym razem dotrzesz do polecenia Dodaj swoją firmę.

Postępuj dalej zgodnie z instrukcjami. Podaj nazwę firmy i kategorię, która najdokładniej opisuje twoją działalność. Później możesz ją zmienić lub dodać kolejne.
Wskaż, czy chcesz ustawić lokalizację i podaj dane adresowe firmy. Później odpowiedz jeszcze na dosłownie parę pytań, podaj numer telefonu i adres twojej witryny WWW.
Następnie Google będzie chciał zweryfikować, czy twoja firma rzeczywiście należy do ciebie. Dostępnych jest kilka metod weryfikacji, ale Google może chcieć od ciebie realizacji więcej niż jednej. Wśród nich są SMS, e-mail, telefon, rozmowa wideo, nagranie filmu czy wysłanie kartki pocztowej.
Po pomyślnej weryfikacji dostaniesz wiadomość, że możesz już w pełni zarządzać profilem swojej firmy. Zaloguj się do Map Google lub Menedżera Profilu Firmy. Możesz edytować informacje, dodawać zdjęcia i wchodzić w interakcję z użytkownikami.
Jak widzisz nie jest to bardzo skomplikowane, ale niektórzy mogą mieć wątpliwości, czy robią wszystko tak, jak powinni. Dlatego założenie wizytówki można też komuś zlecić – zajmują się tym najczęściej agencje marketingowe.
Wizytówkę Google Moja Firma zamówisz np. w serwisie ARSmedia, który oferuje firmom różne usługi związane z marketingiem online, mediami społecznościowymi i stronami internetowymi.
W dalszej części dokładnie wyjaśnię, jak złożyć zamówienie i co otrzymamy w zamian.
Jak zamówić wizytówkę Google?
Rzecz jasna stworzenie wizytówki Google Moja Firma nawet przez zewnętrzną firmę będzie wymagało twojego udziału. W końcu to ty musisz dostarczyć niezbędne informacje oraz powiedzieć, na czym ci najbardziej zależy.
W zamian skorzystasz z pomocy doradców i nie dość, że doświadczona osoba weźmie na siebie stworzenie twojej wizytówki, to jeszcze przy okazji sam się nauczysz ją tworzyć. Dostaniesz również wszelkie wskazówki, jak nią zarządzać, by uzyskiwać jak najlepsze efekty.
Dlatego jeśli nie masz doświadczenia w narzędziach do promowania firmy online, lepiej zdaj się na specjalistów. Koszt takiej usługi wynosi między 400-500 zł i ponosisz go jednorazowo.
Korzystając z serwisu ARSmedia (tutaj oficjalna strona), zapłacisz 400 zł + VAT za stworzenie profesjonalnej wizytówki Google Moja Firma, która w pełni będzie wykorzystywać swój potencjał.

Wystarczy wejść na stronę, dodać usługę do koszyka, wypełnić dane firmy, a następnie serwis sam się z tobą skontaktuje w celu omówienia szczegółów realizacji zamówienia.
Oczywiście zostaniesz na pewno poproszony o podanie danych swojej firmy i wyjaśnienie jej działalności. Ale jeśli nie masz czasu bądź umiejętności, by samodzielnie założyć wizytówkę, to ARSmedia będzie dobrym rozwiązaniem.
Jednocześnie specjaliści doradzą ci, jak powinien wyglądać profil twojej firmy, jak nim zarządzać, jak najlepiej dobrać informacje i zdjęcia itd. Wejdź na stronę ARSmedia i złóż zamówienie na swoją wizytówkę Google:
Korzyści z profilu Google Moja Firma
Jeśli zastanawiasz się jeszcze, czy warto mieć wizytówkę Google Moja Firma, to mogę od razu odpowiedzieć ci na to pytanie: warto. Niesie ona ze sobą wiele korzyści, a ponieważ jest całkowicie darmowa, nie ma mowy, żeby coś się nie opłacało. Oto najważniejsze z nich:
1. Przede wszystkim, kiedy ktoś wyszuka twoją firmę, od razu wyświetli mu się pakiet niezbędnych informacji. A to zdecydowanie skraca drogę klienta. Chętniej przeniesie się on na twoją witrynę, złapie za telefon lub po prostu przyjdzie do ciebie.
2. Duże znaczenie ma tu połączenie z lokalizacją na Google Maps. Jeśli twój potencjalny klient szuka usługi, którą świadczysz, w określonym miejscu, od razu dowie się, gdzie cię znajdzie, ile czasu zajmie mu dojazd i czy zdąży przed zamknięciem. I to tyczy się naprawdę nie tylko sklepów i lokali gastronomicznych.
3. Widząc zdjęcia, od razu stworzy sobie wyobrażenie o twojej firmie i szybciej ją skojarzy w przyszłości. Zachęcą go również do odwiedzenia cię w stacjonarnej siedzibie.
4. Nie muszę chyba mówić o tym, że oceny zadowolonych klientów i fakt, że odpowiadasz na opinie, dodatkowo wpłyną pozytywnie na odbiór twojej firmy i zachęcą do skorzystania z twoich usług.
5. Wizytówka Google Moja Firma przekłada się na konkretne korzyści wyrażone w liczbach. Dzięki dostępowi do statystyk szybko zauważysz, że widoczność wizytówki przekłada się bezpośrednio na wizyty na twojej witrynie WWW. Dowiesz się, też czy użytkownicy trafiają na twoją wizytówkę, wyszukując nazwę firmy czy po kategorii.
Do tego dochodzi kwestia pozycjonowania, którą postanowiłem omówić oddzielnie.
Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma
Kiedy klient wpisze nazwę twojej firmy w wyszukiwarce, po prawej stronie wyświetli mu się okno z twoją wizytówką. Jeśli będzie szukał usługi w danym mieście, może znaleźć twoją wizytówkę wśród propozycji na Google Maps.

Ważne jest zatem, żeby twoja wizytówka pojawiała się w Mapach i żeby zawierała wszystkie najważniejsze informacje. W opcjach edycji masz dużo możliwości dodawania produktów (np. karuzela produktów), promocji i przycisków CTA (Call to Action – wezwanie do działania).
Wpisz słowa kluczowe, na które powinna się pozycjonować twoja wizytówka. Jeśli się wyświetla, to świetnie. Jeśli w wynikach widzisz tylko konkurencję, warto coś zoptymalizować.
Upewnij się, czy wszystkie niezbędne informacje, w tym dane teleadresowe, znajdują się w twojej wizytówce. Następnie przyjrzyj się kategoriom i podkategoriom. Muszą one bardzo precyzyjnie określać twoją działalność, ale też trafnie.
Jak radzi Google, nie pisz, że twoja usługa to bar, jeśli masz hotel, w którym znajduje się bar dla gości. Dodaj więcej kategorii tylko, jeśli ma to sens.
Zachęcaj klientów, żeby wystawili ci opinię oraz odpowiadali na pytania ankiet Google po to, by przy twojej firmie pojawiły się atrybuty (np. darmowe Wi-Fi, miejsce przyjazne zwierzętom itp.). Staraj się odpowiadać na opinie.
To wszystko sprawi, że nie tylko zapracujesz na dobrą reputację w sieci, ale sprawisz, że twoja wizytówka będzie się dobrze pozycjonować. To z kolei bezpośrednio wpłynie na pozycjonowanie się twojej witryny, a przede wszystkim na więcej odwiedzin i klientów.
Jeśli nie wiesz, jak dobrze zaprojektować wizytówkę Google Moja Firma, przypominam, że możesz ją zamówić w agencji marketingowej ARSmedia:
Wizytówka i profil Google Moja Firma: pytania i odpowiedzi
Dziękuję ci za przeczytanie tego wpisu do końca. Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości, postaram się je rozwiać poniżej. Oto odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące wizytówki Google Moja Firma:
Wizytówka Google Moja Firma powiązana jest z profilem twojej firmy w Google. Wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google lub Google Maps jako okienko z zestawem najważniejszych informacji o twojej firmie, które od razu trafiają do potencjalnego klienta.
Wizytówka Google Moja Firma jest darmowa.
Kliknij w Mapach Google Dodaj swoją firmę i wypełnij dane zgodnie z tym, co wyświetla się na ekranie. Dokonaj weryfikacji wybraną metodą (np. SMS-em, mailem, telefonem) i przejdź do edycji, by uzupełnić swoją wizytówkę.
Przede wszystkim nazwę, opis firmy, dane teleadresowe, godziny otwarcia i kategorie usług. Poza tym zdjęcia, film, menu, promocje czasowe i wyprzedaże czy karuzelę produktów z przyciskami CTA. Możesz też odpowiadać na opinie użytkowników.
Możesz zamówić wizytówkę w agencji marketingowej takiej jak ARSmedia. Jej koszt to 400 zł netto. Zamów ją tutaj.
Jak najbardziej. Po pierwsze jest darmowa, a po drugie wpływa na twoje wyniki. Klient, zanim trafi na twoją witrynę, już zobaczy wizytówkę z danymi teleadresowymi, adresem strony, zakresem usług, opiniami, zdjęciami i mapą.