Jak stać się popularnym na Instagramie? Jakie są główne strategie i zasady, których należy przestrzegać, aby stać się sławnym na tym portalu społecznościowym?
Instagram w ostatnich latach gwałtownie się rozwinął i obecnie może pochwalić się ponad 1 miliardem miesięcznych aktywnych użytkowników. Coraz więcej influencerów i celebrytów korzysta z tej platformy, więc konkurencja jest spora, ale wciąż jest dużo miejsca na nowe twarze i nowe pomysły. Chodzi o to, by wyróżnić się z tłumu!
W tym wpisie dowiesz się, jak stać się popularnym na Instagramie dzięki 10 strategiom, które jeśli będą konsekwentnie stosowane, pozwolą ci bardzo szybko wysunąć się na pierwszy plan. Znajdziesz tu wiele przydatnych narzędzi i sztuczek zwiększających liczbę swoich fanów, więc czytaj uważnie!
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, polecamy ci „Instagram 2020” – kurs, który nauczy cię, jak poszerzyć grono fanów, zarabiać na Instagramie i zwiększyć swój wpływ na tej platformie.
Jest to zaawansowany kurs wideo, który pomoże ci stać się sławnym na Instagramie, dzięki najczęściej stosowanym technikom superinfluencerów. Jeśli chcesz zacząć od razu, zajrzyj tutaj.
Jak być popularnym na Instagramie: 10 sposobów
Jak już wspomnieliśmy, w tym poradniku pokażemy ci krok po kroku, jakie są podstawowe elementy strategii, które pozwolą ci stać się sławnym na Instagramie. Przeczytaj uważnie wskazówki i zacznij pracować nad nimi dzień po dniu, by zobaczyć wyniki.
1. Wybierz twoją niszę
Pierwszą zasadą, której należy przestrzegać, aby stać się popularnym na Instagramie, jest wybranie dokładnej niszy rynkowej, w której chcemy działać. Ci, którzy pozostają ogólnikowi i rozprawiają na tysiąc różnych tematów, raczej nie wyróżnią się z tłumu i nie stworzą społeczności lojalnych użytkowników, którzy są naprawdę zainteresowani ich treścią.
Zdefiniuj więc, z czego chcesz być znany, co cię pasjonuje, o czym mógłbyś mówić godzinami bez znudzenia. Nie odrzucaj niektórych tematów tylko dlatego, że wydają się zbyt specyficzne. Są ludzie, którym udaje się zdobyć sporą popularność właśnie dzięki publikowaniu przepisów wideo na… sernik!

Niektóre z najczęściej śledzonych tematów na Instagramie to: fotografia, moda, styl życia, podróże, sport, gotowanie, joga, technologia, finanse i biznes. Jednak, jak widać, każda nisza (jak i mikronisza) znajduje swoje miejsce na platformie.
Więcej informacji na temat tego, jak wybrać dochodową niszę (która pozwoli ci potem łatwiej spieniężyć swoją obecność na Instagramie) oraz jak znaleźć unikalny styl, znajdziesz w kursie „Marketing i sprzedaż na Instagramie„, który znajdziesz tutaj.
2. Twórz treści wysokiej jakości
Kolejną podstawową zasadą, aby stać się sławnym na Instagramie, jest zamieszczanie wysokiej jakości zdjęć, filmów i relacji. Oznacza to dbałość o każdy, nawet najdrobniejszy szczegół treści zamieszczanych na platformie.
Zdjęcia powinny być oryginalne, w miarę możliwości wykonane lustrzanką i edytowane w celu uatrakcyjnienia ich wyglądu. Zrób to za pomocą specjalnych programów, przed ich załadowaniem, ponieważ często opcje edycji zdjęć oferowane przez aplikację Instagram nie zapewniają optymalnego rezultatu.

Wszyscy najlepsi influencerzy, aby nadać graficzną spójność swoim postom, wybierają określone palety kolorów i filtry, które stosują na każdym zdjęciu. W ten sposób, gdy inni użytkownicy widzą ich profil po raz pierwszy, natychmiast przyciąga ich kombinacja kolorów, co skłania do obserwowania profilu.
Inne wskazówki dotyczące treści? Nie ograniczaj się do zdjęć, ale zamieszczaj również filmy, IGTV, reels, karuzele obrazów i oczywiście relacje. Twoi zwolennicy docenią różnorodność twoich postów i zaczną obserwować cię z większą uwagą.
Podsumowując, pamiętaj, że nie liczy się tylko jakość, ale również ilość. Każda znana osoba na Instagramie publikuje przynajmniej jeden post i kilkanaście relacji dziennie, a ty nie powinieneś pozostać w tyle!
3. Znajdź najlepszy moment na publikowanie
Niestety, nie ma powszechnie obowiązującej zasady, która mówi nam, kiedy publikować na Instagramie, ponieważ najlepszy czas może zależeć od wielu czynników, takich jak wiek twoich fanów, twoja nisza, dzień tygodnia, a nawet pora roku.
To jednak nie oznacza, że mamy zdać się na przypadek! Jak już pewnie zauważyłeś, wskaźnik zaangażowania na twoim profilu czy liczba użytkowników oglądających twoje relacje na Instagramie zależy w dużej mierze od pory dnia, w której publikujesz swoje treści.
Najlepszą radą dla każdego, kto chce korzystać z Instagrama profesjonalnie i pragnie stać się popularnym, jest poleganie na analityce i narzędziach do planowania postów, z automatyczną publikacją o ustalonych porach.

Na przykład NapoleonCat oferuje systemy narzędzi usprawniających pracę w mediach społecznościowych. Narzędzia analityczne NapoleonCat mogą zmierzyć skuteczność działania twojego profilu pod kątem zasięgu, zaangażowania i treści. Dzięki temu będziesz w stanie ocenić, co przynosi najlepsze efekty i jaki jest optymalny czas publikowania postów.
Automatyzacja to kolejny zestaw rozwiązań od NapoleonCat, który ma na celu nadać tempo twojej pracy, jednocześnie odciążając cię, byś mógł poświęcić czas i uwagę na naprawdę ważne rzeczy.
Korzystanie z takiej aplikacji staje się niezbędne, jeśli podchodzisz do tego poważnie, ponieważ oszczędza ci to tak wiele cennego czasu i pomaga dotrzeć do niezwykle dużej liczby użytkowników. Aby wypróbować Napoleoncat za darmo przez 14 dni, kliknij tutaj.
4. Skorzystaj z serwisu rozwoju konta
Aby stać się popularnym na Instagramie i osiągnąć imponujący poziom wzrostu, najlepszym pomysłem jest skorzystanie z usług specjalnie stworzonych, aby wspierać aspirujących influencerów i prowadzić ich krok po kroku do sukcesu na tej platformie.
Istnieje wiele agencji, których zespoły ekspertów pomogą ci zarządzać twoim kontem, udzielą ci cennych rad, zoptymalizują twój profil, połączą cię z innymi influencerami i zasponsorują twoje treści, abyś stał się bardziej popularny.

Jednym z takich serwisów jest InstaGrow (link do oficjalnej strony).
InstaGrow oferuje usługi wykonywane przez profesjonalistów. Zrobią oni za ciebie operacje typu follow/unfollow, zajmą się komentarzami i lajkami, a to wszystko za niewielką opłatą. Sam zresztą możesz wybrać odpowiedni dla ciebie pakiet.
Plusem takiego rozwiązania jest nie tylko więcej wolnego czasu. W pracę nad twoim profilem zaangażowani są profesjonaliści. I nie chodzi tu o boty – to ludzie z krwi i kości, którzy dostosują się do twoich potrzeb.
5. Wykorzystuj odpowiednie hashtagi
Nie ma znaczenia, jaka jest twoja treść, czy jest to wideo czy obrazy. Kluczową rzeczą jest oznaczanie ich według kategorii, używając hashtagów. W ten sposób będziesz mógł łatwo dotrzeć do swojej niszy zainteresowań.
Użyj wszystkich hashtagów, które wydają ci się ważne, ale z umiarem, zaczynając od tych najbardziej istotnych. Powinieneś wybrać hashtagi w języku polskim, tak abyś mógł dotrzeć do użytkowników, którzy mówią w tym samym języku co ty i mieszkają w tym samym kraju. Jednakże, jeśli nie chcesz czuć się ograniczony geograficznie, możesz zdecydować się na używanie hashtagów w języku angielskim.

Na zdjęciu, które widzisz powyżej zostały użyte bardzo konkretne hashtagi, które zawierają słowa opisujące ciasta. Jednak obok niszowych hashtagów znajdziemy również te bardziej ogólne i popularne, takie jak #yummylicious. Odpowiednia przemienność konkretnych hashtagów i bardziej popularnych hashtagów jest kluczowa, aby stać się sławnym na Instagramie.
Jeśli nie wiesz, jakie hashtagi umieścić na swoich zdjęciach, polecam skorzystanie z generatora hashtagów Inflact (dawniej Ingramer), fantastycznego narzędzia zaprojektowanego specjalnie po to, by pomóc aspirującym influencerom rozwijać się w tej sieci społecznościowej dzięki idealnemu wykorzystaniu hashtagów.
6. Korzystaj z shoutout i współpracy z innymi influencerami
Mówiliśmy już o tym, jak ważne są shoutouty, aby wzbudzić zainteresowanie innych użytkowników tym, co publikujesz. Ogólnie rzecz biorąc, shoutouty to współpraca pomiędzy podobnymi profilami, której celem jest uzyskanie obopólnych korzyści.
Na przykład, dwaj znani piosenkarze, którzy robią zdjęcia razem, tagują się nawzajem w swoich postach i zapraszają swoich fanów do obserwowania drugiego artysty, będą w stanie osiągnąć natychmiastowy wzrost zwolenników i popularności, przy minimalnym wysiłku.

Ty też, na swój własny sposób, możesz zrobić to samo. Skontaktuj się z innymi użytkownikami, którzy zajmują się tymi samymi tematami co ty, zaprzyjaźnij się z nimi, a następnie zaproponuj współpracę. Możecie razem prowadzić transmisję na żywo, oznaczać się nawzajem na zdjęciach lub publikować swoje historie. W każdym razie, jeśli będziecie skuteczni, będziesz w stanie znacznie zwiększyć liczbę swoich fanów!
7. Używaj Instagram pods
Inną, a zarazem jedną z najbardziej skutecznych metod zwiększania liczby interakcji i zdobywania sławy na IG są Instagram Pods. Te grupy aktywnych użytkowników to prawdziwe społeczności ludzi, którzy wspierają się nawzajem na portalach społecznościowych, wymieniając się polubieniami, komentarzami i poglądami.
Ale główną korzyścią z uczestnictwa w podach jest nie tylko zdobywanie polubień i komentarzy od członków grupy. Przede wszystkim, korzyści płyną ze zwiększenia organicznego zasięgu twoich treści. W rzeczywistości, algorytm Instagrama zauważy, że twoje posty wywołują dużo interakcji wkrótce po ich opublikowaniu, wywnioskuje, że są one wysokiej jakości, a w konsekwencji nagrodzi je, umieszczając w sekcji „explore”.

Właściwe wykorzystanie engagement groups jest kluczem do tego, by twoje treści mogły być widoczne dla wielu nowych użytkowników, a tym samym stały się popularne na Instagramie. Wszyscy najwięksi influencerzy używają podów lub korzystali z nich przez pewien czas.
Z kursem „Haker Social Media” dowiesz się między innymi, jak organicznie zwiększyć zaangażowanie na Instagramie. Aby uzyskać dostęp już teraz, kliknij tutaj.
8. Wykorzystaj reklamy Instagram
Reklamy są skutecznym sposobem na dotarcie do dużej liczby użytkowników w krótkim czasie i szybkie zdobycie popularności na Instagramie, ponieważ pokazują twoje treści osobom, które w innym przypadku by ich nie zobaczyły.
Wspaniałą rzeczą w reklamach na Instagramie jest to, że pozwalają one bardzo precyzyjnie kierować odbiorców w swojej niszy rynkowej. W rzeczywistości, w fazie planowania kampanii możesz wybrać:
- lokalizację, do której chcesz dotrzeć;
- zainteresowania (np. sport, fitness, muzyka, jedzenie);
- zachowania (np. osoby, które chętniej śledzą innych użytkowników).

Możesz reklamować się na swoim Instagramie, jak również na Instagram stories. Można również sponsorować obraz, a także wideo lub sekwencję krótkich filmów.
Większość firm i menedżerów mediów społecznościowych korzysta z reklam na Instagramie, aby sprzedać produkt lub usługę, ale w rzeczywistości to narzędzie reklamowe jest również wykorzystywane przez wielu aspirujących influencerów, którzy są po prostu zainteresowani rozwojem na Instagramie.
W przeciwieństwie do metod takich jak follow/unfollow, reklama na Instagramie jest o wiele bardziej skuteczna, ponieważ użytkownicy, którzy zobaczą twoją reklamę od razu potraktują cię poważnie i będą mieli tendencję do obserwowania cię.
Prawda jest jednak taka, że jeśli chcesz korzystać z reklam na Instagramie z zyskiem, musisz przejść konkretny i szczegółowy kurs na ten temat. Najbardziej zaawansowanym kursem na ten temat, odpowiednim zarówno dla firm, jak i freelancerów oraz aspirujących influencerów, jest zdecydowanie „Skuteczna reklama na Facebooku, Instagramie i Messengerze„, do udziału w którym zachęcamy.
Kurs ten zawiera cały moduł poświęcony wyłącznie reklamie na Instagramie, aby szczegółowo wyjaśnić, jak to działa. Będzie to idealne rozwiązanie dla ciebie, nawet jeśli zaczynasz od zera i nigdy w życiu nie reklamowałeś się w sieci. Będziesz zaskoczony rezultatami, jakie możesz osiągnąć dzięki wiedzy, którą za chwilę zdobędziesz! Kurs można znaleźć tutaj.
9. Wchodź w interakcję z twoją społecznością
Po osiągnięciu pewnej liczby fanów, ważne jest, aby rozpocząć interakcję z nimi na co dzień. Można to zrobić za pomocą zdjęć lub relacji.
Jeśli zazwyczaj publikujesz tylko selfies bez tekstu lub opisu bądź zdjęcia autoreferencyjne, które dotyczą wyłącznie twojego życia, niektórzy z twoich followersów mogą wchodzić w interakcję z twoimi treściami, ale wielu innych szybko straci zainteresowanie, a algorytm Instagrama przestanie pokazywać im twoje posty.

Jeśli natomiast opatrzysz swoje zdjęcia ciekawym opisem, który będzie zawierał również pytania skierowane bezpośrednio do twoich followersów (jak spędziłeś weekend?; co sądzisz o tym temacie?), będą oni znacznie bardziej skłonni do komentowania, lajkowania i interakcji z twoimi treściami w przyszłości.
Również jeśli chodzi o Instagram stories, istnieje kilka funkcji zaprojektowanych specjalnie do interakcji z twoimi fanami (ankiety, pytania, quizy itp.), co w dłuższej perspektywie pozwoli ci znacznie zwiększyć współczynnik zaangażowania i stać się popularnym na Instagramie. Postaraj się to jak najlepiej wykorzystać!
10. Aktywnie korzystaj z innych mediów społecznościowych
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne jest bycie aktywnym na wielu portalach społecznościowych w tym samym czasie. Na pierwszy rzut oka nie wydaje się to czynnikiem decydującym o sławie na Instagramie. Prawda jest jednak zupełnie inna.

Publikując swoje treści nie tylko na Instagramie, ale także na Facebooku i Twitterze, będziesz w stanie łatwo dotrzeć do innych użytkowników, którzy w przeciwnym razie mogliby cię nie znaleźć.
Ponadto, poprzez aktywne korzystanie z platform takich jak TikTok i YouTube, a także przekierowywanie swoich fanów do śledzenia cię na Instagramie, twój wzrost popularności będzie praktycznie nie do zatrzymania! Oczywiście, trzeba będzie tworzyć treści specjalnie dla każdej społeczności, a to wymaga czasu, ale zdecydowanie się to opłaca.
Jak być popularnym na Instagramie: błędy, których należy unikać
Wyszczególniliśmy kluczowe aspekty dobrej strategii wzrostu, ale teraz chcę wymienić kilka najczęstszych błędów, których powinieneś unikać, jeśli masz zamiar stać się popularny na Instagramie:
- nie odpowiadanie na komentarze;
- umieszczenie swojego profilu w trybie prywatnym;
- nie umieszczanie swojej twarzy ani nie używanie swojego głosu w relacjach;
- używanie hashtagów, które są w języku angielskim, i tych zbyt popularnych;
- wybieranie niewłaściwych godzin na publikację postów;
- kupowanie fałszywych obserwujących na Instagramie;
- odnoszenie się wyłącznie do samego siebie.
Jak być sławnym na Insta: kursy dla ciebie
Dowiedzieliśmy się więc, jak stać się sławnym na Instagramie dzięki 10 skutecznym technikom, stosowanym zarówno przez firmy, jak i influencerów.
Pamiętaj w każdym razie, że aby stać się popularnym na Instagramie, musisz dogłębnie poznać mechanizmy tej platformy i mieć skuteczną strategię marketingową.
Instagram w 2021 roku może być kopalnią złota dla tych, którzy używają go w odpowiedni sposób. Dlatego jeszcze raz zapraszamy cię na kurs Instagram 2020, który nauczy cię, jak wykorzystać 110% potencjału Instagrama dla twojego profilu osobistego lub biznesowego. Za kilka miesięcy będziesz się cieszyć, że zrobiłeś ten pierwszy krok!