Active Campaign: recenzja, opinie, cechy i darmowa wersja próbna

active campaign recenzja

Szukasz informacji o Active Campaign, popularnym narzędziu do automatyzacji email marketingu? Trafiłeś we właściwe miejsce!

W tej recenzji dowiemy się, jak działa Active Campaign, jakie funkcje oferuje, ile kosztuje i jakie są opinie użytkowników, którzy już z niego korzystali lub korzystają (w tym moja, a jestem ich klientem od ponad 3 lat).

Czym jest Active Campaign

Active Campaign (oficjalna strona tutaj) jest potężną platformą typu marketing automation dla małych i średnich firm, oferującą funkcje email marketingu, automatyzacji sprzedaży i CRM (zarządzanie relacjami z klientami).

Założona w 2003 roku firma ma siedzibę w Chicago, w USA, zatrudnia 550 osób i szybko się rozwija. Obecnie obsługuje ponad 90 tysięcy klientów ze 161 różnych krajów.

W praktyce Active Campaign może być wykorzystywany przez firmy, sklepy internetowe, freelancerów, web marketerów i przedsiębiorców cyfrowych do wysyłania newsletterów do swoich obserwujących/klientów, a także do tworzenia zautomatyzowanych sekwencji e-maili i bardzo złożonych lejków sprzedażowych.

Active Campaign: jak to działa

Przyjrzyjmy się, jak działa Active Campaign, wymieniając i wyjaśniając szczegółowo główne opcje użytkowania, które oferuje swoim klientom. Wszystkie z nich znajdziesz wyłożone po lewej stronie ekranu natychmiast po zakończeniu rejestracji bezpłatnej wersji próbnej.

Jedną z mocnych stron Active Campaign jest prostota dashboardu, który sprawia, że jego obsługa jest niezwykle intuicyjna.

Kontakty i listy

Kontakty, które w Active Campaign możesz wprowadzać ręcznie lub zbierać automatycznie poprzez swojego bloga/stronę internetową, są podstawowym elementem, na którym opiera się całe funkcjonowanie platformy.

Każdy kontakt wyświetli wszystkie informacje, które wprowadziłeś lub zebrałeś na jego temat: imię, nazwisko, miasto, e-mail, numer telefonu komórkowego, przypisane do niego tagi, listy, których jest częścią, automatyzacje, do których został dodany, dodatkowe notatki i inne niestandardowe pola.

Ponadto, po prawej stronie możesz zobaczyć wszystkie ostatnie działania związane z tym kontaktem: e-maile, które mu wysłałeś i te, które przeczytał, automatyzacje, do których został dodany i te, które zakończył, linki, które kliknął, strony twojej witryny, które przeglądał…

Poświęćmy jednak jeszcze kilka słów tagom, gdyż są one podstawowym elementem pozwalającym na prawidłowe wykorzystanie wszystkich możliwości Active Campaign. Stanowią one swego rodzaju etykietę przypisaną do użytkownika, opisującą jego cechy osobiste.

Na przykład, możesz dodać tag „M” dla mężczyzn i „F” dla kobiet. Im więcej informacji możesz zawrzeć w swoich kontaktach za pomocą tagów, tym dokładniejszy i skuteczniejszy może być twój email marketing.

Nie ma potrzeby ręcznego dodawania wszystkich tagów, ponieważ mogą one być automatycznie przekazywane do Active Campaign przez każde inne narzędzie do zbierania wiadomości e-mail, którego używasz.

Listy Active Campaign są wykorzystywane do grupowania kontaktów na podstawie przynależności do określonej niszy rynkowej, cech społeczno-demograficznych, zainteresowań lub oferty produktowej.

Na przykład, jeśli prowadzisz hotel lub gospodarstwo agroturystyczne i zbierasz adresy e-mail od swoich klientów, możesz stworzyć listę z wszystkimi polskimi klientami, oddzielną listę z międzynarodowymi klientami i trzecią listę z potencjalnymi klientami, którzy wykazali zainteresowanie, ale nigdy nie dokonali rezerwacji.

Na Active Campaign znajdziesz funkcję „lists” w lewym menu pulpitu nawigacyjnego.

W ramach swojego konta możesz stworzyć nieskończoną ilość list, a w każdej z nich umieścić wszystkie kontakty, które chcesz. Każdy kontakt może być jednocześnie częścią więcej niż jednej listy.

Newsletter

Mimo, że w ostatnich latach newsletter stracił swoją główną rolę w marketingu internetowym, to nadal jest świetnym narzędziem do budowania marki i utrzymywania kontaktu z subskrybentami, a także do up-sellingu i cross-sellingu na liście istniejących klientów.

Aby skorzystać z funkcji, która pozwoli ci na wysyłanie newsletterów do twojej listy e-mailowej, musisz kliknąć na „Campaigns”.

Kiedy już znajdziesz się w sekcji Campaigns, aby wysłać wiadomość do swojej listy kontaktów, po prostu stwórz Standard Campaign i dostosuj e-mail do swoich potrzeb w sekcji Design.

Automatyzacje

Jeśli chcesz wykorzystać ActiveCampaign jako narzędzie do inicjowania automatycznych sekwencji e-maili, musisz skorzystać z funkcji „Automation„.

Z tego miejsca możesz stworzyć nową automatyzację, zaczynając całkowicie od zera lub korzystając z jednego z predefiniowanych szablonów udostępnionych przez platformę.

Specyfika automatyzacji polega na tym, że nie będziesz mógł wysłać jednorazowego maila z listy kontaktów, ale koniecznie będziesz musiał wskazać zdarzenie (trigger), które rozpocznie sekwencję maili. Wydarzeniami mogą być:

  • zapisanie się na listę poprzez formularz kontaktowy;
  • otwieranie lub czytanie wiadomości e-mail;
  • odwiedzanie twojej witryny lub bloga;
  • dodawanie lub usuwanie znacznika;
  • określona data i wiele innych opcji (jak widać na screenie).

Po wykonaniu przez kontakt jednej z akcji oznaczonych jako zdarzenie, możesz uruchomić automatyzację. Plusem tej funkcji jest to, że naprawdę pozwala na zautomatyzowanie pracy, którą w przeciwnym razie musiałbyś zrobić ręcznie, tracąc sporo czasu.

Oznacza to, że po skonfigurowaniu lejka (zautomatyzowanej ścieżki mailowej, którą należy wysłać do użytkownika) twoim jedynym zmartwieniem będzie zebranie jak największej ilości maili od potencjalnych klientów. Active Campaign zajmie się resztą.

Inne funkcje

Aby zakończyć nasz przegląd funkcji narzędzia, zobaczmy, co jeszcze oferuje Active Campaign:

  • Rozmowy: tutaj możesz wdrożyć na swojej stronie automatyczne czaty (również widoczne tylko dla określonego segmentu kontaktów), których celem jest pozyskiwanie kontaktów lub sprzedaż twoich produktów lub usług.
  • Formularze: sekcja, w której możesz tworzyć formularze do dodania do swoich stron internetowych w celu pozyskania kontaktów.
  • Statystyki: pokazują wskaźniki otwarć, kliknięć i rezygnacji z subskrypcji twoich kampanii email marketingu. Pozwala ci to zrozumieć, które maile są najczęściej otwierane, a które ignorowane przez kontakty z twojej listy.

Active Campaign: 14-dniowa darmowa wersja próbna

Klikając tutaj, możesz skorzystać z 14-dniowego darmowego triala, dzięki któremu będziesz miał dostęp do funkcji, które właśnie opisaliśmy. Wystarczy utworzyć nowe konto, wpisując swój adres e-mail i kliknąć na przycisk „Start your free trial”, jak widać na poniższym obrazku:

Po zarejestrowaniu się nie musisz nawet podawać danych swojej karty kredytowej, aby rozpocząć darmowy okres próbny. Po jego zakończeniu możesz albo wykupić płatną subskrypcję, albo przestać korzystać z ActiveCampaign.

Polecamy skorzystanie z darmowego okresu próbnego, aby zacząć zapoznawać się z oprogramowaniem i rozpocząć kampanię dla subskrybentów newslettera, jeśli już go posiadasz. Zdziwisz się, o ile bardziej rozbudowany i zaawansowany jest Active Campaign niż zwykłe oprogramowanie do email marketingu i jak bardzo może zwiększyć twoje konwersje.

Active Campaign: cennik i plany taryfowe

Abonamenty Active Campaign są miesięczne lub roczne i różnią się w zależności od liczby kontaktów i funkcji oferowanych przez każdy plan.

Jeśli wybierzesz płatność roczną, otrzymasz zniżkę w wysokości od 20% do 50% w zależności od wybranego planu.

Na przykład, plan Lite dla 500 kontaktów jest w cenie 15 dolarów miesięcznie, jeśli wolisz subskrypcję miesięczną, a 9 dolarów miesięcznie, jeśli zdecydujesz się zapłacić jednorazowo za cały rok. To oszczędność rzędu 118 dolarów.

Dostępne są 4 plany, przeanalizujmy je jeden po drugim:

  • Lite (można go znaleźć tutaj): oferuje podstawowe funkcje, takie jak kampanie i automatyzacje. Liczba postów jest nieograniczona, a z jednego konta mogą korzystać maksymalnie 3 osoby. Polecany dla blogerów, freelancerów i przedsiębiorców cyfrowych.
  • Plus (znajdziesz go tutaj): oferuje te same funkcje co plan Lite, plus funkcję lead scoring, która pozwala na ocenę działań twoich kontaktów, SMS marketing, dzięki któremu możesz wysyłać masowe SMS-y do użytkowników, których numery telefonu posiadasz, oraz wszystkie funkcje CRM (zarządzanie relacjami z klientami). Polecany dla małych i średnich przedsiębiorstw.
  • Professional (można go znaleźć tutaj): oferuje wszystkie funkcje planu Plus, a dodatkowo odblokowuje funkcje sekcji Conversations. Pokazuje ci również najlepsze momenty na wysyłanie maili do użytkowników, bazując na ich zachowaniu (analizowanym przez sztuczną inteligencję ActiveCampaign). Polecany dla agencji internetowych i średnich firm szczególnie nastawionych na działalność w Internecie.
  • Enterprise (można go znaleźć tutaj): oferuje wszystkie funkcje planu Professional plus dedykowany serwer, z którego można wysyłać e-maile, usługi projektowe, dane sieci społecznościowych użytkowników oraz wsparcie telefoniczne zespołu Active Campaign. Polecany dla większych firm.

Wsparcie dla klientów Active Campaign

Poświęcimy teraz akapit obsłudze klienta Active Campaign. Uważam, że ten aspekt jest bardzo ważny w ocenie każdej usługi online.

Powodem jest to, że jeśli jakiś problem przytrafi się naszej stronie lub jednemu z programów, których używamy, ryzykujemy utratą ruchu, pieniędzy i zaufania czytelników.

Wsparcie klienta ActiveCampaign dla wersji Lite, Plus i Professional to czat i e-mail. Natomiast w przypadku wersji Enterprise dostępna jest również telefoniczna obsługa klienta.

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że wsparcie jest świadczone tylko w języku angielskim. Oprócz możliwości wysyłania maili lub czatu na żywo z operatorem, jeśli znasz słabo angielski, istnieje sekcja (centrum zasobów), która oferuje masę przewodników na temat oprogramowania i email marketingu jako takiego.

Tutoriale pomogą ci rozwiązać główne problemy, zbudować pierwsze kampanie i automatyzacje oraz w pełni zrozumieć wszystkie funkcje.

Osobiście próbowaliśmy niejednokrotnie korzystać z obsługi klienta poprzez e-mail. Głównie po to, aby sprawdzić szybkość, z jaką operatorzy nam odpowiedzą.

Muszę powiedzieć, że w tej kwestii jesteśmy całkowicie usatysfakcjonowani. Operatorzy w ciągu kilku minut byli w stanie wyczerpująco odpowiedzieć na nasze pytania. Jedyną przeszkodą, która zmusi cię do dłuższego oczekiwania, jest strefa czasowa.

Active Campaign jest firmą amerykańską (z siedzibą w Chicago) i może się zdarzyć, że jeśli wyślesz prośbę o pomoc z Polski, będziesz musiał poczekać, aż amerykańskie biura będą otwarte, aby otrzymać odpowiedź.

Poza tą małą i nieuniknioną niedogodnością, potwierdzamy całkowitą skuteczność obsługi klienta udostępnionej przez firmę.

Active Campaign: opinie

Na Trustpilot, stronie z recenzjami online, 78% osób, które oceniły Active Campaign (z 73 recenzji) jest w pełni zadowolonych z platformy i zostawiło ocenę „doskonałą” lub „dobrą”.

Na WebsitePlanet, innej poważanej stronie z recenzjami narzędzi marketingu internetowego, średnia ocena Active Campaign to 4.7 na 5.

Poniżej znajduje się recenzja, która dobrze podsumowuje Active Campaign:

Active Campaign kontra MailChimp

MailChimp jest zdecydowanie jedną z najbardziej wiarygodnych alternatyw dla ActiveCampaign. A więc który z tych dwóch dostawców usług email marketingowych jest lepszy?

Korzystaliśmy z MailChimpa przez długi czas przed odkryciem Active Campaign. Choć uważamy, że jest to bardzo dobre narzędzie do wysyłania maili, to naszym zdaniem znacznie ustępuje Active Campaign.

MailChimp jest ograniczony z punktu widzenia szablonów graficznych i możliwości dostosowywania lejków. Z ActiveCampaign przede wszystkim o wiele łatwiej jest budować własne emaile, a to bardzo ważne, aby zaoszczędzić na czasie.

Ponadto, budowa automatyzacji pozwala na konstruowanie długich, niestandardowych i bardzo złożonych lejków. Segmentacja użytkowników na podstawie zainteresowań, tagów i zachowań stała się obecnie podstawą sukcesu kampanii automatyzacji email marketingu.

Jakby tego było mało, Active Campaign to nie tylko narzędzie do email marketingu, ale również prawdziwy CRM. Jest on przydatny do zarządzania wszystkimi relacjami i interakcjami pomiędzy twoją firmą a klientami. Z tego powodu jest on bardziej odpowiedni dla poważnych firm z rzeczywistymi potrzebami zwiększenia ich sprzedaży online i offline.

Brak tych funkcji w MailChimp sprawia, że może on być wykorzystywany przez początkujących blogerów lub przez firmy, które po prostu chcą mieć narzędzie do wysyłania newslettera do swoich kontaktów. We wszystkich innych przypadkach polecamy Active Campaign.

5/5 - (2 votes)

Czytaj również: