Jesteś początkującym, ale ambitnym youtuberem? Chcesz dowiedzieć się, jak wypromować kanał na YT szybko i skutecznie? Czytaj dalej!
Promowanie kanału na YouTube może być początkowo dość żmudną pracą, która jednak może się opłacić. Wystarczy trochę determinacji i dyscypliny, kilka odpowiednich narzędzi, ale przede wszystkim wiedza, co i jak powinno się poprawić, by osiągnąć sukces.
W tym wpisie przedstawię 10 metod na promowanie kanału na YT, na które powinieneś zwrócić szczególną uwagę, jeśli chcesz szybko zauważyć pozytywne efekty na swoim kanale. Na końcu wpisu znajdziesz również sekcję z najczęstszymi pytaniami i odpowiedziami, które podsumują treść artykułu.
Jak wypromować kanał na YT: 10 metod
Przedstawmy od razu 10 pomysłów na to, jak wypromować kanał na YT. Wśród podanych sposobów znajdziesz takie, które wymagają niewielkiego nakładu finansowego, oraz takie, w których musisz wykazać się po prostu pracowitością i regularnością.
1. Kup lajki, wyświetlenia i subskrypcje
Nie ma co się oszukiwać – wypromowanie kanału na YT jest równoznaczne ze zwiększeniem wyświetleń, subskrypcji i polubień. Te natomiast początkowo może być trudno pozyskać, jeśli twój kanał nie jest dostatecznie popularny.
Z tego powodu wśród osób stawiających swoje pierwsze kroki na tej platformie panuje popularna praktyka kupowania lajków, subów i wyświetleń. Istnieje wiele stron, które oferują taką usługę, a najlepsze z nich widzisz poniżej:
NAJLEPSZE STRONY OFERUJĄCE LAJKI NA YOUTUBE
- 100 YouTube like = 14,99 zł
- Opcja wysokiej jakości
- Autouzupełnianie lajków
- Dostępne łapki w dół
- Strona w języku polskim
- 100 YouTube like = 9,99 zł
- Opcja wysokiej jakości
- Realizacja w max 72h
- Dostępne łapki w dół
- Strona w języku polskim
- 100 YouTube like = od 16,19 zł
- Lajki do wideo i komentarzy
- Stopniowa realizacja
- Sztuczne i prawdziwe konta
- Strona w języku polskim
Wystarczy wejść na stronę, wybrać, co chcemy kupić i w jakiej ilości. Możemy zaznaczyć dodatkowe opcje, które różnią się w zależności od serwisu, np. wyższa jakość, stopniowe dodawanie, błyskawiczna realizacja itp.
Podajemy link do naszego kanału (lub wideo), dodajemy zamówienie do koszyka, opłacamy i gotowe. Jeszcze tego samego dnia możemy zauważyć na naszym kanale istotne różnice w liczbach.
Docelowo oczywiście powinieneś się skupić na pozyskiwaniu w sposób organiczny fanów, ale na początek dobrze, żeby twój kanał dostał „kopa”.
2. Zoptymalizuj SEO
SEO (search engine optimization) to szalenie ważny aspekt, jeśli chcemy wypromować kanał na YT. W istocie, należy traktować tę platformę jako wyszukiwarkę treści wideo i tym sensie zwracać uwagę na słowa kluczowe i trendy.

Twoje wideo, tak samo jak np. artykuł na blogu, pozostaje w sieci i można do niego trafić zarówno z YouTube’a, jak i wyszukiwarki Google. Poświęć więc czas na research słów kluczowych, badanie trendów i analizę statystyk, by osiągnąć jak najlepsze efekty w dziedzinie, w której tworzysz.
Te czynności znacznie ułatwią ci przeznaczone do tego narzędzia. Polecam ci VidIQ, które posiada również darmową wersję, oraz TubeBuddy, będące bardzo wygodnym i wielofunkcyjnym rozszerzeniem przeglądarki.
VidIQ umożliwi ci m.in. analizę twojej konkurencji, za to TubeBuddy posiada dodatkowo opcje przyspieszające publikację treści na YT.
3. Promuj kanał w social media
Kolejną ważną czynnością jest promowanie kanału w innych mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i TikTok. Udostępniaj filmy na swoich profilach, by zwiększyć szanse na zdobycie wyświetleń i subskrypcji.

Możesz np. założyć fanpage, który będzie miał taką samą nazwę jak twój kanał. Nie ignoruj też TikToka, ponieważ wielu youtuberów już zdążyło dostrzec potencjał tej platformy do promowania swoich treści.
Ponownie w tym wypadku możesz się wesprzeć narzędziem TubeBuddy, który ułatwia reklamowanie filmów YT w innych mediach społecznościowych.
4. Skorzystaj z reklam YouTube
Przy promowaniu kanału na YouTube warto się wesprzeć reklamami na tej platformie. Tak zwane YouTube Ads są bardzo skutecznym sposobem na dotarcie do określonej grupy docelowej i skłonienie jej do wykonania określonej akcji (np. subskrypcji twojego kanału lub zakupu jednego z twoich produktów).

Jak to dokładnie działa? Musisz stworzyć wideo reklamowe, skonfigurować odpowiednio swoją kampanię, a następnie monitorować statystyki, by móc ocenić jej efekty. Ten sposób jest w szczególności polecany osobom, które sprzedają przez YT produkt lub usługę.
Aby uzyskać więcej informacji na temat reklamy YouTube i dowiedzieć się, jak jej używać do osiągnięcia swoich celów, wystarczy kliknąć na ten link.
5. Publikuj regularnie
Kolejna rada, dość oczywista, to regularne publikowanie treści na YouTube. Nie każdy tego jednak pilnuje, zwykle dlatego, że na początku kariera na YT jest dodatkowym zajęciem lub hobby.

Aby nie pozostała tym na zawsze, a mogła się rozwijać, musisz jednak coś robić. Dostosuj działania do swoich możliwości, ale zadbaj o systematyczność, by przyzwyczaić odbiorców do tego, że jesteś stale aktywny.
Dobrze jest uporządkować pracę w kalendarzu redakcyjnym, a także skorzystać z narzędzi, które automatyzują pewne powtarzalne czynności, dzięki czemu zaoszczędzisz sporo czasu i pracy. Dobrym narzędziem z funkcją automatyzacji jest wspomniany już VidIQ.
6. Wchodź w interakcję z widzami
Punkt szósty koncentruje się na twojej bezpośredniej relacji z odbiorcami. Ci z kolei lubią, gdy youtuber przygotowuje coś specjalnie dla nich, odwołując się do treści komentarzy i zgłaszanych próśb.

Po pierwsze, możesz tworzyć filmiki na zasadzie pytań i odpowiedzi, w których nawiązujesz do pytań widzów zadawanych w komentarzach. Po drugie, możesz zorganizować konkurs lub inną zabawę, która zaangażuje twoich odbiorców.
Warto rozważyć również poprowadzenie transmisji na żywo. Oczywiście są to propozycje zakładające, że na swoim kanale masz już jakieś grono fanów, ale na pewno działania te wpłyną bardzo pozytywnie na promocję.
7. Publikuj w oparciu o analizy
Wspominałem już trochę o tym przy okazji punktu o SEO, ale zwrócę uwagę na to jeszcze raz. Analiza danych i statystyk to klucz do wypromowania kanału na YT. Jeśli traktujesz to serio, wyposaż się w narzędzie, które dostarczy ci potrzebnych informacji, oraz naucz się je wykorzystywać.

Wspomniałem już, że VidIQ ma funkcję analizy konkurencji z twojej niszy, trendów subskrypcji i wyświetleń oraz statystyk twoich filmów w czasie rzeczywistym, co jest bardzo przydatne.
Jeśli natomiast korzystasz z TubeBuddy, pamiętaj, że program dodatkowo, oprócz wyżej wymienionych analiz, podpowie ci, kiedy jest najlepszy czas na publikację filmu. A to również nie jest bez znaczenia!
8. Współpracuj z innymi youtuberami i markami
Nie powinieneś postrzegać innych youtuberów z twojej niszy wyłącznie jako zagrażającej ci konkurencji. Zamiast tego połączcie siły dla uzyskania wspólnych korzyści.

Jeśli osobiście znasz tę osobę, możecie nagrać wspólny filmik. Można też zrobić to zdalnie, montując dwa wideo, czy prowadząc wspólnie transmisję na żywo.
Zaproszenie kogoś do współpracy może wydawać się trochę trudne. Jeśli ta osoba jest na podobnym etapie popularności, co ty, być może będzie ci łatwiej ją przekonać do współpracy. Bardziej znanemu youtuberowi możesz zaproponować bycie gościem na twoim kanale lub przeprowadzenie wywiadu.
9. Stwórz spójną koncepcję kanału
Spójna koncepcja kanału jest ważna z punktu widzenia pozycjonowania oraz wrażenia, jakie robi na odbiorcach. Zarówno tematyka filmów, jak i sposób jej przedstawiania, powinien być spójny (choć koncepcję możesz oczywiście z czasem modyfikować).

Twórz na swoim kanale tematyczne listy odtwarzania. Nawet jeśli poruszasz różne kwestie, możesz je uporządkować, a dzięki temu kanał nie będzie wydawał się chaotyczny.
Patrz zatem nie tylko na pojedyncze wideo, ale całościowo, na cały kanał jako zbiór wideo. Im bardziej spójna koncepcja, tym bardziej wiarygodny jesteś jako ekspert w swojej dziedzinie, a także udaje ci się stworzyć spójny wizerunek siebie jako youtubera.
10. Zadbaj o jakość detali
Ostatni element, na który warto zwrócić uwagę, żeby wypromować swój kanał na YT, to wszelkie detale, których jakość ma znaczenie. Każdy z nich może przyczynić się do zwiększenia popularności twojego kanału.

Na przykład powinieneś zadbać o miniatury filmów i dopracować je. Niech będą zrobione według pewnej koncepcji graficznej, niech przykuwają uwagę, zawierają tytuł filmu i będą estetyczne.
Inny element to napisy do filmu, które mogą okazać się przydatne wielu odbiorcom. Możesz przetłumaczyć je też na języki obce i w ten sposób zwiększyć grono widzów. Polecam do tego program Happy Scribe.
Jak promować kanał na YouTube: przydatne narzędzia
Na podstawie wyżej wymienionych metod mogłeś zauważyć, że od czasu do czasu youtuberowi, który chce wypromować swój kanał, przydają się pewne specyficzne narzędzia. Poświęciliśmy im oddzielny wpis, który znajdziesz tutaj.
Chciałbym jednak wymienić kilka z nich i w kilku słowach opisać ich funkcje:
- TubeBuddy: program do analizy statystyk i SEO, optymalizacji produktywności i reklamowania wideo w social media;
- VidIQ: program do wyszukiwania słów kluczowych na YT, analizy danych, optymalizacji SEO i automatyzacji zadań;
- Happy Scribe: program do automatycznego tworzenia napisów do filmów, tłumaczeń i transkrypcji nagrań;
- Filmora: edytor filmów pozwalający na dodawanie efektów, filtrów i dźwięku, posiada darmowy wariant.
Jak wypromować kanał na YT: pytania i odpowiedzi
Istnieje wiele sposobów, które należy połączyć, by osiągnąć zadowalające efekty. To m.in. optymalizacja SEO, zadbanie o jakość treści i spójną koncepcję kanału, interakcja z widzami, wykorzystanie social media do promowania czy współpraca z innymi youtuberami.
Nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Systematyczne publikacje i dbanie o jakość to podstawa, by szybko wypromować swój kanał. Początkowo możesz wesprzeć się też kupowanymi lajkami, wyświetleniami i subami – znajdziesz je w serwisie Wypromowani.
Musisz zrobić research słów kluczowych, przeanalizować trendy, a następnie dobrać odpowiednie tytuły, opisy i tagi. Nie bez znaczenia są też napisy w filmach. Optymalizację SEO ułatwią ci przeznaczone do tego narzędzia takie jak VidIQ czy TubeBuddy.
Narzędzi przydatnych w promowaniu kanału na YT jest wiele. Oprócz VidIQ i TubeBuddy, przyda ci się dobry edytor filmów, jak np. Filmora, oraz program do dodawania i tłumaczenia napisów, jak Happy Scribe.
Analiza danych i statystyk polega na przeanalizowaniu i porównaniu wyświetleń, subskrypcji, reakcji, ale też trendów i wyników konkurencji. Zarówno VidIQ, jak i TubeBuddy oferują funkcję audytu kanału w oparciu o analizy, co jest bardzo pomocne w optymalizacji kanału.