Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie: 7 kroków do sukcesu

jak zwiększyć zasięgi na instagramie

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie? Dlaczego warto zwiększać zasięg na Instagramie? Które metody się sprawdzą, jeśli chcemy zwiększyć zasięgi na IG? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania, dobrze trafiłeś!

Zasięgi na Instagramie to jeden ze wskaźników, o którego zwiększenie walczą Instagramerzy i firmy promujące się w tej sieci społecznościowej. To właśnie on mierzy skuteczność naszych działań w marketingu na Instagramie, a także pozwala ocenić postępy i wzrost popularności.

Nie ma jednej metody na zwiększenie zasięgów na Instagramie, ale mam dobrą wiadomość: metod tych jest co najmniej kilka! Poniżej przedstawiamy ich aż 7, abyś mógł zdecydować, jakie kroki jeszcze podjąć w celu zwiększenia swojego zasięgu na IG. Zapraszam do lektury!

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie: 7 metod

Przejdźmy teraz do przeglądu pomysłów na to, jak zwiększyć zasięgi na IG. Poniżej przedstawiliśmy 7 propozycji działań, jakie możesz podjąć, by wpłynąć na swój zasięg na Instagramie. Pamiętaj, że najskuteczniejsze jest zawsze wdrożenie kilku metod, a podstawą jest twoje zaangażowanie w to, co robisz!

Przeczytaj też: Jak wybić się na Instagramie?

1. Zadbaj o jakość postów, relacji i feedu

Na początek rzecz absolutnie podstawowa. Twoje zasięgi na Instagramie nigdy nie będą wystarczająco duże, jeśli publikowane przez ciebie treści będą niskiej jakości. Zachowaj więc spójność, zarówno pod względem contentu, jak i w sensie graficznym.

Publikuj posty regularnie i nadaj im unikatową formę. Korzystaj z potencjału relacji na Instagramie, który stał się naprawdę ogromny. Zadbaj o to, by twój feed przykuwał uwagę. W zaprojektowaniu idealnych postów i Instastories pomoże ci popularny program Canva (oficjalna strona).

program do grafiki canva jak wybić się na ig

Canva posiada niezwykle intuicyjny kreator postów i relacji na Instagramie. Wystarczy przejść w zakładkę „Media„, aby wybrać odpowiedni format treści na media społecznościowe i zacząć tworzyć profesjonalne graficznie wpisy.

Po lewej stronie znajdziesz bibliotekę szablonów, które podzielone są na różne kategorie. Canva posiada ponadto bogatą bibliotekę zdjęć, elementów i czcionek. Możesz też przesłać swoje pliki. Możesz zmieniać rozmiar, kolor, przezroczystość i kolejność warstw. Masz wiele możliwości edycji zdjęć, a także zapisywania treści w różnych formatach.

Program ten posiada nieograniczoną czasowo wersję darmową oraz płatną wersję Pro, która nie ma żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o dostęp do narzędzi i zawartości bibliotek. Przez 14 dni wypróbujesz ją za darmo – kliknij poniżej.

2. Użyj wsparcia na początek

Innym dobrym pomysłem, aby zwiększyć swoje zasięgi, jest skorzystanie ze stron, na których można kupić obserwujących (i nie tylko). Za niewielką opłatą otrzymasz tylu obserwujących, ilu chcesz, i to już w ciągu kilku godzin od zakupu.

Jaki ma to sens? Wyższa liczba obserwujących, nawet tych kupionych, to zastrzyk energii dla twojego profilu, który jeszcze nie jest zbyt popularny. Zapracuje to na początku na zwiększenie twojego zasięgu organicznego. Później nie będziesz już potrzebować takiej dodatkowej pomocy.

followers instagram social media biz

Kupowanie followersów na Instagramie to bez wątpienia najczęściej używana strategia, zarówno przez aspirujących influencerów, jak i firmy. Istnieje mnóstwo stron, które oferują followersów za darmo lub za opłatą. Warto jednak przyjrzeć się poszczególnym ofertom, ponieważ nie wszystkie usługi spełnią nasze oczekiwania.

Jedną z lepszych platform oferujących obserwujących do kupienia jest Social Media Biz (oficjalna strona). Strona dostępna jest w języku polskim. Serwis oferuje pakiety obserwujących na Instagram w bardzo atrakcyjnych cenach. Najmniejszy z nich to 100 followersów w cenie 7,99 zł. 1000 obserwujących kupimy za 54,99 zł, a 10.000 (największy pakiet) – za 449,00 zł.

Followersi pochodzą od prawdziwych użytkowników, co gwarantuje wysoką jakość usługi. Prosta i szczegółowo wyjaśniona instrukcja sprawiają, że zakup przebiega błyskawicznie. Kliknij poniżej i sprawdź sam:

3. Korzystaj z analizy

Niezastąpionej pomocy w poprawie twoich zasięgów na Instagramie udzielą ci narzędzia analizy social media. Nie tylko sprawdzisz, jak prezentują się twoje zasięgi aktualnie. Dowiesz się, które twoje działania są naprawdę skuteczne, jak sprofilowani są twoi odbiorcy i czym charakteryzuje się ich aktywność.

Analiza Instagrama to podstawowa operacja, którą każdy social media manager, przedsiębiorca i influencer powinien wykonywać regularnie, aby mieć pełny obraz skuteczności swojej pracy online.

analiza social media napoleoncat

Najbardziej polecanym przez nas narzędziem w tej kategorii jest NapoleonCat (oficjalna strona) – polski serwis do obsługi mediów społecznościowych. Serwis pozwala dokonać analizy dowolnego publicznego profilu na Instagramie.

Dzięki analizie poznasz dane dotyczące twoich obserwujących, zasięgu poszczególnych postów, skuteczności hashtagów, a także działań konkurencji.

Serwis ten jest płatny. Oznacza to, że żeby korzystać z niego na stałe, należy wybrać pasujący do naszych potrzeb pakiet. Jeśli jednak nie jesteś pewien, czy NapoleonCat to coś dla ciebie, możesz skorzystać z 14-dniowego okresu próbnego. Po tym czasie możesz wybrać wersję Standard lub Pro lub zupełnie zrezygnować z tego narzędzia.

4. Publikuj o odpowiednich porach

Na twoje zasięgi wpływa również pora, kiedy publikujesz posty. Nie każda jest najlepsza pod względem skuteczności. Twoi obserwujący (także ci przyszli) charakteryzują się określonym profilem aktywności. Czas, kiedy korzystają z platformy i przeglądają twoje treści, jest więc kluczowy.

Czasami wystarczy, że skorzystasz z narzędzi analiz, dzięki którym dowiesz się, kiedy masz szansę na zwiększenie zasięgów i reakcji twoich obserwujących. Niektóre programy jednak same sugerują najlepszy czas publikacji postów – tak jak to robi Sprout Social (oficjalna strona).

sprout social best times to post

Sprout Social obsługuje Instagram i posiada wiele narzędzi i funkcji ułatwiających zarządzanie profilem. Dla oceny najlepszej pory publikacji najbardziej istotne z nich to planer postów i analityka.

Sprout Social pozwala na prowadzenie wygodnego kalendarza redakcyjnego i automatyzację publikacji. Zaplanujesz post i przygotujesz go równolegle dla kilku profili. Twoje posty będą jeszcze skuteczniejsze dzięki sugestiom contentu przygotowanym przez platformę. Serwis dostarcza ponadto wskazówki najlepszych godzin, na które powinno się zaplanować publikację postów.

Sprout Social można z czystym sumieniem polecić jako narzędzie, które pozwoli zwiększyć zasięgi na Instragramie. Platformę możesz przetestować za darmo przez 30 dni!

5. Dobrze dobieraj hashtagi

Aby trafić do jak największej liczby użytkowników o podobnych zainteresowaniach, a więc zwiększyć też swoje zasięgi, konieczne jest wybranie odpowiednich hashtagów. Nie jest to takie proste, ale istnieją aplikacje, które ułatwiają to zadanie.

W sieci istnieje teraz mnóstwo tzw. generatorów hashtagów na Instagram, z których niektóre są darmowe, a inne płatne. Jednym z najlepszych z nich jest ten oferowany przez serwis Inflact (tu oficjalna strona).

inflact hashtag generator

Generator hashtagów na Instagram od Inflact opiera się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji i pomaga automatycznie znaleźć najlepsze hashtagi dla każdego elementu treści, którą chcesz opublikować, aby znacznie zwiększyć zasięg twoich postów.

Aby zidentyfikować odpowiednie hashtagi z Inflact, możesz zacząć od obrazu, słowa kluczowego lub linku. Serwis automatycznie zasugeruje najbardziej odpowiednie i skuteczne hashtagi dla danego typu treści. Uzyskujesz również dostęp do najczęściej używanych hashtagów w ostatnim czasie.

Inflact posiada jeszcze wiele innych funkcji, o których wspomnimy jeszcze za chwilę. Póki co, zachęcam cię do kliknięcia poniżej i zapoznania się z funkcją hashtag generator:

6. Angażuj społeczność fanów

Po osiągnięciu pewnej liczby fanów, ważne jest, aby rozpocząć interakcję z nimi na co dzień i zachęcać ich do angażowania się na twoim profilu. Można to zrobić za pomocą zdjęć lub relacji.

Jeśli zazwyczaj publikujesz tylko selfies bez tekstu lub opisu bądź zdjęcia, które dotyczą wyłącznie twojego życia, niektórzy z twoich followersów mogą wchodzić w interakcję z twoimi treściami, ale wielu innych szybko straci zainteresowanie, a algorytm Instagrama przestanie pokazywać im twoje posty. Spadek zasięgu to oczywista konsekwencja.

jak zwiększać zasięgi na instagramie

Jeśli natomiast opatrzysz swoje zdjęcia ciekawym opisem, który będzie zawierał również pytania skierowane bezpośrednio do twoich fanów, będą oni znacznie bardziej skłonni do komentowania, lajkowania i interakcji z twoimi treściami w przyszłości. Docenią cię użytkownicy, ale też Instagram.

Jeśli chodzi natomiast o Instagram stories, istnieje kilka funkcji zaprojektowanych specjalnie do interakcji z twoimi fanami (ankiety, pytania, quizy itp.), co w dłuższej perspektywie pozwoli ci znacznie zwiększyć współczynnik zaangażowania i stać się popularnym na Instagramie. Postaraj się to jak najlepiej wykorzystać!

7. Korzystaj z automatyzacji

Na zwiększenie zasięgów z pewnością wpłynie też twoja regularna aktywność na Instagramie. Systematyczne publikowanie postów o odpowiednich porach to jedno, ale trzeba też samemu wchodzić w interakcję z innymi profilami. To wszystko naturalnie zajmuje czas.

Właśnie dlatego powstały narzędzia, które pozwalają zautomatyzować wiele czynności. Podstawą jest kalendarz redakcyjny z opcją planowania postów i podglądu feedu. Zaawansowane platformy oferują jednak jeszcze więcej i do nich należy Inflact (oficjalna strona) – niezbędnik w marketingu na Instagramie i prawdziwy bot na Instagram!

bot instagram inflact

Inflact oferuje wiele funkcji naprawdę przydatnych do zarządzania i rozwoju profilu na Instagramie. Oprócz planowania postów znajdziesz tu wysyłanie automatycznych wiadomości, automatyczne operacje follow/unfollow, automatyczne polubienia i komentarze, automatyczne interakcje z relacjami innych użytkowników i wiele więcej.

Chyba nie muszę tłumaczyć, że powyższe funkcje nie tylko pozwolą ci zaoszczędzić czas, ale i znacznie zwiększyć zasięgi na Instagramie przy minimalnym wysiłku? Kliknij poniżej i poznaj lepiej Inflact:

Czym są zasięgi na Instagramie?

Jak już wspomnieliśmy, zasięgi na Instagramie są jednym z istotnych wskaźników służących do oceny twojej popularności i potencjału.

Wiesz na pewno, że możesz sprawdzić liczbę swoich obserwujących, zliczyć ich polubienia, komentarze i wszelkie inne reakcje. Zasięg na Instagramie to jednak jeszcze bardziej kompleksowy wskaźnik. Pokazuje on, do jakiego grona odbiorców tak naprawdę masz dostęp. Mówiąc w skrócie, ocenia, do ilu osób dociera np. twój post i jaka jest siła jego oddziaływania.

instagram ads

Jeśli twoje konto ma mały zasięg, treści, które publikujesz, trafiają do wąskiego grona odbiorców. Wielu użytkowników po prostu ich nie widzi, więc nawet nie może na nie zareagować. Popularny influencer będzie miał duży zasięg – ma wielu fanów, a nawet osoby, które go nie obserwują, mogą z łatwością się o nim dowiedzieć.

Zasięg na Instagramie może być organiczny, czyli pozyskany „na piechotę”. Zasadniczo, wymienione wyżej metody mają to właśnie na celu. Przeciwieństwem zasięgu organicznego jest zasięg płatny, a więc ten pozyskany w wyniku stosowania reklam na IG.

Jak sprawdzić zasięg na Instagramie?

Wiesz już, jak zwiększyć zasięg na Instagramie, ale wcześniej pojawia się pytanie, jak go w ogóle zmierzyć. W końcu musi być jakiś sposób na sprawdzenie, czy ulega on poprawie.

Na szczęście do tego posłużą ci przydatne serwisy do analizy. Wystarczy, że skorzystasz z oferty NapoleonCat, który został wspomniany wyżej. Kliknij tutaj, by wypróbować go za darmo przez 14 dni.

Alternatywą jest narzędzie znajdujące się bezpośrednio w aplikacji Instagrama. To tzw. Instagram Insights, do którego ma dostęp praktycznie każdy użytkownik. Aby z niego skorzystać, trzeba przekształcić swój profil na biznesowy. To prosta metoda na uzyskanie wielu przydatnych danych na temat zasięgu i skuteczności postów.

Po co zwiększać zasięgi na Instagramie?

Podsumowując ten wpis, w którym przedstawiliśmy pomysły na to, jak zwiększyć zasięgi na Instagramie, powiedzmy sobie jeszcze, czemu te działania tak naprawdę służą. To już oczywiście pewna łopatologia, ale ważne jest, by mieć świadomość konsekwencji swojej aktywności na IG. Tu nie ma miejsca na przypadkowość!

Liczby followersów, polubień, komentarzy, udostępnień – one wszystkie są oczywiście ważne. Z drugiej strony jednak sam dobrze wiesz, że można je kupić, a to nie przekłada się od razu na sukces. Twój zasięg natomiast jest trochę jak reklama, która trafia do szerszego bądź węższego grona odbiorców.

Ważne jest też, żeby ci odbiorcy byli potencjalnie zainteresowani tym, co publikujesz. Ale zasięg właśnie bierze pod uwagę zarówno ilość, jak i jakość, tzn. uwzględnia również to, ile osób potencjalnie może wejść w jakąkolwiek interakcję z twoim postem – od wyświetlenia, po komentarz.

W odróżnieniu jednak od reklamy za zasięg nie musisz płacić (choć możesz). Wystarczy, że wdrożysz zestaw systematycznych działań, a zasięgi w pewnym sensie same zaczną zataczać coraz szerszy krąg. Tym samym zwiększą grono twoich fanów i klientów, pozwolą ci zarobić, być może nawiązać współprace, a już na pewno stać się popularnym!

5/5 - (2 votes)

Czytaj również: